Разследването на катастрофата край Своге, при която загинаха 18 души, е на етап експертизи, допълнителни огледи и събиране на доказателства, става ясно от съобщение на прокуратурата за свършеното от 5 септември досега. За цял месец още няма напредък, въпреки че са направени два допълнителни огледа на местопроизшествието, както и на автобуса и са назначени 5 експертизи. Заключенията трябва да кажат дали са спазени изискванията при строителството на пътя, при поставянето на мантинелите, както и за състава на асфалта. За последната експертиза шефът на националното следствие Борислав Сарафов заяви, че вероятно ще бъде възложена на лаборатория в чужбина. Тя се наложи, след като бившият регионален министър Николай Нанков обяви, че фирмата изпълнител „Трейс“ е вложила варовик в асфалта, което понижило качеството на настилката.

Единственият обвиняем за катастрофата е шофьорът на автобуса Григор Григоров. Провеждани са разпити, без да се повдигат обвинения на 15 души, сред които служители на дружествата, участвали в строителството на пътния участък, включително и изпълнителния директор и председателя на надзорния съвет на „Трейс Груп Холд“ АД и ръководителя на лаборатория „Пътно строителство – Трейс“. Разпитани са също служители на АПИ, имащи отношение към изпълнението на проекта, и директорът на областното пътно управление. Показания са дали петима пострадали от произшествието и трима свидетели, оказали помощ на пострадали лица, отчете прокуратурата.

Ден по-рано „Трейс“ пусна позиция по казуса. В нея от дружеството разясняват, че са изпълнили ремонта, както им е бил възложен от АПИ, и дори са сигнализирали институциите за проблеми в проекта. След като фирмата сигнализирала, от агенцията ги призовали „към търсене „на решения в оперативен порядък“, вместо да се прави нов проект.

КОНТРА

„Варовиковите скали са материал, който се използва за почти всички видове асфалт, и използването им е регламентирано в стандартите за асфалтовите смеси. В асфалтовите настилки се влага варовикова скала под формата на дребни, едри фракции и каменно брашно. Тяхното съотношение и комбиниране зависят от проектните състави на асфалтовите смеси. Считаме, че непрофесионални изказвания, както и коментари за недопустимост на съдържание на „варовици“ водят до налагане в публичното пространство на подвеждащи или неверни хипотези“, заявяват от „Трейс“.

Тази публикация е част от ежедневния преглед на печата на правна тематика

Коментирайте

avatar