[email protected]

Изправят на съд шофьор на тир, помлял кола и убил четирима футболисти от Павликени на конфликтно кръстовище по пътя Плевен-Русе през 2018 г..​​​​​ Бавни експертизи проточили разследването 6 години. По случая били разпоредени допълни и повторни експертизи по искане на адвоката на близките на загиналите.

Делото срещу 44-годишния Тодор Тодоров е образувано по обвинителен акт на Окръжната прокуратура във Велико Търново. Водачът на товарния автомобил ще отговаря за това, че на 13 септември 2018 г., в землището на свищовското село Горна Студена, на главен път Плевен-Русе, на кръстовище, при управление на влекач „Скания“, собственост на „Алтранс БГ“, с прикачено полуремарке, помел на главния път колата с играчите, която не спряла на СТОП.

Тодор Тодоров нарушил правилата за движение, като при сигнализирано с пътен знак ограничение на скоростта от 60 км/ч., се движил с 88 км/ч. Така допуснал настъпването на ПТП с лек автомобил „БМВ 316 И“, с което по непредпазливост причинил смъртта на повече от едно лице. При адското меле на пътя са загинали четирима футболисти от третодивизионния аматьорски отбор „Павликени“.

„Деянието е извършено в условията на независимо съпричиняване от страна на водача на лекия автомобил „БМВ 316 И“ – Ивелин Иванов, който при управление на превозното си средство, излизайки от път без предимство, не пропуснал движещия се с превишена скорост по главното трасе камион“, се казва в обвинителния акт.

След полунощ на фаталния 13-ти септември 36-годишният Димитър Кушев – капитан и играещ помощник-треньор на ОФК „Павликени“ и съотборниците му Георги Вълчев – Машинката /40 г./, Генчо Стефанов /38 г./ и Ивелин Ивов /19 г./ се връщали от мач за Купата на Аматьорската футболна лига с беемвето на най-младия – Ивелин. На разклона за Горна Студена автомобилът не спрял на знак „стоп“ и излязъл на главния път Русе-Плевен. Последвал зверски сблъсък с връхлитащ тир. От удара колата изхвърчала на 50 метра от мястото. Наложило се пожарникари да режат намачканите ламарини на помляното БМВ, за да извадят телата. Един от пътниците все още дишал, но издъхнал на път за плевенската болница.

След кървавия инцидент се заговори за недобра сигнализация и видимост на кръстовището убиец, на което в рамките на 12 месеца се случиха още няколко тежки пътни инциденти. За да осигурят безконфликтно преминаване от АПИ предприеха мерки за по-добра видимост и сигнализация.

Тази публикация е част от ежедневния преглед на печата на правна тематика

Коментирайте

avatar