Електрически тротинетки под наем вече ще има и в София. Три от световните оператори на такива превозни средства се готвят да стъпят в столицата. Липсва обаче регламент за новите превозни средства. За това алармираха общински съветници.

Васил се запалва по електрическите скутери преди три години. А днес вече се занимава и професионално с тях като собственик на сервиз за електрически тротинетки.

„Това е бъдещето, няма какво да се залгваме. Светът върви в посоката на екологичността“, смята Димов. У нас обаче не винаги условията за придвижване отговарят на световните стандарти.

„Когато няма велоалеи, къде трябва да се придвижваме?“, пита Васил Димов.

Днес общинският съветник от ВМРО Карлос Контрера внесе доклад, с който предлага да се създаде общинска система за ползване на тротинетки в столицата.

„Липсата на ясен регламент това пътно превозно средство къде точно да се намира ще създаде точно такива колизии и чудене кое как да се прилага“, смята Контрера.
В градове като Париж и Сан Франциско електрическите возила вече са толкова много, че създават проблеми. Общината иска в София нещата да се случат по различен начин.

„Към настоящия интерес има заявен интерес от поне три от свеотвните оператори на електрически тротинетки или скутери, така че съвсем скоро се надяваме това да бъде факт в София“, разкрива Зафир Зарков, зам.-председател на комисията по транспорта в СОС.

„Проблемът обаче е, че София не е готова с инфраструктурата. Защото една електрическа тротинетка трябва да се движи по една велоалея или по една улица, която е много добре асфалтирана и няма дупки“, смята експертът Владимир Тодоров от Българска асоциация на пострадалите при катастрофи.

Дупка има и в закона, където този вид возила не фигурират.

Тази публикация е част от ежедневния преглед на печата на правна тематика

Коментирайте

avatar