Иска законови промени и да няма процес, който да се решава само по аналогов път

МВР: Обслужен е за 24 минути

Депутатът от „Демократична България“ Ивайло Мирчев поиска спешни законови промени заради опашка в столичната Пътна полиция, която посетил в четвъртък сутринта. Чакал няколко часа, за да смени големия талон на колата си. След сблъсъка с реалността Мирчев поиска пълна дигитализация на услугите и обеща с пост във фейсбук, че ще вика в парламента вътрешния министър, началника на службата, както и всички отговорни, за да има електронни услуги.

Сагата на Мирчев започнала около 7,30 ч в четвъртък. Трябвало да смени талона заради промяна на адреса си в София. Заварил голяма опашка. Свършва термохартията на машините за издаване на номера за ред и 30 минути служителите не могат да намерят нова ролка, написа във фейсбук за премеждията си депутатът. И припомни многото опити за дигитализация, като включително преди години от неговата фирма предложили безплатно да оптимизират софтуера на КАТ, но оттам отказали. Докато от „Демократична България“ бяха в управлението, също внесли много промени.

Получихме тотален отпор от МВР администрацията и от „10 реки вода защо не могат да се случат нещата“, неколкократно вкарваме в парламента промени в законите, с които бюрокрацията да бъде значително намалена – „мижав интерес“, допълва Мирчев.

Затова заяви, че ще инициира изслушване на вътрешния министър в парламента, на началника на Пътна полиция и на други отговорни лица. От ДБ ще искат и изменение на наредбата на Столичния общински съвет за паркирането в София. Целта е големият талон да не се сменя при промяна на адреса. Всички инициативи на ДБ щели да са публично анонсирани и да се търси отговор защо са „на трупчета“. Ще се провеждат и срещи с неправителствени организации. А тези с администрацията, „която обикновено спъва процеса по дигитализация“, щели да са публични.

От МВР обясниха, че около 8,40 ч установили, че в машината за билетчета няма хартия. Веднага взели мерки да я заредят. Бил пратен и човек да регулира опашката, за да не се блокира обслужването на граждани.

Около 8,45 ч Мирчев изразил недоволството си от организацията и липсата на хартия, допълниха от МВР. И посочиха, че проверката им показала, че депутатът е подал документите си в 8,33 ч. Искал да запише промяна в собствеността на кола. В 8,57 талонът му бил връчен. Цялото административно обслужване е продължило 24 минути, добавиха от вътрешното ведомство. И напомниха, че работното време на столичния КАТ е от 8 часа.

От 8 декември столичната Пътна полиция е без титулярен ръководител, след като Радослав Начев стана зам.-директор на ОД на МВР – Пловдив. Временно преназначен на длъжността е неговият заместник – комисар Златко Златанов.

Тази публикация е част от ежедневния преглед на печата на правна тематика

Коментирайте

avatar