Общо 562 души са подали документи в новия конкурс за нотариуси (заповедите с допуснатите и недопуснатите виж тук и тук).

Повече от половината – 300 човека, обаче имат различни проблеми с документите и имат 7 дни, за да ги оправят. Ако не го направят в срок, няма да бъдат допуснати до участие в конкурса.

Нередовностите в документите на кандидатите са най-различни – не е приложен документ, удостоверяващ идентичност на лице с различни имена, или документи, удостоверяващи изискуемия 3-годишен юридически стаж, или нотариално заверено копие на приложението към дипломата за висше образование. Някои не са дали декларация, че нямат друго гражданство, извън българското и гражданство на държава – членка на Европейския съюз, на държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Швейцария. Има и хора с нередовни медицински удостоверения или които не са дали актуално удостоверение за месторабота.

Едва след изтичането на срока за отстраняване на нередовности, ще стане известен броят на допуснатите кандидати. Те ще могат да се явят на писмения изпит, който е насрочен за 25 август 2024 г.

Общо 52-те места, за които е обявен конкурсът за разпределени по следния начин: четири са в София, по две са в Ардино, Асеновград, Добрич, Ивайловград, Казанлък, Карлово, Момчилград, Омуртаг, Разград и Ямбол и по едно в Айтос, Берковица, Бяла, Бяла Слатина, Велики Преслав. Велинград, Видин, Гълъбово, Девин, Димитровград, Златоград, Карнобат, Котел, Крумовград, Кула, Монтана, Никопол, Павликени, Панагюрище, Радомир, Русе, Силистра, Сливен, Сливница, Трън, Тутракан, Царево и Шумен.

„Лекс“ поиска от Министерството на правосъдието данни за заявените желания на кандидатите – те имат право да посочат до три. Именно те могат да дадат ясна картина за предпочитанията и за конкуренцията за всяка от вакантните позиции. До момента обаче информацията не ни е предоставена.

 

 

67
Коментирайте

avatar
нови хронологично най-добре оценени
Лилия
Лилия
09 юни 2024 9:48
Гост

Аз не мога да повярвам колко много заспал народ има. Да те карат да искаш от работодателя си по трудов договор подпис, който да ти позволи да участваш в конкурс, не ви ли се струва, че противоречи на някои други нормативни актове? Къде пише, че.документът за месторабота трябва до е точно удостоверение и най-вече, какво следва от това като го получат? Защо в конкурсите за магистрати такова удостоверение не се изисква? До момента няма обоснован отговор.

Ффффф
Ффффф
08 юни 2024 15:03
Гост

И това ще са нотариуси? Те едни документи не могат да подготвят.

Иван Иванов
Иван Иванов
08 юни 2024 18:22
Гост

Изискванията са абсурдни, лична карта – нотариално заверена. Акт за раждане – нали даваш лична карта. Медицинско – че не си луд, нали е ясно, че не си.

Трудов стаж – нали си пише в документите.

Някои неща са смислени – други са глупави.

Специалистите от Министерството ми обясниха, че така са решили да разделят нещата на „две“, каквото и да значи това.

Тоест – да „капсулират“ конкурса.

Лилия
Лилия
08 юни 2024 22:47
Гост

Най-вече тук трябва да си каже, че от Министерството трябва да се ръководят от закона, а не от някакви лични преценки. Тук няма оперативна самостоятелност и това не е частно дружество!

Георги Ат.
Георги Ат.
07 юни 2024 11:44
Гост

Ей това да си нотариус е като да си личен лекар – никаква работа почти не вършиш и почти никакви професионални познания ползваш в работата си, обаче пък пари се правят.
Познавам двама дългогодишни нотариуси, които представа си нямат от материята, с която работят – скици не могат да четат, неурегулиран поземлен имот го описват като урегулиран и от там после цялата махала по дела.
Съжалявам тези, дето с „голо дупе“ са се записали и разчитат само на знанията си – ще си похабят лятото да учат, да се надяват и ще се мотаят по изпити напълно напразно.

