Напълно единодушно, без нито един глас „против“ и „въздържал се“, Народното събрание прие на първо четене промените в Закона за адвокатурата, Гражданския процесуален кодекс и Данъчно-осигурителния процесуален кодекс (виж обединения законопроект тук), с които се решават два дългогодишни проблема.

Първият е този за разноските за адвокат, който се постави остро след решението на Съда на Европейския съюз, който прие, че Наредбата за минималните адвокатски възнаграждения не е задължителна за съда (виж повече тук). А вторият е забраната за адвокатите да рекламират дейността си и да използват посредници, която докара на България наказателна процедура от Европейската комисия (виж подробности тук и тук).

По време на дебата всички депутати се обединиха около становището, че промените не решават проблеми на адвокатурата, а на гражданите. И посочиха, че по този начин ще върнат поне малко доверието на хората в съдебната система.

Някои от народните представители коментираха решения на съдилища, които определяха символични разноски по дела.

Цвета Рангелова („Възраждане“) заяви, че след решението на съда в Люксембург, български съдилища са изчислявали колко струва час труд на адвоката и се е стигнало до там цената да е по-малка от минута возене в такси. По думите ѝ решението за законодателни промени е закъсняло, защото „шест месеца се случват тези изключително грозни решения на съдилища“.

Георги Георгиев (ГЕРБ) заяви, че трябва да спре „безумната практика на съдилищата“ да определят изключително ниски разноски по дела. „Част от защитата е всичко, което е похарчил един човек, да бъде възстановено в рамките на разумното и справедливото. Трябва да е ясно, че въпросът не решава проблеми на българската адвокатура, а на гражданите, които имат нужда от адвокатска защита“, каза Георгиев и уточни, че целта на проектите е и да не се допуска в един и същи съд различни съдии да присъждат различни разноски.

Петър Кьосев (ПП-ДБ) подкрепи тезата, че това не е проблем на адвокатурата, а на цялата съдебната система и на нейните потребители.

И даде следния пример. Човек има малък семеен бизнес. Държавата извършва проверка, решава, че има нарушение и издава наказателно постановление за 10 000 лева. Човекът наема адвокат, на когото плаща по 1000 лева хонорар за всяка инстанция. „И тръгвате на тригодишно пътешествие по инстанциите и накрая се оказвате прав. Но някъде по средата на процеса се появява възражение за прекомерност и накрая съдът решава, че възнаграждението, което сте платили на адвоката е прекомерно и намалява тези 2000 лева на 200 лева. Т.е. държавата ви е влязла на проверка, наложила е санкция, но накрая следствие на намаляване на разноските, вие носите вреда в размер на 1800 лева, без да сте провокирали спора“, заяви Кьосев и призова депутатите чрез промените да върнат поне малко доверието на гражданите в съдебната система.

Петър Петров („Възраждане“) също посочи, че законопроектите са важни като изтъкна, че адвокатската професия не получава нужната защита от държавата и нужното уважение.

Той коментира отпадането на забраната за реклама на адвокати. „Редно е забраната да бъде отменена не защото хазартните билбордове ще бъдат заменени в едни ухилени адвокати, а защото чрез нея ще бъде много по-лесно и удобно да се намери компетентен адвокат в съответната правна сфера“, каза Петров.

Той поясни обаче, че трябва да се прецизират някои разпоредби, свързани с рекламата, за да не се получи така, че адвокат се рекламира със свой клиентнт. Трябва да се популяризира личността на адвоката, а не да се хвали с клиентите си, заключи Петров.

Той коментира и предложените промени, свързани с определянето на особените представители по дела. Разказа, че наскоро е бил определен и е получил само 200 лева. А работата на адвоката включва запознаване на делото, писане на книжа, запознаване с насрещните книжа, писане на възражения, участие в съдебни заседания, участие във възлагането на експертизи и запознаване със заключенията и др.

Бранимир Балачев (ГЕРБ) заяви, че няма орган, който да харесва адвокатите. Прокуратурата – защото адвокатите се месели в работата, искали постоянни мерки за неотклонение, твърдят, че това, което прави обвинението е незаконно и т. н. Съдът също не ги харесва заради множеството искания за събиране на доказателства, което пречи за приключване на делата в тримесечен срок.

