[email protected]

Първи резултат от скенера на магистрали: оказа се, че били равни и гладки

В момента няма легален начин да се ремонтират пътища у нас, стана ясно от близо 3-часово заседание на регионалната комисия в парламента с участието на ресорния министър Андрей Цеков. Депутатите искаха да разберат от първа ръка дали е вярно, че

в момента са спрени дори кърпенето на дупки,

аварийните поправки, чистенето на пътища и канавки и рязането на растителност, която пречи на видимостта.

„В момента имаме договори, според които фирмите може само да почистват снега и да правят аварийни ремонти, когато местното пътно управление им ги възложи. За мен лично е по-добре да извършим закононарушение, но да не създаваме опасни ситуации по пътищата“, каза министър Цеков.

До ситуацията се е стигнало, след като новото ръководство на МРРБ спря търговете за текущ ремонт и поддръжка на пътищата и обяви нови, като и спирането на старите търгове, и обявяването на нови

в момента се обжалва

В такъв случай действат договорите за поддържане от миналата зима, които изтекоха през април, но бяха удължени. По тях законът позволява да се правят и аварийни ремонти, както се е действало цяло лято. Само че те са по завишени цени и

финансовият ресурс се е изчерпал в края на август

Това е обяснението за заповедта на шефа на АПИ от миналата седмица, с която нарежда на областните пътни управления да спрат всякакви ремонти и да уведомят фирмите, стана ясно от обяснението на министър Цеков. Причината не е, че фирмите обжалват търговете, както заподозряха няколко депутати, обясни министърът.

Първият пътен участък, който е проверен с профилограф миналата седмица, се оказа без дефекти. Това съобщи пред депутатите от регионалната комисия в парламента министърът на регионалното развитие Андрей Цеков в отговор на въпрос.

Той все пак уточни, че става дума за устно предадена му информация от проверяващите, която гласяла, че провереният участък е без съществени дефекти. Става дума за отсечка от магистрала „Хемус“ след Боаза, който бе довършен преди три години и

все още е в гаранция

Целта на проверките с профилографа беше да се види дали има неравности по пътното платно, и ако има, те да се отстранят за сметка на изпълнителя, докато пътят все още е в гаранция. За този тип обекти тя е 7 години.

Младен Шишков от ГЕРБ направи забележка, че сезонът не е подходящ за такива проверки, тъй като в горещините асфалтът се деформира. Освен това обектът на проверки според него трябва да бъде какви количества асфалт са положени, за да се отхвърлят или потвърдят опасенията, че при изграждането на магистрали са спестени материали.

Тази публикация е част от ежедневния преглед на печата на правна тематика

Коментирайте

avatar