LSSAH
LSSAH
07 юни 2024 18:37
Гост

Не е същото, защото за лични лекари наплив няма. За нотариуси се вижда, че е сравнително висок.

Елена Русчева
Елена Русчева
15 август 2024 22:01
Гост

ПравеХА се, елате да видите сега как се правят в град с под 50 000 души и с 12-13 нотариуси от които 80% имат помощници. А разодите чували ли ли сте какви са. Ако се осигуряваш на максимума и осигуряваш и един служител на трудов договор /абсолютният минимум/ разходите ти са около 30 хиляди на година. Минимум. Говорите наизуст. Нотариалната професия е за рентиери, милионери и други такива, да има да се занимават там.

Лилия
Лилия
07 юни 2024 8:39
Гост

Аз предлагам в закона да се запише изискване кандидатите, които живеят в жилищен блок, до представят удостоверение за това от 100% от обитателите в етажната собственост. Не живеете в блок, а в къша? Е, животът не е честен. Всичко, което е записано в един закон трябва да се изпълнява 1:1 без оглед на други закони, общи принципи в правото и тези на Европейския съюз. Дори можем да отидем по-далеч – дамите, които са сменили фамилията си, до представят удостоверение от баща си и съпруга си, че те са съгласни с това. Може би някой от тях е в чужбина или… Покажи целия коментар »

Оцелял от СДС чумата
Оцелял от СДС чумата
06 юни 2024 18:49
Гост

Много да си помислят изобщо дали да стават нотариуси, защото не живеят дълго .

Силва Димитрова
Силва Димитрова
06 юни 2024 19:38
Гост

Глупости. Това, че не са представили в срок документите си не показва, че няма да са до ри нотариуси

Байче
Байче
07 юни 2024 13:31
Гост

Добър нотариус, би бил всеки средно грамотен юрист.
Другото са интереси и чиста нашенска алчност.
От 15 години ги гледам как сричат уважаемите нотариуси, като първолаци са!
Немогат да я прочетат тази дума „непадежирала“. Много им е трудно… мъчат се…. мънкат, ъ-кат, охкат и пъшкат, че бързо трябва да се чете, парата да се гони, а сега тука някаква дума има дето не могат да я изрекат….
Жалки твари и синчетата и щерките и на ЧСИ-та щертките.
Абе в тинльоча български, много им е важно да са над другите.
А всички сме тоя тинльоч! И децата ни също!

Таралан Кольо от село Стойките
Таралан Кольо от село Стойките
06 юни 2024 16:44
Гост

Георги Тихолов,
Йоана Симеонова,
Калин Бележков,
Милена Гогова,
ОРЛИН ДИМИТРОВ ТАНЕВ!
Светослав Мукушински,
Стоян Богданов,
Явор Ташев

Анонимен
Анонимен
06 юни 2024 18:18
Гост

И другарката Връблянска тоже

Наблюдателен
Наблюдателен
01 юли 2024 0:10
Гост

А колко още си изпуснал…

Таралан Кольо от село Стойките
Таралан Кольо от село Стойките
06 юни 2024 16:31
Гост

На Орлин ДИМИТРОВ ТАНЕВ да му е честита Сливница
А след това – хоп, в София.


A вие се блъскайте

Случаен
Случаен
06 юни 2024 16:07
Гост

Има ли някой информация дали са подадени заявления за всички съдебни райони?
Ако не – срокът за подаване на документи за този съдебен район се удължава с 1 месец и реално няма как конкурса да се проведе през м. август.

