Американският Департамент по правосъдие се подготвя да заведе дело срещу интернет гиганта Google, съобщава Bloomberg. То може да започне още през следващия месец и ще е заради начина, по който Google използва доминиращата си позиция на пазара на онлайн реклами.

Според източниците на изданието, адвокатите на институцията са в последните етапи на подготовката, която е продължила няколко години. Това ще е второ мащабно дело срещу Google в САЩ.

През 2020 г. отново Департаментът заведе дело срещу интернет гиганта заради търсачката на компанията. Според това обвинение, компанията неправомерно използва монопола си в сегмента, за да не позволява алтернативи. Google отговаря, че има тази позиция, защото предлага по-добри услуги и потребителите сами ги избират, като има и много алтернативи.

Конкретните параметри на обвинението все още не са ясни. В момента се провеждат заключителни интервюта с онлайн издатели, които споделят своите позиции.

Подобна е позицията на Google и за потенциалното ново дело. Говорител на компанията казва, че чрез технологиите за онлайн реклама много сайтове и приложения финансират дейността си и успяват да достигнат до повече потребители по света. „Огромната конкуренция в онлайн рекламата направи самите реклами по-релевантни, намали таксите и увеличи възможностите за рекламодатели и издатели“, казва компанията.

Тази публикация е част от ежедневния преглед на печата на правна тематика

Коментирайте

avatar