Според него между първо и второ четене трябва да се прецизират някои разпоредби, свързани с рекламата, особените представители, правната помощ. По думите му в наредба пък трябва да се въведе регулация за възраженията за прекомерност, а особените представители да бъдат категоризирани.

По отношение на рекламата, той заяви: „Ние не сме търговци. Всякакъв вид реклама и представяне по плакати и билбордове, би била обидна за мен“. Балачев каза още, че за него е неприемливо по този начин да каже, че е най-добрият, най-печелившият  и е „съборил“ най-много обвинителни актове в съда. Но не стана ясно какъв вид реклама предпочита.

И двете професии – на адвокатите и на лекарите, са професии с голямо П. Ние ще ви подкрепим. И когато обсъждаме медицински проблеми, се надявам да имате чувствителността, която ние имаме към вашата професия“, каза на свой ред д-р Александър Симидчиев (ПП-ДБ).

Така двата законопроекта, свързани с адвокатурата, бяха единодушно приети. Единият беше подкрепен от 127 депутати, а вторият – от 140.

65
Коментирайте

avatar
нови хронологично най-добре оценени
Бай Муй
Бай Муй
15 август 2024 10:02
Гост

А мен ме вълнува само това:

Кога НАЙ-НАКРАЯ ще се тури края на тази гавра с правосъдието наричана съдебна система или власт по-точно?!

На тази корумпирана и самозабравила се пасмина наричаща се съд!

Съдебна реформа трябва, но това може да стане само с нова Конституция и с пълна смяна на караула!

Бай Куй
Бай Куй
14 август 2024 21:44
Гост

Мен, пък, ме вълнува САМО ЕДНО – КОГА ще има закон, който да забранява на всички адвокати и магистрати (не само „висшите) и на родата им до ПЕТО коляно, да имат общо с офшорни фирми и сметки!? Някой нещо? Не се харесва идеята, нали? А, според мен ще допринесе най-много за читаво правораздаване, тъй като ще очисти системата!

адвокат от САК- оригинаът
адвокат от САК- оригинаът
14 август 2024 21:26
Гост

До “Анонимен 14 август 2024 18:38ГостНо, 5 -цата е на 5 минути…Наблизо има метро, отпред велоалея.Впрочем – тенденцията в ЕС е предвижване с градски транспорт. Който иска да ползва услугите на скъпо такси – това е въпрос на личен избор и КАТЕГОРИЧНО не може да съставлява „разноски“ по дело…“ Придвижване с градски транспорт/ трамвай /, в който шетат едни бригади за ударен джебчийски труд с макетни ножчета, ли…Ако в адвокатската чанта имам 2 чужди НА- оригинали, които евентуално трябва да представя за сравнение при поискване от съда в с.з., как точно да ги опазя от въпросните бригади,м.. Не съм безотговорен… Покажи целия коментар »

Топ съдията
Топ съдията
15 август 2024 0:47
Гост

Специално за вас ще изпращаме файтон.

адвокат от САК- оригинаът
адвокат от САК- оригинаът
15 август 2024 11:03
Гост

Не е нужно- държавата да създаде правни условия за всички колеги -адвокати- напр. да сложи един КПП на входа/ изхода на паркинга на съда и да постанови, че този паркинг е само за магистрати и за адвокати. Всеки колега си показва адвокатската/ магистратската карта и удостоверява в какво качество паркира МПС-то си точно в този паркинг.

Filosof
Filosof
15 август 2024 17:06
Гост

Адвоката от САК
Можеш ли да ни кажеш как е в Германия, как е в Англия, как е в Тексас и не ми предлагай превилегии на основание обществено положение забранено от конституцията. Ако аз имам дело и не съм наел адвокат, а другата страна е наела според твоите „широки“, но некомпетентни знания аз не мога да паркирам, там където ще може другата страна.
Хайде бегай у лево :)))

Анонимен
Анонимен
16 август 2024 0:42
Гост

Колега, откога – нотариалните актове станаха ценни книги.

Трамваят е наистина много бърз превоз, автомобилът е отживелица – аз имам понятие от това.

Съдът е наистина неправилно поставен, това е извън един вид казано шеговито – „градските стени“, тоест – доста е отдалечено.

