САЩ може да съдят Google заради онлайн рекламите
Интернет гигантът се възползва от доминирането на сегмента
Американският Департамент по правосъдие се подготвя да заведе дело срещу интернет гиганта Google, съобщава Bloomberg. То може да започне още през следващия месец и ще е заради начина, по който Google използва доминиращата си позиция на пазара на онлайн реклами.
Според източниците на изданието, адвокатите на институцията са в последните етапи на подготовката, която е продължила няколко години. Това ще е второ мащабно дело срещу Google в САЩ.
През 2020 г. отново Департаментът заведе дело срещу интернет гиганта заради търсачката на компанията. Според това обвинение, компанията неправомерно използва монопола си в сегмента, за да не позволява алтернативи. Google отговаря, че има тази позиция, защото предлага по-добри услуги и потребителите сами ги избират, като има и много алтернативи.
Конкретните параметри на обвинението все още не са ясни. В момента се провеждат заключителни интервюта с онлайн издатели, които споделят своите позиции.
Подобна е позицията на Google и за потенциалното ново дело. Говорител на компанията казва, че чрез технологиите за онлайн реклама много сайтове и приложения финансират дейността си и успяват да достигнат до повече потребители по света. „Огромната конкуренция в онлайн рекламата направи самите реклами по-релевантни, намали таксите и увеличи възможностите за рекламодатели и издатели“, казва компанията.
Тази публикация е част от ежедневния преглед на печата на правна тематика
Коментирайте