Обсъждане на проекта за нов ЗСВ
Да се премахнат конкурсните комисии за повишаване. ВАС ще сезира КС, ако смесените състави „влязат“ в закона
Да бъдат премахнати комисиите в конкурсите за повишаване, като вместо тях общите събрания на съдиите да дават становища за кандидатите. Ако предложението смесени състави на Върховния касационен съд и Върховния административен съд да гледат дела за конкурси и дисциплинарни производства „влезе“ в Закона за съдебната власт (ЗСВ), ВАС ще го атакува пред Конституционния съд. Лимитираният срок за продължаване на предварителните проверки ще доведе до масово образуване на досъдебни производства, което на свой ред ще доведе до репресии, още повече, че политическата квота преобладава във Висшия прокурорски съвет, което означава и силно политическо влияние върху цялата прокуратура.
Това са най-общо основните акценти от поредното обществено обсъждане на проекта за нов Закон за съдебната власт, което беше проведено днес (повече за проекта виж тук, тук и тук). Организатор беше Министерството на правосъдието и на обсъждането присъстваха съдии, прокурори, следователи, представители на академичната общност, на адвокатурата, на президента, както и председателят на Съюза на юристите Владислав Славов. Съсловните магистратски организации не бяха поканени, нито представители на неправителствения сектор.
В началото служебният министър на правосъдието Мария Павлова посочи, че са получени множество становища по проекта – над 500 листа и въпреки че удълженият срок за обществено обсъждане изтече на 7 май, продължават да пристигат.
Павлова поясни, че критики и предложения за промени и допълнения има по почти всички направления – конкурси, атестиране, дисциплинарни производства, командироване, избори на членове на ВСС и ВПС, на Инспектората, на главен прокурор, правомощия на прокуратурата, смесените състави на ВКС и ВАС и др. В някои становища се посочвало, че няма ясни правила за съвместяване на функциите по правораздаване и като членове на съвета (по Конституция кадровиците запазват статута си на магистрати – б.а.), не било ясно и как ще се определя заплатата им, когато действат като съдии, прокурори и следователи и съответно като членове на съвета.
Тя заяви, че ще бъде изготвена таблица с всички предложения и възражения, на която мотивирано ще бъде отбелязано защо едно се приема, а друго се отхвърля.
Да отпаднат конкурсните комисии
Съдията от ВКС Красимир Шекерджиев, който беше част от настоящия състав на ВСС и председател на Комисията за атестирането и конкурсите (КАК) заяви, че в проекта е заложена амбициозна идея за промяна в областта на конкурсите и атестирането, но тя няма да реши проблемите.
Първият проблем е продължителността на конкурсите за повишаване. По думите му те се провеждат по-дълго от излизането на Великобритания от Европейския съюз.
Той даде пример с няколко конкурса – за ВКС и за окръжните съдилища, които са били обявени в средата на 2019 г., а са приключили през втората половина на 2022 г. „Няма конкурс, обявен по сегашните правила, който да е приключил за година и половина. Изключение правят административните съдилища“, каза Шекерджиев. И обясни, че тази продължителност е от обявяването на конкурса до решенията на Съдийската колегия за назначаване на кандидатите. Отделно има обжалвания, които текат с години.
По думите му тази продължителност е съществен проблем, който води и до стотиците командировани магистрати. Това създава несигурност за начина на функциониране на съдилищата, каза още той.
Следващият проблем, по думите на Шекерджиев, е със справедливостта. Когато конкурсът приключи по сегашния механизъм и комисията излезе с резултата, голяма част от съдиите задават въпроси за класирането. За тях е необяснимо защо в класирането процентът на командированите е много по-висок от този на останалите участниците. И когато питат членове на комисията, те казвали, че са писали оценки, а оценките на отделните членове са засекретени.
Резултатът от всичко това е усещане за несправедливост, каза Шекерджиев и допълни, че съдията вече не вярва, че конкурсът е правилно проведен, защото не знае кога ще има такъв, нито знае как и кога ще бъде оценен. „Вече голяма част от магистратите не са сигурни, че ежедневното им развитие ще бъде обективно оценено от комисията. Ние задължаваме съдии да спрат да работят и да почнат да четат дела. Имате ли представа колко дела трябва да се изчетат при над 200 участници. Няма комисия, в която всички членове да са прочели всички дела“, каза още Шекерджиев.