Но – има трамвай – какво толкова. Джебчии в 5-цата няма – има по линията на 72-ри автобус – там се струпват хората от болниците и т.н.

Както и да е – весело да става.

Анонимен
Анонимен
14 август 2024 21:10
Гост

В тик-ток е пълно с адвокати, скрита реклама ли е продуктово позициониране ли е, не знам, но това за билбордовете с ухилени адвокати ми харесва, като почнат да ги за мерят с яйца и домати ще се ухиля аз😂

Ad nauseum
Ad nauseum
15 август 2024 8:31
Гост

Еврогейско изискване УЖ … брат!

ЕС е лошо издание на Съветския съюз … брат. Отделен е въпроса, че суверенът БАРАБАР с изрожденците му в лицето на НС влезе в поза партер. Просто няма да се въвежда реклама … и толкоз … това е толкоз просто и логично!

ТОЧНО ТАКА!!!
ТОЧНО ТАКА!!!
14 август 2024 20:37
Гост

Грозните решения на съдилищата!

България – първата съдебна република в света благодарение на „съдебните реформатори“ и Америка за България!

Перестройка
Перестройка
14 август 2024 18:27
Гост

Те съдиите, ако не отсвирят промените с пряко позоваване на СЕС, ще пуснат ново преюдициално чрез някой здрав кадър като новия формален собственик на „Роудуей кънстракшън“, който обслужва Румен Гайтански – Вълка.

В.Илиев
В.Илиев
14 август 2024 17:31
Гост

На последния „събор“ на адвокатурата нали уж щяха да внасят по най-бърз начин правилото за петте години юридически стаж? Пак бля бля… И вземете да назначавате на младите адвокати ментори! Аман от връзкари…

Иван Иванов
Иван Иванов
14 август 2024 17:28
Гост

Рекламата е „душата“ на търговията. Аз не работя без пари – както и да е. Няма лошо да се стига до повече клиенти. Времената, когато адвокатите бяхме дефицит, отминаха. Сега – по местоположението, по външният вид, по учтивото отношение – може много да се спечели. Това – аз съм виден адвокат, да ти е рекламата, то – няма лошо – по принцип, по качества – но е твърде „елитарно“. Впрочем – клиентите имат нужда от много повече – много. Може да се правят разяснителни кампании, но това е работа и на съсловните организации. Разбира се, това е след „дъжд качулка“,… Покажи целия коментар »

Смях в залата
Смях в залата
14 август 2024 16:48
Гост

Вие се дърляте, съдиите СЕ СМЕЯТ !!!

Тест Тест
Тест Тест
14 август 2024 15:59
Гост

Рекламата сама по себе си ще увеличи предлагането на адвокатска услуга в полза на единица клиент. Повече предложения спрямо един клиент създава още по-голяма конкуренция и подбив на цените. От друга страна, кои адвокати ще могат да установят в своя полза реклама? Джуниърите, които са ги изтръскали с по 3-4 хил.лв. встъпителни и с ограничения на адв.права дали ще могат да платят за реклама? Малките и еднолични кантори дали ще имат възможност да отделят средства и време за рекламна кампания? От това единствено биха спечелили големите кантори, които се борят главно за пазарен дял, а работата я превъзлагат на 100-те… Покажи целия коментар »

Бивш СУ ЮФ играч
Бивш СУ ЮФ играч
14 август 2024 15:48
Гост

А кога ще спрат да се вписват с 5- годишен юридически (в повечето случаи измислен) стаж!

Хахахах
Хахахах
14 август 2024 15:20
Гост

Съдът ще продължи да прилага правото на ЕС и ще се ръководи от решението на СЕС. Напразно се хабите с лобистки изменения в лишеното от всякаква легитимност НС.

Анонимен
Анонимен
14 август 2024 15:35
Гост

Хорицата изобщо не разбират същността на поредните велики тъпитии, които приемат.

Анонимен-1
Анонимен-1
14 август 2024 15:57
Гост

Пишете глупости!
Съдът ще е обвързан с критериите и условията за оспорване на прекомерност.
Как ще да е …
Но пък искам да се премахне минималната работна заплата!
Изработил 2000 лева, на ти 200, изработил 20 000, на ти 2 000.
Колкото, толкова.
А, ако са ти малко … стани и ти чорбаджия-иззедник, и ти плащай заплати и имай работници, да те видя!
Аман от Андрешковщина!

