Как лицензът уби закона
Законът за създаване на Българска автомобилна камара скара големите с малките превозвачи, които искат друга браншова организация.
Каква е разликата между камарата и другата организация? И двете ще дават лицензи, нали така? Така е, да. Но едно е сам да си дадеш лиценз, а друго е да го искаш от конкуренцията – то се знае.
Както и това, че благоприятната бизнессреда се контролира със закони, а не с регулация.
Колко са законите за контрол на превозвачите? Единайсет – от този за движението по пътищата до данъчния.
Коя партия преди избори не обеща, че лицензионните режими за фирмите ще се махнат? ГЕРБ? – Не. БСП? – И тя не. Патриотите? – Пак не познахте. Такава партия няма. Но пък има 802 регулации със съответните им администрации, справки, декларации, удостоверения, разрешения и ревиизии, под които законите се задушават и умират. А корупцията е вечно жива.
Казват, че парите били най-важното нещо в света, заради тях били войните, протестите и скандалите. Може и да е така в света. Но у нас най-важни са парите под масата.
Тази публикация е част от ежедневния преглед на печата на правна тематика
Коментирайте