YouTube беше обвинен в събиране на лични данни на деца за нуждите на рекламата
Американски асоциации обвиниха YouTube и компанията „майка“ Google в събиране на лични данни на деца и използването им за „прицелно насочване“ на рекламите. Според американските власти това е незаконна практика, предаде Франс прес.
Двадесет и три организации за защита на правата на децата и на дигиталните права внесоха жалба в американския търговски регулатор – Федералната търговска комисия – настоявайки той да проведе разследване за тези практики. Според организациите Google събира лични данни на непълнолетни в YouTube, въпреки че официално този сайт е забранен за лица под 13 години. Събират се по-специално данни за местоположението на децата, за средството, чрез което те се свързват с интернет, или за телефонните им номера.
Google събира тези информации, без да информира предварително родителите, и ги използва, за да насочва реклами към децата навсякъде в интернет“, казват организациите.
Според организациите тези практики са в противоречие със закон от 1998 г., който забранява сайтове, предназначени за деца или за които се знае, че са използвани от деца, да събират или да използват лични информации без съгласието на родителите.
Говорител на YouTube каза, че защитата на децата и на техните семейства е приоритет на компанията. Той припомни, че компанията е инвестирала много в създаването на специално приложение YouTube за деца – YouTube Kids.
Новината за жалбата идва в контекста на нарасналото недоверие към интернет гигантите, по-специално Фейсбук, заради начина, по който те управляват личните данни на потребителите.
Утре създателят и президент на Фейсбук Марк Зукърбърг ще отговаря на въпроси пред комисия на Сената, а в сряда пред комисия в Камарата на представителите заради скандала с личните данни на потребители на социалната мрежа, озовали се в ръцете на британската аналитична фирма Кембридж Аналитика.
Тази публикация е част от ежедневния преглед на печата на правна тематика
Коментирайте