Анонимен
Анонимен
14 август 2024 15:09
Гост

Мантрата, че „не сме търговци“ ни докара до това положение, в което се намира гилдията. Лекарите търговци ли са?

Или ако адвокат създаде търговско дружество, през което осъществява консултантска дейност, отново ли няма да е търговец?

В свят на изградена пазарна икономика и завършен вътрешен пазар на ЕС, подобен вид мислене ни отдалечава от конкурентната среда. А най-абсурдното е, че го постигаме със собствените си представители на гилдията

Ястреб загладен
Ястреб загладен
14 август 2024 15:04
Гост

Ясно, пазим правата на гражданите да бъдат възмездени за това, което са платили на адвоката, предполагам същото е и с хонорарите присъдени по 38 ЗАдв.

адвокат от САК- оригинаът
адвокат от САК- оригинаът
14 август 2024 14:57
Гост

Дори проституиращите лица имат право на реклама, но адвокатите нямаме. Питам- след като над 25 години държавата не ми предоставя правни условия за нормално упражняване на дейността ми и с това нарушава нормалното функциониране на дейността ми като адвокат, защо да съм длъжна да й плащам данъци относно професионалната ми дейност…

Анонимен
Анонимен
14 август 2024 20:10
Гост

Не си.

Анонимен
Анонимен
14 август 2024 14:50
Гост

И СЕС им обърна внимание…, но лобизъм. Значи „шофьор на такси взимал повече от адвокат“ и това е аргумент. Напомня ми на една дискусия навремето, която беше „дюнерджията взимал повече от лекаря“? Вероятно и дюнерджията и шофьорът вземат повече от магистрат ( но магистратите кучета ги яли, нали така е модерно сега)… От своя страна шофьорът на ТИР и плочкажията вземат пет цифрени суми месечно. А, сега сериозно- такива сравнения са грозни и не може да представляват аргумент. Всяка професия има своите предизвикателства. Когато на някого професията не му харесва или счита, че не печели достатъчно- има възможност да се… Покажи целия коментар »

адвокат от САК- оригинаът
адвокат от САК- оригинаът
14 август 2024 15:03
Гост

“…А, сега сериозно- такива сравнения са грозни и не може да представляват аргумент…“ Могат и още как, Пробвали ли сте да достигнете в София от домът Ви до сградата на СРС/ бивше ГУСВ/ с личен транспорт и ако да- кога пристигате в района на съда, къде точно паркирате личното си МПС,м… Знаете ли колко пъти съм ползвала такси и ми се е налагало да плащам престой, за да може в това време да си свърша работата в съда, защото в София и такива таксита вече се намират трудно…Както и да е- в момента ситуацията ми е променена, но обидата и… Покажи целия коментар »

Анонимен
Анонимен
14 август 2024 15:39
Гост

Иди копай на село, транспорт там не е небоходим,…..нещо..?? За данъци да не говорим, че там сте за мустака………

адвокат от САК- оригинаът
адвокат от САК- оригинаът
14 август 2024 18:09
Гост

До горния- не, искам ти да си паркираш личното МПС на паркинга пред СРС/ бившето ГУСВ/, в 10; 30ч. сутринта- да видим как точно ще го направиш, И кОпането на село е за някои селяндури, които отдавна са излезнали от селото си, но селото им никога не е излезнало от тях. С две думи- в разноските ми задължително ще се включат разноските ми за пътуване с такси от и до СРС с престоя там, от 3 до 10 пъти- в зависимост от броя наложителни физически посещения в сградата на СРС. Като не ти изнася- намери си прохождащ адвокат- имам 25… Покажи целия коментар »

Desislava
Desislava
15 август 2024 10:51
Гост

Остави го, колега! Останалите те разбираме какво имаш предвид. Човек, който изобщо не си дава сметка, че правим нещо повече от писане на лист хартия за мноооого пари, не може да си даде сметка колко четене, проверки, главоболия и физически обиколки са необходими, за да се запознаеш с делото и с материалите по него. За такъв винаги ще сме кръвопийците от вицовете за адвокати, лъжещи само и единствено за да му измъкнем (още) пари. И ще се радва, че адвокатът му го е защитил подобаващо – само защото много е говорил в о.с.з., а че е дрънкал глупости няма кой… Покажи целия коментар »