Той заяви, че не може да се прави конкурс по региони, защото няма как да се оценят кандидатите извън съответния регион. Освен това по думите му конкурсите са и скъпи.
Затова предложенията в ЗСВ няма да решат нито един проблем, твърди Красимир Шекерджиев. В тази връзка заяви, че заложеното в проекта събеседване в никакъв случай няма стане за три месеца, каквито срокове са предвидени в ЗСВ и това е така най-малкото заради етичните становища, чието изготвяне става за месеци.
„Махнете конкурсните комисии. Безсмислено е да ги има и да четат дела на колеги от по-долно ниво. Аз съм прочел не четири дела, както е заложено в проекта, а 40 на колега от апелативния съд. Познавам работата му, знам как пише, познавам неговата работа. Това всъщност е нашето задължение – да познаваме работата на колегите“, каза Шекерджиев.
И предложи да се даде възможност общите събрания на съдиите от съответното отделение във всеки един съд да дават становища за кандидатите, които искат да бъдат повишени.
Така по думите на Шекерджиев, ще се спестят и време, и пари, и много други неща. Според него това е и начин да се постигне по-голямо усещане за справедливост. „Сега кандидат може да се сърди на един, двама членове на комисия, но няма да се разсърди на цял горен съд. Това е справедлив начин за оценяване и кариерно развитие“, изтъкна Красимир Шекерджиев.
Според него в конкурсите за преместване и първоначално назначаване комисиите трябва да останат, те се движат по-бързо, а и може прокурор да поиска да стане съдия и обратно.
На финала Шекерджиев заяви, че трябва да бъде премахната и Комисията за атестирането и конкурсите, защото не работи. „Крайно време е да кажем, че царят е гол“, заключи той.
Предложението му за премахване на комисиите беше подкрепено и от други участници в дискусията.
Колежката му Деница Вълкова бе една от тях. Тя обаче се разграничи от думите му, че членовете на комисиите не четат всички дела. И обърна внимание на това, че в случая не може да се говори за нов ЗСВ, когато над 50% от текстовете са от сегашния закон. Вълкова призова да не се бърза да се внася проектът в парламента, а да се изчака решението на Конституционния съд, който беше сезиран за измененията в основния закон, голяма част от които се отнасят именно за съдебната власт. И други участници в обсъждането призоваха да се изчака КС.
Председателят на окръжния съд във Враца Надя Пеловска също подкрепи идеята. По думите ѝ за съдиите в региона много остро стоят въпросите за атестирането и конкурсите.
„Липсва концепция какви трябва да бъдат конкурсите. Било с изпит, или прочит на актове – това не дава резултат. Не виждаме можещи и морални хора, които да израстват в кариерата. Такива, които да са с естествен авторитет сред своите колеги и местната общност. В един по-малък град гражданите прекрасно усещат кой съдия е морален, на кого му пука. Изразяваме се с напудрени думи в актовете, но на колко съдии им пука. Изпускаме ролята на горния съд, на общото събрание. Съдиите са достатъчно достойни, за да изкажат становище и то да е обективно“, каза Пеловска.
По думите ѝ сегашният вариант на атестирането не носи нищо, всички магистрати са с оценка „много добра“. Според атестирането трябва да се постави на принципно различна основа.
За смесените състави
Съдията от Върховния административен съд Марио Димитров коментира единственото текстовете, които предвиждат смесени състави на ВКС и ВАС да гледат делата за конкурсите и дисциплинарните производства.
Той изрази мнението на Пленума на ВАС, че тези разпоредби са противоконституционни.И заяви, че това по своята същност е създаване на извънреден съд, което е в противоречие на чл. 119, чл. 124 и чл. 125 от Конституцията. В първата разпоредба е забранено създаването на извънреден съд.
Марио Димитров припомни какво гласят другите две – в чл. 124 се казва, че Върховният касационен съд осъществява върховен съдебен надзор за точно и еднакво прилагане на законите от всички съдилища, а чл. 125 гласи: „Върховният административен съд осъществява върховен съдебен надзор за точното и еднакво прилагане на законите в административното правораздаване“.
