Прокуратурата проверява ремонта на ул. „Граф Игнатиев“.

Това съобщи столичният кмет Йорданка Фандъкова и напомни, че вече е назначила проверка, по която работи дирекцията по вътрешен одит.

„Това е най-добрият начин да установим има ли проблем, или не“, заяви Фандъкова.

Причината за проверката е подмяната на част от материалите за ремонта. Кандидат в обществената поръчка е отстранен, защото предлага да се използва виброизолационна система на „Пандрол“, която не отговаря на условията на процедурата. Впоследствие проектът се изпълнява точно с тези материали. Сигналът е на организацията „Спаси София“.

Преди дни, за да провери ремонта в София, беше Анджей Замаро от „Пандрол“. Той увери, че дейностите се изпълняват качествено, а материалите са изработени специално за ул. „Граф Игнатиев“, за да отговарят максимално на очакванията на ползвателите на трасето. Подобни системи като тази за София от „Пандрол“ са доставили тази година на Тампере, Блекпул и Варшава.

От общината вече обясниха, че причината за подмяната на материалите са пропуски в проекта. Затова се е наложило той да се прави наново от друг проектант.

В идейния проект първият проектант предвижда трасето да е с материали на „Пандрол“. После обаче в работния проект той предлага други подложки.

Същият инженер е автор и на проекта за ремонт на трамвайната линия по бул. „Цар Борис III“, който трябва да стартира догодина. Проверка е установила пропуски и в този проект, каза главният архитект на София Здравко Здравков. Затова на проектанта е възложено да предложи допълнителни решения за скрепленията в някои участъци на трасето и за дренажната система.

„Има разминаване в неговата собствена експертиза – един път препоръчва една технология, втори път – друга. Затова искам да се провери проектът и за бул. „Цар Борис III“ преди да сме стартирали дейностите“, обясни Фандъкова.

До месец ще бъде сключен договор за 13 нови трамвая, които ще обслужват линията.

В средата на ноември 20-те нови електробуса ще започнат да обслужват линии на градския транспорт, които минават през центъра. Пътниците ще могат да зареждат телефоните си, докато се возят.

Тази публикация е част от ежедневния преглед на печата на правна тематика

Коментирайте

avatar