Анонимен
Анонимен
14 август 2024 18:38
Гост

Но, 5 -цата е на 5 минути…Наблизо има метро, отпред велоалея.
Впрочем – тенденцията в ЕС е предвижване с градски транспорт. Който иска да ползва услугите на скъпо такси – това е въпрос на личен избор и КАТЕГОРИЧНО не може да съставлява „разноски“ по дело…

адвокат от САК- оригинаът
адвокат от САК- оригинаът
14 август 2024 21:20
Гост

Придвижване с градски транспорр/ трамавай /, в който шетат едно бригади за ударен джебчийски труд с макетни ножчета, ли…Ако в адвокатската чанта имам 2 чужди НА- оригинали, които евентуално трябва да представя за сравнение при поискване от съда в с.з., как точно да ги опазя от въпросните бригади,м.. Не съм безотговорен човек- щом съм поела отговорността да ги опазя от всякакви посегателства, значи и ще я реализирам на всяка цена.

адвокат от САК- оригинаът
адвокат от САК- оригинаът
14 август 2024 21:20
Гост

транспорр/ трамавай =т.е. транспорТ / трамвай

адвокат от САК- оригинаът
адвокат от САК- оригинаът
14 август 2024 14:41
Гост

Подир дъжд- качулка. ДВАДЕСЕТ И ПЕТ години усилия как да се избегне рекламата, но да има нови клиенти, не могат да се компенсират с нищо… Ясно е, че всяко поколение иам своите предизвикателства, но джуниърите/ т.е. поколението зет/ само ще спечелят от тези промени в ЗАдв. За някои други вече е безвъзвратно късно.

А данъците?....
А данъците?....
14 август 2024 14:40
Гост

Щом всеки адвокат ще иска да му се присъждат измислени хонорари, тогава дайте да видим дали си плаща данъците върху всеки присъден от съда лев…Едва ли! На вниманието на Спецов – ще валят искания за проверки на адвокати….

Анонимен-1
Анонимен-1
14 август 2024 15:50
Гост

Аз съм ЗА с две ръце!
Плащам си данъците както „поп“, защото клиентите ми превеждат по банка хонорарите, за да ги претендирм пред съда, като реално платени.
После, като спечеля делото, загубилата страна изплаща присъдените разноски (обикновено в пълен размер, но по-високи от минималните адв. възнаграждения) по сметка на клиента ми, а не посочвам моя, т.е. втори път плащане, което е абсолютно незаконно!
Ей това – второто плащане, масово не се декларира от колеги адвокати и са си за обелване ма с неокастрена.
Защото искат ненормално нисък хонорар, с тънката мисъл за второто плащане, което вече прави горе-долу приличен хонорар.

Desislava
Desislava
15 август 2024 11:13
Гост

Адвокатът не заплаща данък върху присъдени пари, а върху всяка стотинка, която е получил от клиента. Всяка! Нашите данъци не зависят от това спечелил ли е делото клиентът, а се дължат като доход от трудова дейност. Платено ли ти е – дължиш пари, това е, при това от плащането, не от „присъждането“. Ти сега какво си мислиш – ако делото се загуби, адвокатът не плаща данъци ли? Леле, майко мила. Плащаме си и то всичко, защото за разлика от корпорациите нямаме „гръб“ и няма кой да ни пази, нямаме протекции и политически „чадъри“. За държавата ние сме едни обикновени физически… Покажи целия коментар »

Проскубания бухал
Проскубания бухал
14 август 2024 14:33
Гост

Възраждане лобират доста активно в защита на правата на адвокатите обаче, така че трябва да се внимава какво може да изскочи от шапката на тази партия, а изказването на Симидчиев е малко от типа „аз на тебе, ти на мене“ важното е са има алъж-вериж и прегледи за по 1500 кинти на плажа.