Марио Димитров отново примони и решението на Конституционния съд по к.д.№34/1998 г., с което е прието, че Конституцията не допуска създаването на смесен състав от две висши съдебни институции.
„Предложените разпоредби противоречат на тези текстове от Конституцията и Пленумът на ВАС ще се възползва от правото си да сезира Конституционния съд, ако те бъдат приети в ЗСВ“, каза Димитров.
Предварителни проверки, командироване, ВПС
Представителите на прокуратурата отново се спряха на онези предложения в ЗСВ, които произтичат от измененията в Конституцията, а именно състава на Висшия прокурорски съвет. Предвидено е трима от членовете да се избират от професионалната квота, а шестима – от парламента. Десетият член е главният прокурор.
Обвинителите съзират опасност от политическо овладяване на прокуратурата, още повече като се има предвид и заложеното минимално мнозинство от седем гласа за избор на главен прокурор – т.е. шестимата, избрани от парламента, плюс още един.
Опасенията им се засилват и от предвиденото в проекта за нов ЗСВ „отнемане“ на правомощието на административния ръководител за налагане на наказание „забележка“ и „прехвърлянето му“ към Висшия прокурорски съвет.
Прокурорите направиха връзка и със заложения двумесечен срок за провеждане на предварителна проверка, без възможност за удължаване на този срок.
Окръжният прокурор на Бургас Георги Чинев заяви, че трябва да се прави разлика между проверка за престъпления против данъчната и осигурителната система и такава за домашно насилие. Когато двумесечният срок изтече, ще се образуват досъдебни производства, което според някои участници в дискусията може да доведе до репресии.
Николай Николаев от Софийската районна прокуратура заяви, че не разбира защо трябва да има два етични кодекса – за съдии и за прокурори и следователи. И попита не трябва ли изискванията да са еднакви за всички магистрати.
Обвинителите за пореден път изтъкнаха, че са дискриминирани и неравно третирани. И отново дадоха за пример максималния срок за командироване. За съдиите той е 12 месеца, а за обвинители и следователи – шест месеца.
Благойка Божкова от Върховната прокуратура пък разкритикува заложената в ЗСВ структура на ВП. По думите ѝ вкарването ѝ в закона лишава главният прокурор от възможността на ръководи прокуратурата.
Зам. градският прокурор Десислава Петрова също коментира рисковете от политическо влияние в прокуратурата. Наред с вече изказаните аргументи, тя добави и друг – в етичния кодекс на прокурорите е добавен принцип „лоялност“. При този начин на формиране на ВПС, който ще кадрува в цялата структура на държавното обвинение, прокурорът към кого трябва да бъде лоялен, попита тя.
Фокус групи за промени в ЗСВ
Една немалка част от участниците в дискусията заявиха, че по проекта трябва да се работи още много.
Районният прокурор на Бургас Здравко Петков предложи от всеки апелативен район да бъдат излъчени по двама души, които да работят по ЗСВ.
Директорът на Националния институт на правосъдието Миглена Тачева на свой ред изтъкна, че е добра да се създадат малки фокус групи, които да работят по отделни теми и така да се чуе мнението на съдиите, прокурорите и следователите.
Тачева даде и още една идея. Вместо постоянно да се избира „Информационно обслужване“, което по две, три години да работи за изграждането на различни електронни системи и да се плащат милиони, трябва да се създаде спецзвено от дизайнери, програмисти и други IT специалисти в самата съдебна система, които да работят за развиването на е-правосъдието.
На финала служебният правосъден министър Мария Павлова одобри идеята за създаването на малки фокус групи и каза, че това няма да е последното обществено обсъждане, ще има и други, защото има работа по текстовете.
61
Коментирайте
Пълно съгласие с Шекерджиев !
Но защо всички мълчат по темата за следователите и военните, които към заплатата си взимат и пенсия от над 2000лв ?
Назначаването винаги е било с връзки и ходатайства. И Шекерджиев е минал по този път и му прави чест, че казва истината. Няма случай някой да е назначен, понеже членовете на комисията много са се впечатлили, като са му прочели делата. Така че вместо да се губи време с фиктивни конкурсни процедури, за да се изкара, че едва ли не си паднал от небето, е много по-добре да се знае кой те е посочил и кой носи отговорност за назначението ти.
