Бившият главен изпълнителен директор на „Ауди“ обжалва присъдата си за скандала с измамите с вредни емисии „дизелгейт“, който разтърси автомобилната индустрия, съобщи германски съд.

Миналата седмица Руперт Щадлер, най-високопоставеният бивш ръководител, признат за виновен в сагата, получи условна присъда от една година и девет месеца и глоба от 1,1 млн. евро.

Той избегна затвора, след като сключи споразумение за признаване на вина, в което призна, че е извършил измама по небрежност.

Говорител на окръжния съд в Мюнхен обаче заяви, че 60-годишният мъж обжалва присъдата, без да посочва основанията за това.

Германският автомобилен гигант „Фолксваген“, сред чиито дъщерни дружества са „Порше“, „Ауди“, „Шкода“ и „Сеат“, изпадна в криза, след като през септември 2015 г. призна, че е инсталирал софтуер за манипулиране на нивата на емисиите в 11 милиона дизелови автомобила по света.

Така наречените устройства за намаляване на вредните емисии са накарали автомобилите да изглеждат по-малко замърсяващи при лабораторни тестове, отколкото са били в действителност.

Щадлер бе изправен пред съда през 2020 г. и първоначално отхвърли обвиненията, а през май реши да сключи споразумение за признаване на вина.

Той призна, че е пропуснал да информира бизнес партньорите си, че автомобилите с устройства, намаляващи показателите, все още излизат на пазара, дори след като скандалът е станал публично достояние.

„Фолксваген“ винаги е настоявал, че измамата с дизеловите двигатели е дело на шепа служители на по-ниско ниво, които са действали без знанието на началниците си.

Самият Щадлер не е обвинен в подбудителство към измама.

Двама съподсъдими – бившият мениджър на „Ауди“ и „Порше“ Волфганг Хац и инженер на „Ауди“ също обжалват присъдите си, съобщи съдът.

Подобно на Щадлер, миналата седмица те получиха условни присъди и глоби.

В случая с Хац обаче прокурорите също обжалват присъдата на съда.

Първоначално те поискаха затвор за изпълнителния директор, който призна пред съдиите, че е помогнал за инсталирането на софтуер за измама с емисиите.

Преди да бъдат разгледани жалбите, съдът ще изготви пълното си писмено решение, като срокът за това е до април следващата година. Отводите ще бъдат разгледани от висшия наказателен съд на Германия.

Сагата „дизелгейт“ шокира Германия и струва на „Фолксваген“ милиарди евро под формата на глоби, съдебни разходи и обезщетения, главно в САЩ. /БГНЕС

Тази публикация е част от ежедневния преглед на печата на правна тематика

Коментирайте

avatar