Булконс Първомай“ ООД е осъдила „Консервинвест“ ООД за ползването на търговски марки с географско указание „Лютеница Първомай“. Решението е на първа инстанция на Софийския апелативен съд от 28 февруари 2019 г., съобщава компанията, която води делото.

Съдът е постановил, че само „Булконс Първомай“ може да използва наименованието „Лютеница Първомай“, което е регистрирано като географско указание с рег. Номер 212-01/03.07.2013 в Патентното ведомство. Дружеството „Консервинвест“ трябва да преустанови използването на марките „Първомайска лютеница“, в това число „Първомайска лютеница, Домашна едросмляна“ и „Първомайска лютеница Ръченица“, които са идентични на продукта „Лютеница Първомай“ на „Булконс Първомай“ ООД.

Съдът постановява изземване и унищожаване на стоките, предмет на нарушението, разходите за което да бъдат заплатени от „Консервинвест“. Освен това да заплати на „Булконс Първомай“ ООД обезщетение за претърпените имуществени вреди и пропуснати ползи в размер на 636 284.16 лв. по цени на дребно, както и разноските по делото.

„Булконс Първомай“ ООД подаде миналата година пред Министерство на земеделието заявление за вписване на „Лютеница Първомай“ като географско указание в Европейския регистър на защитените наименования за произход и защитените географски указания.

„Лютеница Първомай“ е един от най-традиционните за страната продукти, произвеждани в промишлени условия. Той се отличава от другите индустриално произвеждани лютеници с традиционния метод на производство, характеризиращ се с това, че пресни домати и чушки, отгледани в Горнотракийската низина, се пасират до пюрета с концентрация не повече от 12%, които впоследствие се сгъстяват до желаната за продукта гъстота чрез изваряване, припомня компанията. Това са и аргументите, с които тогава поиска тази защита. Тя твърди, че е единственият производител на лютеница в страната по тази традиционна технология.

„Лютеница Първомай“ се произвежда в град Първомай по традиционна технология от 1939 г., посочва компанията. В съобщението се обяснява, че преработвайки по традиционен метод чушки и домати, отгледани в посочения район, е постигнато промишлено производство на „един от най-традиционните български продукти“.

„Консервинвест“ регистрира марката „Хорцето“ през 1998 г. През лятото на 2013 г. пък „Лютеница Първомай“, на етикета на която има изрисувано хоро, вече е географско указание, регистрирано в Патентното ведомство от страна на „Булконс“.

През 2013 г. е двете фирми са глобени от Комисията за защита на конкуренцията с по 35 хил. лв., защото подвеждат потребителите с невярна информация – „Булконс“, защото твърди, че прави тази лютеница от 1938 г., а „Консервинвест“, защото твърди, че е първата фабрика, която произвежда лютеница по стандарт.

Тази публикация е част от ежедневния преглед на печата на правна тематика

Коментирайте

avatar