Каква отговорност, какви 5 лева…. Някой досега да е поел отговорност за някое назначение…. Отворете регистъра на командированите и кажете кой носи отговорност за безпричинното командироване на определени хора с години.
А, официално безконкурсно. Така ами. Само се губи време. Само според това каквото се разпореди на нашите хора в Общото събрание да е. Понеже нали никой не смята, че във ВКС и ВАС са случайни хора и назначени само по заслуги и качествена работа.
Глупостите на Шекерджиев ги видяхме. Цялата система скочи срещу неговите глупости. Не му давайте думата.
Резултатът от последния обявен конкурс – Вл. Вълков най-отличния търговски съдия! Това е гротеска с търговското право и с правото въобще! Прочетете моля едно негово решение и ще разберете за какво говоря. Кому са нужни такива конкурси?
Това е логично. Освен, че е най – умен – любимец на ССБ и Посолството, е чедо и на ченге от Държавна сигурност. От всякъде има гръб Влади.
В самата конкурсна комисия, която го класира Вълков, има такива като него, на които мястото им не е във ВКС.
Да се премахнат Шеки, Меки и други мамини, татьови и вуйчови парашутисти и всичко в конкурсите и като цяло в съдебната система ще е супер!
Ама това са поне 30-40% от сегашния състав!
Твърдо против решенията да се вземат от ОС на горестоящия съд. На всички работещи в съдебната система ни е ясно, че има т. нар любимци, които се ползват с благоразположението на горната инстанция по незнайно какви критерии…. Всички останали минават под общия знаменател магистрати от „долния съд“. Всички виждаме как стои въпроса с командироването. В провинцията шуробаджанащината е потресаваща. Най – честно ще е да има писмен изпит.
Изобщо не е честно решение писмен изпит, пълна загуба на време и пародия, защото никой никъде и никак не разбира коя работа как е била оценена, никой няма достъп до всички писмени работи, за да е наясно, че наистина най-добрите са получили най-висока оценка. Често вътре комисията има различие по решенията на казусите и пишат различни оценки на едно и също. Събеседването и то е пародия, защото едни ги питат какво е времето, какви дела работят, а други ги заяждат, и пак няма един цялостен поглед да се види кой какво е бил питан. Единственият критерий трябва да бъдат самите… Покажи целия коментар »
Въпреки резервите си към съдия Шекерджиев, струва ми се, че в случая е прав. В системата съм от 2004 г. и такъв батак, какъвто е сега никога не е имало. Каквото щете да говорите, никой не познава по-добре работата на даден съдия, от съдиите от горната инстанция. И не ми говорете за „обективност“ на т.нар. конкурсни комисии при прочитането на стотици съдебни актове. На не говорим за липсата на равен старт при наличие на командировани – нали се сещате, че при проверката на актовете се сравняват ябълки с круши. Кардинално правилата трябва да се променят, така че конкурсите да протичат… Покажи целия коментар »
Абе какви съдии на по- горни инстанции?! То няма редовен конкурс от 10 години и всичко е по втория начин! И сега тия мушмороци ще дават оценки.
Как Общото събрание ще оценява кандидатите за повишаване, защото не е тайна за никого в системата, че вечно има хора, които питат „за кого да гласувам“, както и хора, които винаги имат някой, кой да наместят. Освен тава Общите събрания се състоят от онези, които бяха повишени уж с конкурс, а всъщност бяха, или роднина, или милиционер, или и двете… Същото се повтаря с атестациите, защото пак комисиите поставят 100 точки на техните приближени или препоръчани от някого. Никой не се интересува от стажа, от оперативността и организацията на работа на магистрата. Интересът е „на кого е човек“.
апропо – стажът не може да е водещ критерий – имам колега районен съдия, който след 30 години стаж търси правилата за опасния рецидив в НПК
Винаги ще се намерят хора, които не знат какво правя, но относно стажа, аз подкрепям да е водещ критерии, тъй като всичко останало е субективизъм – четене на актове, събеседване, класиране от ОС. Тази величина е заслуга само на магистрата, не по приятелска линия или емоционална. Повечето, даже болшинството магистрати с голям стаж за можещи, знаещи и добросъвестни.
