„Фейсбук“ и „Гугъл“ плащат глоба за политическа агитация
Американските компании „Гугъл“ и „Фейсбук“ са се съгласили да платят общо 455 хиляди долара за урегулиране на претенциите на щата Вашингтон, засягащи събирането на информация за политическа агитация в интернет. Това се казва в изявление на главния прокурор на щата Боб Фъргюсън.
От него става ясно, че „Гугъл“ ще плати 217 хиляди долара, а „Фейсбук“ – 238 хиляди долара. Главният прокурор на щата уточни, че през юни срещу компаниите са заведени дела. Те са обвинени в нарушаване на щатските закони, които предвиждат събиране, запазване и публикуване на информация за тези, които поръчват политическа реклама на интернет ресурсите. „Гугъл“ и „Фейсбук“ не са правили това най-малкото от 2013 г.
„Дали сте вестник в малко градче или голяма корпорация, законите на Вашингтон за разкриване на информацията за политическа реклама се разпространяват върху всички“, подчертава Фъргюсън.
В неговото изявление се цитиран данни, според които през последното десетилетие в щата Вашингтон кандидатите за изборите на различни нива са публикували агитационни материали, за които са платили на „Гугъл“ 1,5 милиона долара, а на „Фейсбук“ – 5,1 милиона долара. Компаниите не са могли да предоставят изчерпваща информация за това от кого са дошли парите. /ТАСС
Тази публикация е част от ежедневния преглед на печата на правна тематика
Коментирайте