Бившият шеф на Агенция „Пътна инфраструктура“ Лазар Лазаров отново е пратен на съд за строежа на автомагистрала „Марица“. От прокуратурата съобщиха, че са внесели нов обвинителен акт в Софийския градски съд, според който Лазаров е обвинен в безстопанственост в особено големи размери, която е и особено тежък случай.

Според обвинението бившият шеф на АПИ не е положил достатъчно грижи за повереното му имущество при изграждането на магистралата в периода 2014 г. – 2015 г. и от това са последвали щети за Министерство на транспорта и информационните технологии за близо 31 млн. лева. От прокуратурата не посочват повече подробности около обвинението на Лазаров, но ако вината му се докаже, той може да получи наказание от 3 до 12 години затвор.

Заедно с него на съд са пратени и тогавашните членове на Управителния съвет на АПИ – инженерите Дончо Атанасов и Илиана Захариева. Според прокуратурата те също са отговорни за безстопанственост като съпричинители на вредата за министерството.

Това е трети опит на прокуратурата да прати на съд Лазаров за строежа на магистрала „Марица“. Обвинителен акт срещу него беше внесен в градския съд преди повече от година. Тогава съдия Николай Николов прекрати делото и го върна на прокуратурата. След това обаче апелативният съд отмени определението му, след като прецени, че няма съществени нарушения и обвинението е ясно. Съдия Николов обаче остана несъгласен с изводите на горната инстанция и се отведе от делото. След това то беше разпределено на съдия Анелия Щерева, която на свой ред констатира други, различни от посочените преди това нарушения, и също върна обвинителния акт на прокуратурата. Държавното обвинение отново протестира, но този път и апелативният съд се съгласи с изводите на първата инстанция и така делото беше прекратено.

В предишния обвинителен акт обвиняем беше само Лазаров, но пък от АПИ нямаха претенции към него, защото не се чувстваха ощетени, въпреки че прокуратурата твърдеше, че е нанесена щета за над 41 млн. лева.

Обвинението беше свързано с изграждането на първия лот от магистрала „Марица“ от Оризово до Димитровград, който е около 31 км. Италианската компания Кооперативно дружество „Чи Ем Чи Ди Равена“ не построи навреме участъка, който трябваше да е готов през 2013 г., като се оправда с обилни валежи от сняг и дъжд, които налагали стабилизация на почвите преди да се премине към строеж на пътя.

След това била проведена нова обществена поръчка и бил сключен допълнителен договор с „Пътища Пловдив“ за строително-монтажните работи. Лазаров беше обвинен, че е сключил договор с новата фирма, на която били платени над 50 млн. лева, а не проверил дали допълнителните работи не влизат в задълженията по договор на строителя.

5
Коментирайте

avatar
нови хронологично най-добре оценени
Гойко
Гойко
25 юни 2019 13:05
Гост

Бойко, бе, нали магистратлите са ти най-важни в тая страна, повече от болните хора, повече от неграмотните деца. Защо тогава поне за тях не допусна да има злоупотреби? Сега с какво ще се хвалиш, като пътищата у нас се разпадат, а тия дето са ги строили ги съдят?

Анонимен
Анонимен
19 юни 2019 12:40
Гост

За сетен път докато прокуратурата се опитва, престъпниците си изпипват метода на работа.

Анонимен
Анонимен
19 юни 2019 12:44
Гост

Te кметовете се ошлайфаха, слушайки подробностите около ареста на Иванчева, както каза Гешев.

Анонимен
Анонимен
19 юни 2019 11:41
Гост

Съмнява ме Лазар Лазаров да не е проверил дали предметите на дейност на двете фирми не се припокриват.

Анонимен
Анонимен
19 юни 2019 11:35
Гост

Не може за такова престъпление този да не го осъдят ефективно само заради калпавото обвинение.