А как същите „мушмороци“ сега оценяват кандидатите като членове на конкурсните комисии – те нали също са дошли от същите органи, а не са паднали от небето? Не става въпрос да има гласуване в ОС, а ОС да действа като голяма конкурсна комисия – всеки член самостоятелно и без консултации да постави оценка на кандидатите, а след това всички оценки на всички оценяващи да се сборуват или се прави средноаритметична. Колкото е по-голямо ОС, толкова е по-обективна оценката, тъй като голям брой оценяващи трудно се сговарят, манупилират и няма да има пазарлъците, на каквито сме свидетели в сегашните конк. комисии,… Покажи целия коментар »
И как си представяте, че предварително няма да има обсъждане кой да е правилният кандидат!? И по тази логика ако примерно някой иска да бъде повишен в горен съд/прокуратура в друг съдебен район, какво да прави – кой от ОС ще се застъпи за някой непознат?
Обсъждане? Че той правилният кандидат направо се спуска като име „отгоре“.
Хайде, хайде, не сме деца. Точно този начин на назначаване /от ОС/ си е официално признаване на шуробаджанащината. Аз съм за изпит и атестация на резултатите – причини за отменени и обезсилени актове, стига да са обективни. За всеки случай е по-добре, отколкото пълната липса на обективно сравнение на професионални знания и умения, каквото е назначаването на близки и роднини от ОС. Както ги командироват сега, на същия принцип ще са и назначенията – само наши хора.
Шуробаджанащината избуява при еднолично решаване /както беше до 2006 г. – само шефа/. При сегашните конк. комисии също я има, но по-малко, тъй като вече зависи от 5 души, но там пък избива на пазарлък от Капалъ чарши. Колкото повече като брой са оценяващите, толкова възможността за външно нерегламентирано влияние намалява, тъй като българинът е индивидуалист и на никого не вярва. Туй е научно доказано – и в правото и в живота.
Явно не сте изпитван, защото ако бяхте въобще нямаше да го наречете „изпитване“. Хора, които са работили над 20 години в системата, кой ще ги изпитва, тези, които са на 1/3 от стажът им ли, че те са наизустявали нашите актове в НИП.
Тъп въпрос. Този който иска да бъде повишен, просто ще си пусне документите за участие в конкурса – тук нищо не се променя. Но кандидатите няма да бъдат оценявани от конкурсна комисия /независимо по какъв метод – по документи или събеседване/, а ще се оценяват от всеки член на съответното отделение в ОС по материята, за която е конкурса. Както сега всеки член на комисията попълва индивидуален формуляр, така и всеки член на ОС може да го прави. Какво неясно има.
И наивно смятате, че въпроса „за кого да гласувам“ няма да се задава ли? Калинки, Снежинки и Христинки, които ги има в нашия въззив пак ще питат и ще гласуват според това, каквото им се каже, защото те са просто едни спуснати с парашут женици и искат да им е лесно, т.е. както каже ръководството. Да знаете, че така командироваха колега, на когото сега преразпределиха делата и е страшен батак, а всичките му проверени актове от горна инстанция, са върнати за ново разглеждане, поради съществени процесуални нарушения. Този колега е много харесван от ОС на въззивната инстанция, според мен, защото… Покажи целия коментар »
Колкото си по-безропотен и мълчалив, толкова повече имаш шанс да се издигнеш…
Конкурсите по документи са с продължителност 3 години. Усложняваме ги със събеседване и гласуване на ОС и смятаме, че ще са по кратки?
А атестиране за да си получищ обезщетението при пенсиониране кому е нужно? Атестирането се провежда периодично за да се преценява годността на магистрата да правораздава. Обезщетението е за отдадените ти години ‘ труд’ усилия и здраве на професията. И какво преценяваме с това последно атестиране – колко здраве ни е останало’ или парите следва да останат само по предназначение за опледелени хора?
Ако ще има атестации’ след първата за несменяемост на петата година’ не е ли по удачно останалите да са на 10 години. Извънредните да не са при всеки конкурс’ а само по преценка на КАК при явни даннни за влошаване на работата.
Така се намалява периода за провеждане на конкурсите. Самото атестиране не е етап от конкурса’ а един от критериите при оценяването.
На какво основание оценките давани от членовете на конкурсните комисии са засекретени?
