Бум на жалбите заради отмяна на пътувания извън България отчитат от Европейския потребителски център у нас. Само за три дни подадените оплаквания са 30 за България и 1200 за целия Европейски съюз, предаде БНТ.

С подобна ситуация туристическият бранш не се е сбълсквал никога. Има различни тълкувания на законите.

Експертите разглеждат две хипотези. При едната сами отменяме пътуванията, а при другата – туроператорите или самалетната компания отменя наш полет. Важно е и кога се провежда пътуването – в момента или в бъдеще време. Най-големият враг на действие в такъв момент е паниката.

Туристите имат право да получат обратно парите си при организирани пътувания, когато те са отменени, само в два случая – първо – има предписание на външно министерство или на самата държава да не се пътува към нея, както е случая с Италия и Китай или второ: туроператорът сам отмени пътуването.

Експертите съветват потребителите да не се поддават на първоначалната паника и когато имат достатъчно време до тяхната резервация или полет, да изчакат за да видят как ще се развие конкретната ситуация. Освен това съветват да следим редовно своите електронни пощи, както и сайтовете на съответните турооператори и самолетни превозвачи.

При самостоятелно организираните пътувания резервациите се отменят на базата на условията, при които са направени като в някои случаи дължим обезщетение. Авиокомпаниите пък са длъжни да ни върнат парите само ако самите те отменят полетите.

Експертите съветват туристите също така да се възползват когато се предлагат и алтернативи – по-късно пътуване или пътуване до друга дестинация. В противен случай може да се стигне и до съдебни спорове, които да се проточат във времето.

Тази публикация е част от ежедневния преглед на печата на правна тематика

Коментирайте

avatar