Анонимен
Анонимен
06 юни 2024 15:34
Гост

Встъпителната вноска за вписване в НК вече е 12000 лв. После трябва да наемеш прилична кантора, да я обзаведеш и за начало да назначиш поне един служител. В последните години работата намаля значително – в големите градове има твърде много нотариуси, а в малките сделките са рядкост и с нисък материален интерес. Неслучайно десет действащи нотариуси бяха обжалвали заповедта на министъра за обявяване на конкурс. И докато процедурата върви, имотните измами с помощта на нотариуси расте, а държавата нехае и оставя гражданите сами да си решават проблемите с натвореното от въпросните нотариуси. Държавата трябва да си върне сделките с имоти… Покажи целия коментар »

Анонимен
Анонимен
06 юни 2024 16:20
Гост

Като си бедняк, не кандидатствай! Прави деца и кандидатствай За младши магистрат

Анонимен
Анонимен
06 юни 2024 14:49
Гост

Dobre e da si notarios, ama bez pari ne stava za hubavite mesta! Notarios Mitko T. mi go kaza. Na drugite – kysmet, drugo niama. Tva e…..

Айде на печатите
Айде на печатите
06 юни 2024 14:15
Гост

Ако не можеш да си оправиш документите така,че да са поне редовни значи нямаш идея на какъв конкурс отиваш и си тотално непригоден за тази работа. Или си мърляв и небрежен,което води до същия извод. Точно нотариуса трябва да е перфектен откъм работа с документи,преценка и подготовка на всякакъв вид книжа.

Силва Димитрова
Силва Димитрова
06 юни 2024 19:46
Гост

Стига глупости! Тези, които са на хранилка в държавни институции за тях няма проблем за кандидатстване и набиране на документите. Заплатата им тече, а могат да си вземат и болнични, нали. Ами само да предположим, ако имаме един много добър адвокат с много дела и заседания, ами ще му е трудно да набере и излишните документи, които изискват. Омръзна ми от глупостите.

Щерев
Щерев
06 юни 2024 14:10
Гост

Гошям наплив за тези места.

Юлиян
Юлиян
06 юни 2024 14:11
Гост

Сладка службица.

Проскубания бухал
Проскубания бухал
06 юни 2024 16:09
Гост

На която се затъпява яко.

Анонимен
Анонимен
06 юни 2024 18:30
Гост

Но се забогатява рязко!!

Иван Иванов
Иван Иванов
06 юни 2024 13:54
Гост

Какво е това

ЗАБЕЛЕЖКА:
* Документи, удостоверяващи изискуемия юридически стаж – нотариално заверено копие на: трудова и/или
служебна и/или осигурителна книжка и/или удостоверение за осигурителен стаж – по образец (УП -3), в цялост и
оформени по надлежния ред, и/или удостоверение от НОИ за осигурителен стаж и доход на самоосигуряващо се
лице за лица, упражняващи свободна професия, с изрично посочване на практикуваната професия; официален
документ за извършване на дейност в чужбина, издаден от компетентен орган или компетентно длъжностно
лице; връчени длъжностни характеристики за съответните заемани длъжности, за които се изисква виеше
юридическо образование, в цялост;

Нещо ми казаха на телефона в Министерството, ама не стана ясно точно.

Анонимен
Анонимен
06 юни 2024 14:12
Гост

Аре бат Ваньо, пази се едно място за теб в светлината на нотариалния сок и натуралния акт. Фърляй се, доказал си Богат мозъчен капацитет, знания по валидизационните закони до 1949 г. и стария Закон за наследството от 1890 г. Не забравяй и чл. 56, ал. 2 ЗТСУ /отм./, както и статиите на Асен Запрянов преди 1989 г., ако това ти говори нещо :)) Носи си елка за смятане на квотите за наследяване!!!!

Иван Иванов
Иван Иванов
06 юни 2024 17:36
Гост

Ти не можеш да впишеш една искова молба – тръгнал за Запрянов – Запрянов е от Пловдив, какво ми го спрягаш, Запрянов, ЗУТ – ако ми трябва – ще го прочета.

Статиите – че ти не можеш и фирма да регистрираш, не че нещо е важно това – сега има формуляри.

Първо – научи обноските, все пак това – че си от простолюдието – не те прави „привилегирован“.

Простолюдието трябва да се качи при нас – аристократите, а не аз да търча да ви пояснявам.

