Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи глоба 14.9 млн. лева на веригата магазини „Метро кеш енд кери“. Причината е рекламен клип на „Метро“, с който се прави опит за нелоялно и недобросъвестно привличане на клиентите на конкурента „Лидл България“.

Производството е по жалба на „Лидъл България“, които твърдят, че „Метро“ се възползва от практиката им да провеждат „тематични седмици“ със стоки от различни държави. Антимонополната комисия е счела, че „Метро“ са провели „неразрешена сравнителна реклама“, с която „дискредитират и опетняват репутацията и доброто име, положението и дейностите на „Лидл България ЕООД енд ко“.

Кампанията на „Метро“ била със слоган „Не сменяй вкуса, смени магазина. При нас италианската седмица е през цялата година. Метро. Имаме го“. При публикуването на клипа в социалните мрежи те били придружени с текста: „Заповядай на италианска, азиатска, испанска, мексиканска, вегетарианска и каквато още седмица се сетиш. МЕТРО. Имаме го.“

Според „Метро“ кампанията не е насочена срещу „Лидъл“, като в документите за решението на КЗК са включени и становища от другите големи вериги за хранителни стоки, които също провеждат тематични седмици. Комисията обаче счита, че посланието „Не сменяй вкуса, смени магазина“ внушава на клиентите на „Лидъл“ да започнат да посещават „Метро“, където, отново според рекламния клип, могат да намерят продуктите от различни държави целогодишно.

Глобата е в размер на 2% от приходите на „Метро кеш енд кери“ за 2017 г., като решението на КЗК може да бъде обжалвано пред Административен съд – София.

Тази публикация е част от ежедневния преглед на печата на правна тематика

Коментирайте

avatar