Ударът в колата й е със скорост над 170 км/ч, показват деформациите

Шофьорът на джипа е имал видимост

„Катастрофата, при която загина спецсъдия на магистрала „Тракия“, за мен е убийство, а не обикновен пътен инцидент. Това показват деформациите, видими по двата автомобила и особено по втория, който е причинил сблъсъка отзад“. Това заяви пред „Труд“ Христо Радков, председател на Българското обединение на шофьорите.

Както писа „Труд“, тежката катастрофа стана преди 10 дни – на 29 януари, на километър 102-ри в района на Пазарджик. При нея загина Емилия Петкова, съдия от Апелативния специализиран наказателен съд. Тя карала „Тойота Ярис“ в най-лявата скоростна лента в посока София, но намалила скоростта заради лоша видимост от дим от запалени треви в крайпътна канавка. Колата є била връхлетяна от джип „Рейндж Ровър“. След сблъсъка двата автомобила кривнали вдясно и дори излезли от аварийната лента и избухнали в пламъци. Два дни МВР скриваше самоличността на жертвата, след което по разпореждане на главния прокурор Иван Гешев разследването бе възложено на екип магистрати от Националната следствена служба и взето на специален надзор от Върховна касационна прокуратура.

Христо Радков обърна внимание на задната част на джипа „Рейндж Ровър“, включително и една от задните врати, които се деформирани и това говори за изключително висока скорост при удара, поет основно от здравото шаси на джипа.

„Правя уговорката, че не съм участвал в огледите и нямам намерение да изземам функции на разследващите органи. Но от снимките се вижда, че смъртта на жената е настъпила още при удара отзад, при последвалия пожар тя вече не е била между живите. Смачканата задна част на автомобила „Тойота“ говори, че джипът я е ударил минимум със скорост 170-180 км/ч, без да се съобщава нищо за спирачен път. Ако я сравним с деформацията по колата на Милен Цветков – там говорим за 98 км/ч, а тук виждаме два пъти по-голяма скорост. „Рейндж Ровър“-ът е по-висок от „Тойота“-та, дори и да е имало облак дим, шофьорът му по-отдалече е виждал движещите си пред него, там участъкът е прав, да не говорим, че е трябвало рязко да намали при приближаване на мястото с лоша видимост“, обясни Радков.

Тази публикация е част от ежедневния преглед на печата на правна тематика

Коментирайте

avatar