Анонимен
Анонимен
06 юни 2024 17:50
Гост

Бат ваню, много ми се иска при вас аристократите. Кат станеш нотариус, ша Кандидатствам при теб за връчител на натурални покани с възнаграждение 20 лв на покана.

Иван Иванов
Иван Иванов
06 юни 2024 20:57
Гост

Да, точно с тези маниери – имаш 3 минути „живот“, знаеш ли какво е във „висшите“ кръгове, плюс това – там няма тези пари, които си мислиш, цени се мисълта, но не е нещо важно.

Лилия
Лилия
06 юни 2024 13:24
Гост

Става все по-забавно. Съвсем сериозно моля кандитатите, които не са доуснати на основание, че не са представили документ за месторабота, да ми пишат на lilia030119@abv.bg. Вече съм подала жалба. Няма да давам подробности обаче на хейтъри, които не могат да забележат очевидни пороци в административен акт.

Анонимен
Анонимен
06 юни 2024 13:54
Гост

За какво им е местоработата? А ако си безработен?

Лилия
Лилия
06 юни 2024 14:03
Гост

Именно. Който ми отговори за какво им е местоработата и в кой нормативен акт се изисква това, което те изискват…. евала му правя.

Случаен
Случаен
06 юни 2024 16:01
Гост

Вижте чл. 11, ал. 2 от ЗННД и ще Ви се проясни.

Лилия
Лилия
06 юни 2024 16:26
Гост

Да, виждала съм го многократно. Там се изисква „документ за трудов стаж и месторабота“, а не отделно за трудов стаж и отделно за месторабота. Който прочете малко съдебна практика и други закони извън ЗЗНД ще разбере защо това не означава „удостоверение от настоящ работодател.“.

Случаен
Случаен
06 юни 2024 17:18
Гост

Чудесно е ,че ги четете, но дали ги разбирате е друг въпрос, и нормативната уредба и практиката.

Лилия
Лилия
06 юни 2024 17:21
Гост

Същото важи и за Вас. След като ги четете Вие, кажете смисълът на това да се удостовери с подпис на работодателя къде работи кандидатата към момента на подаване на заявлението? Дали работя като сервитьорка в „АБВ“ ООД или като юрисконсулт в „ДФГ“ АД, какво значение има,за да бъда допусната до участие в конкурса? A, извинявайте. Сигурно сте твърде интелигентен, за да общувате с мен.

Случаен
Случаен
06 юни 2024 21:17
Гост

Вие всичко си знаете явно, какво да обяснявам. Голямо подскачане, размисъл и драматизъм за изискване, установено със закон. Да не сте случайно от правните капацитети на Кирчо? Натам ми отиват нещата. Явно някое отстояние или запетая, или сложното изречение Ви е затруднило и довело до дълбоко мисленето трябва ли документ от работодателя, не трябва ли, и защо тъпаците от МП ми искат документ от работодателя, като им давам трудова книжка от два листа, където всичко си пише. Познах, нали? Аз нямам проблем със разбирането на ЗННД и съм с редовни документи. Пожелавам Ви някога това да се случи и на… Покажи целия коментар »

Лилия
Лилия
06 юни 2024 21:26
Гост

Да, познахте всичко си знам и нищо не ме затруднява. Няма размисъл, аз съм убедена, че такова удостоверение не се изисква от нито един нормативен акт и човек трябва да има елементарна грамотност, за да го види. Това, че сте с редовни документи, не означава че сте умен или че познавате закона. Означава само, че знаете как да се подмажете на точните хора. Не ми обяснихте все пак какво е правното значение на това къде работи кандидата към момента на подаване на заявлението и какво е разликата между различните хипотези на настояща месторабота? Опитите да се забави конкурса идват от… Покажи целия коментар »

Ффффф
Ффффф
09 юни 2024 8:58
Гост

Сещате ли се, че трудовият стаж и местоработата са различни неща?
И ще ставате нотариус?

Лилия
Лилия
09 юни 2024 9:26
Гост

Да, сещам се, айде сега пак да се върнем на въпроса – какво е правното значение на настоящата работа на кандидата? Аз работя като стиртизьорка, а колежката като гримьорка, статистически данни ли събираме, кво?

