Тина Търнър загуби дело за плакат, използващ името й за подвеждаща реклама в Германия
Американската певица Тина Търнър загуби съдебната битка в Германия, чиято цел беше да предотврати използването на плакат с името й за подвеждаща реклама, предадоха ДПА и БТА.
Германският федерален съд одобри произнесено по-рано решение на регионален съд в Кьолн, според което свободата на изкуството надделява над правото на име и изображение.
Търнър (82 г.) предприе съдебни действия срещу баварската промоутърска компания „Кофо ентъртейнмънт“ заради шоу, озаглавено „Просто най-доброто – историята на Тина Търнър“. В него Доротея „Коко“ Флечър, която е двойничка на певицата, изпълнява хитовете й.
Адвокатите на американската музикална звезда твърдят, че външният вид на Флечър е подобен на този на Търнър и че снимката, заедно с името, могат да създадат впечатление, че самата певица е на сцената или поне подкрепя шоуто.
В решение от 2020 г. окръжен съд в Кьолн прие аргументите на защитата, но то беше отхвърлено от по-горна инстанция в града. След това делото стигна до Федералния съд в Карлсруе.
„Това, което не харесва г-жа Търнър, е, че тя би искала да отговаря за правата върху нейната личност“, обясни тогава адвокатката на Търнър Керстин Шмит. „Тя би искала да решава кога името и лика й да се използват за търговски цели.“
Проблемът беше, че изявата е замислена като знак на почит и че Тина Търнър няма нищо общо с нея, допълни Шмит.
Според защитата на „Кофо ентъртеймънт“ „ако едно шоу попада под художествена свобода, то трябва да бъде популяризирано подобаващо и всъщност от главната актриса, която се появява“ в него.
Съдът трябва да приложи стандартът за достатъчно добре информиран човек, а не за такъв, който е „хронично глупав и вижда всичко повърхностно“, каза тогава адвокатката на промоутърската компания Брунхилде Акерман.
Тази публикация е част от ежедневния преглед на печата на правна тематика
Коментирайте