По 20 г. затвор за машинистите от жп катастрофата в Хитрино, поиска прокуратурата
Единствената причина за инцидента е висока скорост, стана ясно преди дни
П рокуратурата поиска наказание към максималния размер за обвиняемите по делото за железопътното произшествие в Хитрино машинисти на днешното съдебно заседание в Шуменския окръжен съд.
Подсъдими са Димитър Михнев и Радослав Петков, и двамата от Русе, управлявали дерайлиралата в ранната сутрин на 10 декември 2016 г. в района на гара „Хитрино“ влакова композиция, превозваща пропилен и пропан-бутан.
По-рано на днешното съдебно заседание бяха огласени и приобщени материалите по делото, което започна в края на предходното заседание.
Адвокат Николай Димитров, който представлява интересът на засегнатите от инцидента в Хитрино, каза, че той ще пледира за максимална присъда за обвиняемите, която по думите му е 20 години „лишаване от свобода“, информира БТА.
Това се очаква да направи на следващото заседание по делото – на 21 януари, когато е предвидено да представят пледоариите си и адвокатите на обвиняемите.
„Считаме, че обвиняемите пропуснаха своята възможност да получат по-ниски присъди, признавайки своята вина, която е безспорно доказана от всички материали по делото“, каза Димитров.
Той изрази надежда че на обявеното за 22 януари съдебно заседание по делото ще бъде произнесена присъда и то в максимален размер.
За Димитров, а и според пледоарията на прокуратурата, причина за железопътното произшествие е високата скорост с която се е движела влаковата композиция.
Преди дни стана ясно, че единствената причина за влаковата катастрофа в Хитрино е високата скорост. Това заяви пред шуменския съд проф. Мая Йорданова, вещо лице, изготвила експертиза за състоянието на жп пътя на гарата в селото между стрелките с номера 1 и 5.
„Влакът щеше да мине безпроблемно, ако се движеше с 40 километра в час, а не с двойно по-висока скорост“, каза професор Йорданова, цитирана от БНР. „Причината за инцидента не е в железопътния път, въпреки че състоянието му не е добро“, обясни тя. „Физическите сили, действали на композицията, са довели до обръщането на шести вагон“.
При стрелка с номер едно на железния път тя е преминала с 81 км/час, а при стрелка с номер пет, със 78 км/час, като максималната допустима скорост в гаровите коловози е 40 км/час.
При взрива преди три години загинаха седмина, разрушени бяха къщите в района.
Тази публикация е част от ежедневния преглед на печата на правна тематика
Коментирайте