Ффффф
Ффффф
09 юни 2024 8:57
Гост

Пишеш това. Какъв е проблемът?

Иван Иванов
Иван Иванов
06 юни 2024 17:32
Гост

Проверих и има сумата ти отменени един вид – „неприети“ кандидати, тънкостта е – че трябва да се обжалва междинната заповед – тоест сега.

Глупаво е – да не проверят предварително документите, но явно така е винаги.

Хората имат психиката на „Кореком“ -щастливци – купил си „Тоблерон“ с връзки.

Повечето нотариуси си имат клиенти, това-онова, следва да се даде и на другите, даже – обмислено ще е – да се субсидират по-изостаналите райони, както е практиката в Италия – Южна Италия привлича хора – като всички цени са по-евтини, не лошо и при нотариусите да стане това.

Ффффф
Ффффф
09 юни 2024 8:56
Гост

А спазихте ли срока да обжолване и до тук кой е „административният акт“ който обжалвахте?

Лилия
Лилия
09 юни 2024 9:39
Гост

Не можете ли да се сетите? И ще ставате нотариус? Минете вляво, ако обичате.

Александър Дачев частен съдебен изпълнител
Александър Дачев частен съдебен изпълнител
06 юни 2024 13:12
Регистриран

А за ЧСИ? Кога??

Анонимен
Анонимен
06 юни 2024 13:41
Гост

Що? Искаш конкуренция ли? Или делата са ти много :)))

Аспарух
Аспарух
06 юни 2024 13:05
Гост

Докога ще се поддържа този порочен модел? Има два варианта – либерализация на нотариалната дейност и да стане регулирана свободна професия без ограничения като сега или държавата да поеме нотариалната дейност към съдилищата! Сегашното е гавра и гушене с пари за определени хора!!!

Анонимен
Анонимен
06 юни 2024 13:37
Гост

И да се въведе пределна възраст. В Германия и Австрия когато нотариуса навърши 70 г.-преустановява нотариална дейност. Тук са като пожизнени диктатори. Има кантори в които нотариуса титуляр не е стъпвал от години.

Отказах се от конкурса
Отказах се от конкурса
06 юни 2024 12:59
Гост

В професионалните среди се говори, че две от местата в София са за деца на върховни съдии в търговско отделение на ВКС. Нека времето покаже. В Делиормана и югоизтока ДПС ще си изкове кадрите. За съвестните остава трън, Радомир, Панагюрище ….

Анонимен
Анонимен
06 юни 2024 13:42
Гост

Плащат си хората и се получава. Ти какво предлагаш? За голи знания, вече никой не го интересува – дори в съдийските среди…..

Анонимен
Анонимен
06 юни 2024 13:49
Гост

Орлин Танев:)))

Йорданов
Йорданов
06 юни 2024 12:55
Гост

Какво ниво на конкуренция, бе. Нивото е плачевно. Ще се избирят за една позиция, а всички борещи се са на ниско ниво. Защото трябва реформа в образованието. Включително съкращаване на университети. Защото виждате резултата. Куп специалисти в една сфера и никакви в друга. Не може да има 5 места в страната, в които да се учи право. Учи се на едно място в Търново и точка. Без филиали и простотии. Завършват само най-добрите. После само те имат работа. А не някаква криво разбрана демокрация – дай да пуснем да учат всички желаещи и да дадем на всички дипломки, да им… Покажи целия коментар »

Анонимен
Анонимен
06 юни 2024 13:43
Гост

Ходи и се прегледай при психиатър

LSSAH
LSSAH
06 юни 2024 13:50
Гост

Ама не са 5, а 9. Демек по-зле е.