Цялата тая работа с атестации и конкурси е ала-бала. Наредбите са НАРОЧНО написани така , че да можеш да изкараш тъпия и мързеливия отличник , а отличника – тъп и мързелив . Иначе как ще се бута напред който трябва ? И ги бутат , яко ги бутат . Що не вземат да дадат конкурса на ИЗКУСТВЕНИЯ ИНТЕЛЕКТ . Ще бръмчи чиляка с големия мозък , ще смята отменени и потвърдени актове , срокове , брой и количество работа , ще провери знания и умения , ще тества…..Резултатите обаче ще са много „неприемливи“ – защото няма да може ИИ-то да… Покажи целия коментар »
Вие повишихте с последните конкурси всички боклуци, а сега те ще избират кадърни?! Брех! Наредихте полицай до следовател до сесебеец….Сега качество търсим.
Последният конкурс за ТК на ВКС беше скандален-калинка до калинката. Същите калинки вече кадруват.
„Съсловните магистратски организации не бяха поканени, нито представители на неправителствения сектор.“ Охх, кои ли НПО-та имат предвид ? „Директорът на Националния институт на правосъдието Миглена Тачева на свой ред изтъкна, че е добра да се създадат малки фокус групи, които да работят по отделни теми и така да се чуе мнението на съдиите, прокурорите и следователите.“ Точно от това надали ще излезе нещо смислено, защото с цел разпределяне на огромната работа по прецизиране на текстовете, всъщност ще накъсат и без това разпарчетосания закон на отделни групички с различни възгледи. „Тачева даде и още една идея. Вместо постоянно да се избира… Покажи целия коментар »
По отношение на усещането за несправедливост във връзка с идеята за премахване на събеседванията и доминиращото повишаване на командировани мафистрати – еми то като се знае как се влиза в системата, нищо чудно тези практики да се доразвият и вътре, където малцината съвестни стават неволно жертва на самоизяждащите се връзкари и натегачи.
Аман вече от тия „събеседвания“, колко пъти ще го гледаме тоя филм, нормални ли сте? Това не е нищо повече от изпит без конспект и без правила за провеждане, с оценяване на принципа ти – да, ти – не. Забравихте ли какво беше преди да ги махнат? Съдии не си пишеха делата с месеци, за да четат за „събеседването“, белким се харесат. По-добре наистина общото събрание да избира, отколкото да връщаме пак вредните отживелици.
Категорично съм съгласна. Събеседването беше пародия, без конспект, теми и насоченост. Имаше подигравки, нападки и заяждане, със спорове по позиции, които са спорни и без единно мнение в практиката. За сметка на това, приятели, приятели на приятели и др. биваха класирани на челни места. Някой от тези хора не можеха да си напишат самостоятелно, без консултация нито едно решение, как печелиха конкурси беше под въпрос. Тези хора сега са в Апелативен съд и са обект на подигравка и изолация, а аз съм си все на едно и също място. Затова повече не участвам в конкурси, без мотивация за работа, само… Покажи целия коментар »
Защо идеята е, да се разделят конкурсите за повишаване и за преместване ? Дали е, за да може, чрез Общите събрания да имат успех нашите най – умни и красиви? Тоест без какъвъто и да е друг критерий – без събеседване/както е към момента/ , нито пък чрез събеседване! А, при конкурса за преместване кандидатът ще го изпитват като ученик едва ли не 1500 пъти……/ каквото е предложението на т.н. Рифффформаторчета/ ! Преместването касае една и съща длъжност, а не повишаване. Значи…този, който иска да се повиши е едва ли не по подготвен от този за преместване….?! Не мога да… Покажи целия коментар »
90% от снимката съдържа категорично човешки боклук.
Докато не разсипят и овладеят съдебната система, няма да мирясат.
Действително, в сегашния си вид т.н. конкурси, не са конкурси, а се нагласят мамини, таткови деца, съпруги, любовници, парашутисти добре подплатени от някоя мощна организация и пр. В далечните времена, преди Куцкова и Попова да измислят, че техните протежета ще ги повишават с нещо, наречено от тях конкурс, за да звучи добре, израстването в кариерата ставаше по стаж. Така, повишаването беше гарантирано, плавно през нивата. Сега се прелита през нива, прескачат се хора, когато се намерят връзки и контакти, а опитните, работещи магистрати са закрепостени на най-ниските нива. По отношение на становището на ОС само ще кажа, че и сега… Покажи целия коментар »
Стажът не винаги е критерий за знание и усърдие в работата. Много често след определен период от време (примерно 5-6 години) на едно ниво, човек се демотивира и спира усъвършенстването в работата, като започва да бълва едни крайни недомислици. Така че стажът не може да е единственият фактор, а следва да се гледа най-малко и резултатът от инстанционния контрол, срочност и обоснованост на актовете.
