Италианските пощи бяха осъдени да платят 5 милиона евро глоба заради това, че не са доставили препоръчано писмо на съответния домашен адрес, а само са оставили уведомление, с което са нарушили закона. Това съобщи днес службата, гарантираща спазването на правилата на конкуренцията и на пазара, цитиран от „Франс прес“.

Тази сума е максималният размер, предвиден от закона.

Службата по конкуренцията подчертава в комюникето, че решението няма възпиращо действие за оборота на Италианските пощи, който през 2019 година е достигнал 3.492 милиарда евро.

Поведението на Италианските пощи нанася вреда не само на потребителите, но и на правовата система в страната, тъй като недоставянето на писма може да повлияе на текущите съдебни процедури.

Конкурентният орган обвинява Италианските пощи в нелоялна търговска практика, която нарушава Кодекса за правата на потребителите, популяризирайки по подвеждащ начин услугата за препоръчана поща.

Службата е установила, че доставката на тази пратка не е извършена в указаните срокове и с надеждността, посочена в рекламните съобщения.

Италианските пощи понякога използват, за удобство, депозирането на уведомлението за препоръчано писмо в пощенската кутия, дори когато е било възможно да го предадат лично на получателя, отбелязва Службата по конкуренцията, подчертавайки, че са подадени многобройни оплаквания от потребителите.

Последствието от тези действия е неприемлива тежест за потребителите, които са принудени да посетят клоновете на Италианските пощи, да се редят на дълги опашки там, за да си получат пратките, добави конкурентната служба. Тя осъжда сериозните последици от подобни действия, честотата на извършаването им и значителните вреди, причинени на потребителите./ БТА

Тази публикация е част от ежедневния преглед на печата на правна тематика

Коментирайте

avatar