Мавродиев
Мавродиев
06 юни 2024 12:51
Гост

Ще си чакате подробности от министерството. На това министерство и на всички други им е работа да организират избори. Но не пречи да натикат наши хора по тия места за краткото време, в което управляват

Тенчев
Тенчев
06 юни 2024 12:50
Гост

Трагедията на съвремието ни. Какви информации чакате? Министерство на правосъдието вероятно сега се управлява по-добре отколкото при министъра на ПП/ДБ. Щото той нали също беше лош и некомпетентен. Честит да ви е ГЕРБ-ДПС министъра. После пак ще е такъв. А после ще е някаква карикатура на Радев. Така след 8 години може и да излезем от безтегловност.

Анонимен
Анонимен
06 юни 2024 12:48
Гост

Положението е доста объркано ми се струва. Но безвремието ще си го изберете вие в неделя. Гласувайки за пишман премиера Боко и главатаря му Пеевски.

Анонимен
Анонимен
06 юни 2024 13:44
Гост

При христо иванов като министър на правосъдието, беше най-уредения и купен конкурс за нотариуси – 2015 г. Ама кат си глупав, няма как да го знаеш

Иван
Иван
06 юни 2024 20:16
Гост

Да и не само а министъра на ДБ Атанас Славов какво направи в последния си ден като министър премести определени нотариуси от провинцията в София …..

https://epicenter.bg/article/Atanas-Slavov-s-bonus-za-tri-mladi-notariuski–premestil-gi-v-Sofiya-v-posledniya-si-den-kato-ministar/347025/2/0

Анонимен
Анонимен
06 юни 2024 12:48
Гост

Ма трябва в някаква степен държавата да се погрижи да насочва млади хора, дали с добри пари, дали с други привилегии, в области, където не достигат хора. Не може всеки да има свободната уж воля да си избира с какво да се занимава. В резултат всички станаха програмисти и графични дизайнер, а като гледам и юристи/нотариуси и просто ще си умрат гладни. В крайна сметка каква е ползата да оставиш всеки да си избира свободно с какво иска да се занимава, да не може да си намери работа, защото за 50 места се борят 500 човека и въпреки дипломата да… Покажи целия коментар »

Анонимен
Анонимен
06 юни 2024 12:46
Гост

Не очаквам нивото да е много високо. По-скоро е ниско от толкова много желаещи

Силва Димитрова
Силва Димитрова
07 юни 2024 20:03
Гост

И от къде го решихте? Има и много добри кандидати с повече от 10 години стаж: при ЧСИ и като адвокат. Но като чета коментарите тук едва ли тях „ще ги направят“ нотариуси. Е, не в дълбоката провинция….. Освен това първо ще има писмен изпит, а после устен. Според мен на някого може предварително да му се кажат въпросите, а после хоп, другия материал бил лош и едва изкарал оценка 3. Да, има много желаещи, но са сложили и изкуствено сито….. Ако мога да попитам защо искат нот. заверено копие от личната карта? И защо всички нотариуси отказват до сега… Покажи целия коментар »

Анонимен
Анонимен
06 юни 2024 12:46
Гост

Трегдия.

Анонимен
Анонимен
06 юни 2024 12:44
Гост

Те скоро могат да пускат обяви за тия места за нотариусите в групите за Фрийленс във Фейсбук. Толко народ има, че…

Анонимен
Анонимен
06 юни 2024 12:44
Гост

Направете си простата сметка за нивото на образование у нас и натискането да си в „престижна“ професия. 500 човека за 50 места. Това са 500 човека, който са решили с това да се занимават. Иначе нямаме хора в хотелиерство, нямаме хора в ясли и детски градини, нямаме хора в образованието, в болниците… всички искат да са юристи, нотариуси, счетоводители, финансисти и ест. програмисти и графични дизайнери. Резултата е плачевен.

Проскубания бухал
Проскубания бухал
06 юни 2024 12:44
Гост

Добре започват, вижда се че нямат проблем с подаването на (не)редовни документи.

„…нотариално заверено копие на приложението към дипломата за виеше образование.“
Да, голямо виене беше с това образование.

„Някои не са дали декларация, че нямат друго гражданство, извън българското и гражданство на държава – членка на Европейския съюз, на държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Швейцария.“

Малки „Киковци“ на хоризонта.