Собственикът на „Беса Транс“ проговори: Трагедия, защо не бях в автобуса, да умра и аз
Собственикът на фирмата „Беса Транс“, чийто автобус катастрофира на АМ „Струма“ Беким Хаджиу заяви пред БНТ, че автобусът е минал през сервиз, преди да потегли от Турция и всичко е било в изправност. При инцидента на 23 ноември загинаха 45 души, а други седем бяха ранени.Хаджиу изключва възможността някой от пътниците да е внесъл лесно запалими вещества и потвърди, че той и семейството му също са били част от тази екскурзия, но пътували в другите автобуси. Децата му са били в последния автобус, каза той.Беким Хаджиу заяви, че до момента не е говорил пред медиите, защото е в шок от случилото се, но съдейства по всякакъв начин на разследващите за установяване на причините за инцидента. За автобуса той заяви, че е произведен през 2007 година, но е купен от неговата фирма преди около три години. По думите му, до момента не е имало никакъв технически проблем с автобуса.Още е трудно на Беким Хаджиу да приеме трагедията на АМ „Струма“.“Казвах си – защо не съм бил аз в този автобус, да умра и аз в автобуса и много пъти си казвах това“, заяви собственикът на „Беса Транс“.Беким Хаджиу и неговото семейство често се включвали в екскурзиите, които неговата фирма организира. Така било и този път. „Аз пътувах с моята фамилия“, допълни той.Този път от Република Северна Македония потеглили четири автобуса. На връщане от Турция собственикът на фирмата и неговата съпруга пътували в автобуса, който се движел първи. Децата им били в един от другите. На границата, на излизане от България, Беким Хаджиу разбрал, че негов автобус е катастрофирал. „Казах им да ме пратят до мястото да видя с моите очи какво се е случило там“, добави Беким Хаджиу.Собственикът на фирмата взел такси и се върнал обратно. Останал на мястото на инцидента часове наред.Хаджиу не пожела да коментира версиите за катастрофата, защото все още разследването продължава. Каза обаче, че три седмици преди инцидента автобусът е преминал технически преглед. Допълнително преди всяко пътуване всички превозни средства минавали през сервиз.“Преди да тръгнем за Турция им правим сервиз, контролираме, пък дори когато стигнем в Истанбул и там ходим на сервиз да се контролира, превозваме пътници, да видим каква е ситуацията. Всичко беше наред и натам и когато бяхме на сервиза там. Когато има нещо ни казват веднага да го оправим“, поясни собственикът на „Беса Транс“.Беким Хаджиу заяви, че туби с нелегално внесено гориво не е имало в автобуса. Заради щателните проверки на българските граници изключва и варианта пътник да е вкарал лесно запалимо вещество: „Има туби във всеки автобус, те са с вода, всеки автобус трябва да ги има за всеки случай. Това е резервна вода. Строги контроли на влизане в България, багаж, шофьор – всичко – какво се носи“.Собственикът на „Беса Транс“ описа шофьорите на автобуса като добри и опитни професионалисти, които много пъти са минавали по този маршрут. Спазвали стриктно часовете за почивки. Той твърди, че автобусът има фабрични ограничения и не можел да вдигне повече от 100 км/ч. На въпроса дали автобусът е притежавал всички необходими документи, Беким и адвокатът му заявиха, че на този етап няма да коментират, защото разследването продължава.“Можем да кажем с категоричност, че фирма „Беса Транс“ притежава лиценз за извършване на транспортна дейност на територията на Европа и за извършване на туристическа дейност отново на територията на Република Северна Македония и извън РСМ“, заяви адвокатът Любомир Таков.За фирмата си Беким разказа, че е основана през 2009 година, но от четири години редовно извърша превози до Истанбул. От момента на катастрофата Беким Хаджиу пребивава в България. Наел е жилище, за да е на разположение на разследващите и да съдейства с каквото може. Казва, че е на разположение и на пострадалите. Близките му също са в контакт с роднините на хората от изгорелия автобус.“Никой не е искал това са се случи. Всеки го знае. Тази трагедия на никого да не му се случи, тъжна, много тъжна трагедия. Не знам какво да кажа още“, каза още Беким Хаджиу и сподели, че не се чувства заплашен от никого.
Тази публикация е част от ежедневния преглед на печата на правна тематика
Коментирайте