П.С. Що не формулират нещо подобно на приетото за процесуалното представителство като дефиниция за овъзмездяването на лекарския труд, че трябва да е съобразно фактическата сложност на диагностично-терапевтичната процедура, достойно и да отговаря на престижа на професията? Доста общо, но по-добре от нищо.

Кукуригу
Кукуригу
14 август 2024 15:49
Гост

АлъШ-вериШ, бе, чиче, разваляш доброто впечатление.

Аз останах с впечатление, че промените освен общите приказки препращат към малллко по-конкретна бъдеща наредба за критериите за определяне на разноските, която тепърва ще се пише някъде си.

Проскубания бухал
Проскубания бухал
14 август 2024 17:51
Гост

Да, така е, изразът идва от турски и се изписва с ş, което се изговаря „ш“.

Ало, ало?!
Ало, ало?!
14 август 2024 20:45
Гост

Изграждане е Цвете Рангелова.

ПУЦ-а на Шишито.

Петър Петров
Петър Петров
15 август 2024 21:36
Гост

Лобираме всъщност в защита на правата на всички български граждани, които искат да имат достъп до правосъдие, което да не ги оскубва с пари.

Димо
Димо
14 август 2024 14:24
Гост

Абсурдно е в един и същи съд различни съдии да присъждат различни разноски.

Анонимен
Анонимен
14 август 2024 15:40
Гост

Казусите са различни, Димчо……или викаш един съд, еднакви казуси……….

Geleto
Geleto
14 август 2024 16:35
Гост

Различни са не само казусите, но и съдиите. Уеднаквяване на практиката се постига не в рамките на един съд или в рамките на един съдебен окръг и пр., а на национално ниво, с тълкувателни решения и постановления. Всичко друго е в противоречие с клетвата на съдяиата да решава делата по вътрешно убеждение.

Ad pitanka
Ad pitanka
14 август 2024 14:23
Гост

Член на Адвокатски съвет Благоевград – Цвета Рангелова, приема в качеството на депутат предложението на Адвокатски съвет Благоевград за промяна на ЗА и ГПК относно разноските и за назначаването на особените представители – дали депутатите от област Благоевград, които са и действащи адвокати, са чели ЗПК и конкретно дали познават понятието конфликт на интереси….интересно…това ли ни представлява….Другите депутати, които са и адвокати познават ли закона….Приемането на закона в такъв вариант, ще отвори пътя на злоупотребите в адвокатските съвети с разноските, но ще затвори пътя към правосъдие…идват интересни времена…но и избори…

Любител
Любител
14 август 2024 14:49
Гост

Въпросът с присъждането на възнагражденията не решава проблема на адвоката, той вече си е получил хонорара, решава проблемите на спечелилата делото страна, за да няма безумно намаляване на сторените от нея разноски за адвокат

Пенчо
Пенчо
14 август 2024 16:04
Гост

Май не сте в час. Видно от дивите спорове по разноските, доста голяма част от адвокатите не са си получили възнагражденията и затова в производствата по 248 ГПК пишат много повече доводи отколкото по правния спор.

ПиАр
ПиАр
14 август 2024 14:22
Гост

„Редно е забраната да бъде отменена не защото хазартните билбордове ще бъдат заменени в едни ухилени адвокати, а защото чрез нея ще бъде много по-лесно и удобно да се намери компетентен адвокат в съответната правна сфера“, каза Петров.

Глей сега какъв порой от компетентност ще се излее на рекламния автопазар. Начело с онази кифла във „Фейсбук“, която уверява че печели минимум 85 на 100 от делата си.

Стоил
Стоил
14 август 2024 14:22
Гост

Много добра идея е да се въведе регулация за възраженията за прекомерност.

Мики
Мики
14 август 2024 14:21
Гост

Всички искаме да са спрат грозните решения на съдилищата.

Лазар
Лазар
14 август 2024 14:19
Гост

Наистина няма орган, който да харесва адвокатите.

Ласло
Ласло
14 август 2024 14:18
Гост

Съмнява ме, че това ще вдигне доверието на хората в съдебната система.

Хари
Хари
14 август 2024 14:16
Гост

Много разочаровашо решение. И субективно!

Петър
Петър
14 август 2024 14:14
Гост

Стига, бе! Какви са тия нелепици?

