Съдят „Макдоналдс“, че подвежда за големината на бургерите си в реклама
„Не е като на рекламата“ очевидно е достатъчно, за да съдите една от най-големите вериги за бързо хранене в света и то за цели $ 50 млн., по информация на Би Би Си.
Според мъж от Ню Йорк рекламите на „Макдоналдс“ и на друга верига, известна в САЩ – „Уендис“, са подвеждащи и храната им изглежда значително по-голяма, отколкото е в действителност.
В предложен колективен иск той обвинява гигантите за бързо хранене в нелоялни и измамни търговски практики и им търси $ 50 млн. обезщетение за себе си и за други измамени клиенти.
От веригите не коментираха веднага случая, който събира все повече оплаквания в различните социални мрежи.
Друга конкурентна верига – „Бъргър кинг“ беше засегната от подобен иск във Флорида през март от същите адвокатски кантори, представляващи нюйоркчанина Джъстин Чимиенти. Въпреки че компанията все още не е отговорила в съда, изменената жалба показва, че все повече недоволни клиенти се подписват под иска.
Рекламите на компаниите са „несправедливи и финансово вредни за потребителите, тъй като получават храна с много по-ниска стойност от обещаната“, се пише в жалбите.
„Действията са особено тревожни сега, когато инфлацията, цените на храните и месото са много високи и много потребители, особено потребителите с по-ниски доходи, изпитват финансови затруднения“, добавят още в тях.
В съдебния иск срещу „Макдоналдс“ и „Уендис“ пише, че бургерите в рекламата са поне 15% по-големи, отколкото в реалния живот. Той включва някои от реакциите в социалните медии, прорицаващи фирмите за несъответствието.
Подобни искове е малко вероятно да издържат в съда, за да се спечели дело, според Марк Бартоломю, професор по право в Университета на Бъфало в Ню Йорк.
Според него съдът ще търси доказателство, че клиентите всъщност са били заблудени и че рекламите засягат решенията за покупка.
Тази публикация е част от ежедневния преглед на печата на правна тематика
Коментирайте