Жена дойде от Германия да се вози на влак с Мая Манолова
30-ина минаха през купето приемна за 3 часа
Студ заради повредена отоплителна система посреща в първия вагон на влака София – Варна, който замина в 6,55 часа от 1-и коловоз на Централна гара. Във второ купе обаче въздухът е топъл, дори задушен заради натъпкани един до друг хора. Дошли са при Мая Манолова, след като омбудсманът обяви, че започва да организира пътуващи приемни.
Преди седмица стана ясно, че от Нова година Манолова губи правото си на кола от Националната служба за охрана и тя побърза да организира мобилни срещи.
На перона е посрещната от тълпа журналисти и още по-голяма група граждани, нетърпеливи да се оплачат. И те са си купили чинно билет за влака, за да си поговорят с омбудсмана. Има и дошли само да я изпратят и да си кажат на гарата мъката набързо.
„Това е подходящ обществен транспорт до Варна, освен това, както виждате, 8-те часа път могат да бъдат уплътнени с разговор с хората. Единственото, което ме притеснява, е медийният интерес. Хиляди хора пътуват с обществен транспорт. Мисля, че сега е време и политиците да се замислим, защото да се пътува в обществения транспорт, не е страшно“, обясни Манолова, вече във влака. „Единствено
ми е неудобно,
че това стана
сензация“,
допълни тя. И обясни, че нямало как да приеме предложението на шоумена Слави Трифонов да ѝ даде за ползване една от неговите коли.
Омбудсманът отвори врати на пътуващата си приемна още с потеглянето от София. Композицията още не бе успяла да излезе от Централната гара, когато първа в купето при нея се настани жена, пристигнала специално за целта от Германия. Проблемът ѝ – останала без жилище, но не пожела да го разкрие пред друг освен лично на Манолова. Заедно с нея в купето сядат и мъж на средна възраст с проблеми с кредити и други двама господа, които искат да ѝ връчат подписка от 5500 души срещу промени в закона за нефта и нефтопродуктите.
„Станах гарант преди години на едно младо семейство за 10 хил. лв. кредит. Оказа се, че то е платило 2 вноски. Банката започна да ме притиска. Ходих при тях да ги търся, но те са се разделили. След време при мен дойде частен съдия-изпълнител, разписах документите, че съм гарант и ми направиха запор на заплатата – близо 350 лв. Оттогава е ходене по мъките, крият се, не работят“, разказа един от гражданите в купето на Манолова – Петър Петров. Решил да се възползва от пътуващата приемна в понеделник вечерта, като чул по новините как омбудсманът хваща влака за Варна. Взел първия автобус от Пловдив за София само за да потърси помощ. „Тя е енергична жена, борбена и действа. Разбрах, че щели да ѝ вземат колата от НСО. Ето вчера отиде до Стара Загора с автобус, днес до Варна с влак. Тя
не стои на едно
място. Според
мен те просто
искат да ѝ
вържат ръцете
и краката
Аз така си го обяснявам“, разказва мъжът защо се е втурнал към омбудсмана.
С подписката от 5500 души пък я сезира говорителят на Националното сдружение на търговците и превозвачи на горива Симо Симов. Мъжът е силно притеснен от новите предложения, с които според него ще бъдат елиминирани над 400 фирми, които се занимават с превоз и дистрибуция на горива.
„Мая Манолова не може да защитава интересите на фирми, но на гражданите – да, а те са против този закон“, категоричен е Симов. Той самият пътувал от село Антон, а по маршрута на влака и успоредно с него се движеше автомобил, който да го вземе от гарата в Мездра, за да го върне обратно у дома.
Точно в Мездра
БДЖ успя да
пусне парното
на омбудсманския вагон и разговорите станаха по-топли и задушевни.
С интересен казус се яви Венцислав Димитров от Видин. Младият мъж е сред учредителите на футболен клуб в града, в който се обучават 25 деца от 6 до 9 години. Тренировките им са безплатни. Липсва обаче подходящ терен. Затова Венци вече повече от година се бори да вземе пустеещ терен от общината, където те да тренират и който деца и родители предлагат да обновят със собствени средства. Макар от българска страна да срещат отпор, общината на румънския град Калафат им предлага абсолютно безплатно терен, на който да тренират. С едно условие – да поливат тревното покритие, да сложат водомер и да плащат водата. Проблем обаче не са паспортите, нито несъгласието на родителите, тъй като всички се обединили около идеята децата им да спортуват, макар и зад граница. А минаването на втория Дунав мост ще им струва по 70 лв., за да може автобусът да закара децата на тренировка и да ги върне във Видин. Разходът не е по силите на семействата, защото тренировките са поне две седмично.
„На принципа всяко зло за добро общественият транспорт дава възможност да се виждаш с хората и може би затова
съм благодарна
на вносителите
на тези промени“, видя позитивите от жп приключението си общественият защитник. Само за първите 3 часа път поне 30-ина души успяха да минат през приемната. На всяка гара Манолова бе посрещана от развълнувани граждани с букети.
Тази публикация е част от ежедневния преглед на печата на правна тематика
Коментирайте