Заки
Заки
14 август 2024 14:15
Гост

И при това са приети единодушно.

Лазар
Лазар
14 август 2024 14:13
Гост

Естествено, че ще има забрана за адвокатите да рекламират дейността си.

Ad nauseum
Ad nauseum
14 август 2024 20:48
Гост

И аз съм на същото мнение!

ЕС е кочината!

Адвокате, спасявай ме брате
Адвокате, спасявай ме брате
14 август 2024 14:05
Гост

То на повечето депутати сигурно ще им трябват скоро адвокати, та затова ще трябва да ги си подисигурят…

Бла
Бла
14 август 2024 14:03
Гост

А претендции на адвокати по заповедни производства с минимален интерес и хонорар от по 1000 лева за попълване на едно заявление, в повечето пъти неправилно и имащо нужда от указания от съда, не са грозни?!? Нямам думи за това лицемерие и целуване на задните части на лобито на адвокатурата! Защо не изчислят един районен съдия колко взима на час/ден, който носи цялата отговорност за производството. Поредната простотия на бг законодателя

анонимен
анонимен
14 август 2024 14:39
Гост

Спрете да сравнявате адвокатите със съдиите. Ние не се сравняваме с вас, вие не се сравнявайте с нас. Демонстрирате само непознаване на професията. Нагли хора има и от двете страни, не си правете изводи от лошия пример за цялото съсловие, както и аз не си правя за вас.

И впрочем, съдията носи отговорност само пред КАК и инспектората, адвокатът – пред страната 🙂

zelko
zelko
14 август 2024 14:46
Гост

Спокойно, никой съдия няма да е обвързан да прилага тъпите им лобистки изменения. Ще се прилага директно правото на ЕС и Конституцията, на които лобистките текстове противоречат.

адвокат Гигова
адвокат Гигова
14 август 2024 15:15
Гост

Колеги съдии, моля ви не подценявайте работата на адвоката по заповедните производства. Първо, добре написаното заявление е направо искова молба.Второ, за да се стигне до „простото“ според вас заявление, адвокатът се е видял многократно с клиента, обсъдил е случая, прегледал е документи, обяснил е характера на производството и неговите последици и пр. Никой адвокат не се занимава със заплатите на съдиите, нито колко добре и своевременно си вършат работата. Напротив именно адвокатите подкрепиха съдиите и за заплати, и за несменяемост, и за независимост, защото така е редно. Защото съдията трябва да има конфорт и правен, и институционален и финансов. Но… Покажи целия коментар »

Арматурист
Арматурист
14 август 2024 15:53
Гост

А кога ще се отмени здравното осигуряване на самоосигуряващите се пенсионери-адвокати, нотариуси, ЧСИ, архитекти и т.н.

Любител
Любител
15 август 2024 11:37
Гост

Не забравяй, че се дължи здравно осигуряване само върху доходите в частта на разликата на пенсията до максималния осигурителен доход. Или ако вземаш пенсия 1500 лева и имаш доходи средно месечно 5000 лева, ще плащаш здравно осигуряване върху 1900 лева на месец, не върху 5000. И заплатените здравни осигуровки се приспадат от данъчната основа. Здравна осигуровка се дължи дори върху доходи от наем

Пенчо
Пенчо
14 август 2024 16:19
Гост

Донякъде сте права, но само ако наистина е попълнено правилно заявлението. Обичайно е за банковите заповедни да няма никаква конкретика, защото делата са много и на никой заявител не му се пишат цифри и факти. Да не говорим, че обичайно дори не е ясно какви са по вид претенциите /защото като напише договорна лихва, без никакви обстоятелства за какво се отнася, а иска отделно и възнаградителна, почват хилядите уточнения/. Същото е и с мобилните оператори. По- голям е проблема с адвокатското възнаграждение при възражението срещу заявлението, което си е бланка, изпратена от съда и обичайно в него просто се попълва… Покажи целия коментар »

Пенка
Пенка
15 август 2024 10:18
Гост

Кой си ти бе, та ще оценяш без да си страна – адвокатският труд, а? Скапаняк!

Аз пък ви оценям с лош (1). Нали ви гледам непрекъснато по съдебните зали. Пуцаджио и корумпета сте почти всичките. Без изключение!