Федерален административен съд в Лайпциг трябва да реши в четвъртък дали може да се забрани допускането на автомобили с дизелови двигатели в централните части на града. Това съвпада с разпространяването на социологическо допитване на YouGov, което показа, че германците са дълбоко разделени (43% срещу 43%) по темата, а цели 87% имат много малко доверие или изобщо не вярват в способността на производителите да подобрят в следващите 3 години ситуацията чрез повече автомобили с ниски емисии.

Досега в два други германски града – Щутгарт и Дюселдорф, съдът взе разнопосочни решения. В първия град затварянето на центъра бе оценено като „най-ефективният метод“ за защита здравето на жителите, но във втория съдът препоръча да се направи „сериозно проучване“ за ефекта от подобна забрана.

Проучването на YouGov от 16-19 февруари, възложено от агенция ДПА, разкрива, че 43% от анкетираните подкрепят в една или друга степен затварянето на градските центрове за дизели. Но точно същят дял са и хората, според които идеята не е добра.

Според 70% бизнесът не е сторил достатъчно за намаляване на вредните емисии и едва 15% оценяват като задоволителни досегашните мерки.

Темата изглежда не тревожи особено германците – 64% са отговорили, че не се притесняват лично да пострадат от автомобилните газове, докато 29% са загрижени или много разтревожени.

Същото потвърждава отговорът на въпроса дали са се интресували да си купят електромобил – 60% казват, че и през ум не им е минавало, 34% отговарят, че са се интересували от такава възможност. От втората група едва 6% реално са отишли до търговец на електромобили, за да получат информация.

Запитани какви стимули биха накарали да променят позицията си, над една трета посочват нуждата от провече зарядни колонки, 30% искат повече данъчни облекчения и 27% предпочитат да получат отстъпка при покупката.

Тази публикация е част от ежедневния преглед на печата на правна тематика

Коментирайте

avatar