Срам и позор са ССБ. Къде са Емо Дечев и Ковачева да си защитят глупостите? Къде са шепата ССБ активисти, за да усвирка критиките? ВКС е зад тях и ги протежира, но ще дойде видовден!
Освиркай си
Чакайте малко сега. Kакво искат? Съдиите да се повишават по мнение на Общото събрание? Ми това беше модела до 2009 г. /само, че предложението се правеше от административния ръководител, но пак след вземане мнението на ОС/, отречен от Нела К. и ССБ, като несправедлив и ощетяващ можещите и кадърните.
Какво става сега??
Превръщаме се в некви масонски ложи, в които пускаме само „наште“, така ли….?!?!
Бъркаш годините, но сигурно е от възрастта – до 2006 г. назначенията бяха по еднолично предложение на съответния шеф, а през 2006 г. въведоха конкурсите, като условие да влезем в ЕС. Отделно – и до 2006 г. никога не се е искало становище на ОС към предложението на шефа. Сега никой не предлага да се върне системата до 2006 г., а предлага самото ОС да прави класирането, което е нещо съвсем различно. Тъй че чети внимателно и с разбиране.
Абе пак е лош вариант. Тези общи събрания на съдии не стават за нищо, по-зле са от събрания на етажна собственост в блок
Добре би била Шеки да се скрие, когато иде реч за конкурси. Той опропасти иначе добрата идея за централизирана КАК, в която обаче трябва да се работи, а не да се мислят само модели, които да разтоварят ВСС от работа!
Той е добре да се скрие и въобще като се говори за справедливо кадрово развитие…
пак се изказа
Шеки, вместо да се пънеш на микрофона кажи кога ще върнеш хонорара за модел 4. Чакаме те от няколко години, а не върна нищо. А иначе много е лесно да се дава акъл отвън, вместо сам да направиш нещо докато беше шеф на КАК. И истината е, че преди сегашния ВСС конкурсите вървяха сравнително бързо. Едно време много се подиграваше на кака Милка Итова, но тя правеше конкурси за 6-8 месеца, а когато ти оглави КАК конкурсите станаха 3-годишни. И вместо да признаеш провала, си тръгнал да даваш акъл. Прав си, че проектът за нов ЗСВ е особено нелеп в… Покажи целия коментар »
Плачевно нещо. Плачевно
Извод – никакъв
Много интересно
Събрали се да ръкомахат и да се слюнчат и каквото такова накрая
Много сте важни
Всичко ви е противоконституционно. Само и само да не е както го казват
Веднага мога да се кандидатирам за графичен дизайнер ако искате
Тачева даде и още една идея. Вместо постоянно да се избира „Информационно обслужване“, което по две, три години да работи за изграждането на различни електронни системи и да се плащат милиони, трябва да се създаде спецзвено от дизайнери, програмисти и други IT специалисти в самата съдебна система, които да работят за развиването на е-правосъдието.
Аууу дали ще се случи? Ще назначите UI/UX дизайнери? То така е професионално. Но ме съмнява дълбоко, че ще плащате нормалните заплати за сектора.
Доста шашава история.
Административния съд и човека, който го ръководи е доста важен избор в държавата. Но Пеевски и Боко не говорят за това. Говорят за външния министър
Повишаването никога не е било по заслуги, а да се твръди , че общите събрания на горната инстанция са мотивирани от професионалните и лични качества на съдиите , които участват в конкурсите е или безпросветна наивност, или безсрамно лицемерие. Тези приказки може да са предназначени за общественото мнение, но ние си се знаем. Не съм сигурна , че този порочен кръг някога ще се прекъсне. Най-добре е заплатите да растат според опита и атестациите , а не според инстанциите и тогава натискът към конкурсите ще отслабне. Защото в момента колкото по-малко работа имаш, толкова ти е по-висока заплатата и има… Покажи целия коментар »