Сделките с имоти в София започнаха да намаляват чак на десетия ден от извънредното положение
През първата седмица на извънредното положение заради коронавируса граждани и фирми активно са изповядвали сделки с имоти. Това показват данните на Агенцията по вписванията, предоставени на „Лекс“.
В дните преди обявяване на извънредното положение средно на ден в Имотния регистър са подавани по 390 заявления.
От 13 март, когато парламентът обяви извънредната ситуация, до края на миналата седмица, броят им се запазва горе-долу в същите стойности. Така на 18 март например са подадени 362 заявления за вписване, а на 20 март – 302.
Едва от понеделник се усеща чувствително намаляване на сделките с имоти. Тогава са подадени 149 заявления до Имотния регистър, а днес бяха 141.
Намаляването на сделките идва след като Нотариалната камара обяви официално, че няма да работят всички нотариуси, а само дежурни. Днес пък в сила влезе законът за извънредното положение, който ограничи нотариалните производства до неотложните.
Именно обичайният поток от служители на нотариалните кантори, които носят на ръка документите до Агенцията по вписванията, съчетан с мерките за избягване на заразата – да се пази разстояние от метър и половина между чакащите, са причина за опашките пред сградата на ведомството през последните дни.
От там отправиха призив към гражданите и бизнеса да използват максимално електронните ѝ услуги.
Както „Лекс“ още вчера напомни, срокът за подаването в Търговския регистър на декларации за липса на дейност през предходната година е удължен от 31 март до 30 юни 2020 г.
Досега са подадени почти 67 500 такива декларации, като за сравнение през миналата година общият им брой е бил близо 157 000. Това означава, че все още се очаква повечето търговци да ги подадат.
Немалка част от заявленията – над 23 000, са подадени именно след обявяването на извънредното положение. От Агенцията по вписванията обаче отчитат, че 70% са дошли по електронен път.
Все пак един от всеки трима е дошъл на място. Затова в АВ обясняват, че е създадена „извънредна организация за по-бързо приемане на документите, с цел престоят на всеки един потребител в сградата да бъде максимално кратък“. Обработката на самите документи се извършва от служителите в извън работно време.
23
Коментирайте
Тези хора не се ли научиха, че може да се пращат документи по електронен път. Може ли да висиш пред Агенцията по вписванията в този кризисен момент.
Много хора си живеят по старому и си разнасят документите на ръка. А сега не зная до колко е възможно да се извади електронен подпис.
Добре е, че 70% са подадени по електронен път. Хората ще се научат да ползват компютъра за друго освен за гледане на порно…
И спорт, тото и конни надбягвания.
То и по-голям спад ще има с дните след обявяване на Извънредно положение
Не очакваше бизнеса, че толкова ударно ще се спре всякаква дейност. Не знам как ще се справят след кризата
Дано да идва по- бързо този край. Низа съжаление прогнозите не са обещаващи.
Ами голямо строене падаше. Сега ще стане зацикляне. Разбира се до следващия период
То не остана място за строене вече според мен. Не мога да си пизная квартала просто. Даже вземат от тротоарите наглеците.
Който хванал последния момент да си изповяда сделката хванал. Сега ще има редене, чакане, намалено работно време на нотариуси.
Аз съм брокер. В момента въобще не е голям наплив за сделки. Така си беше и преди изеънредното положение.
Да се надяваме, че през юни всичко ще е наред за да може да се подадат тези декларации за липса на дейност
Лошото е, че пазара за недвижими имоти и той ще зацикли и куп сгради няма да бъдат завършени
Балонът ще се спука със страшна сила.
То после може и цените на имотите да паднат. Ма човек де да знае. Купилия ще си скубе косите, че не е изчакал няколко месеца, а продалия ще скача от радост.
Ей сега ще дойде Коледа за всички свине собственици и брокери.
В смисъл?
Ами какво очаквате? В последния ден са искали да направят каквото могат хората, че после остават сделките да висят във въздуха с неясно бъдеще с месеци.
Ами и на мен ако ми бяха дали да си купя апартамента от общината и аз щях да дам документи и да изповядвам. Ама нали пустия СОС си гласува техните неща приоритетно и не може да изгласува едно тъпо решение месеци наред. Сега я има сбирки на СОС я не. Били те и дигитални.
Апартаментите от общината наистина са евтини, но са в ужасно състояние.
Така е. Аз съм в общинско жилище. Когато ни го дадоха и го видях направо ми прилоша. Направихме ремонт, но все още не сме се доустроили, понеже не се знае дали въобще ще ни го дадат да го купим.
Корупцията в общините край няма.
Винаги съм се учудвал, като видя опашките пред Търговският регистър при изтичане на някой срок. Вярно, че електронният подпис с тази Java платформа е гадост, но подаването на отчет отнема минути. Вместо това се редят цял ден. Електронен подпис струва 40 лева на година, около 100 за три години. Даже само веднъж годишно да ти потрябва, като ти спестява часове опашка, си заслужава. А отчет може да се пусне и от счетоводителя, който го е съставил, или от адвокат. Счетитата вземат средно 20 лева за тая работа, но не, отиват стотици хора пред Агенцията и висят цял ден. Въпрос на… Покажи целия коментар »