Повече от 20 % от изравнителните сметки за парно в София ще трябва да бъдат преизчислени – причините са различни – жалби, закъснения на топлинните счетоводители, неосигурен достъп заради коронавируса. Общо жалбите са около 2000, а резултатите от новите изчисления след тях трябва да са готови до дни – обещаха от „Топлофикация“ в сутрешния ни блок.

И днес пред „Топлофикация София“ имаше недоволни потребители, дошли да търсят правата си, въпреки че срокът за обжалване на изравнителните сметки изтече на 30 септември. Маргарита Асенова има сметка 64 лева топла вода за юли, което означава, че трябва да е пълнила голям басейн в 50 квадратното си жилище.

Сега Маргарита ще плати 70 лева на топлинния си счетоводител за ново преизчисляване на сметките. А това че едва 1% от абонатите в София са се жалвали от изравнителните сметки за парно, недоволните пред топлофикация днес коментираха:

Надежда Радева: Хората нямат време да дойдат да висят на опашки тук… в тези времена, в които всеки си пази работата, едва ли някой може да отдели цял един ден за да ходи по институции.

Голям брой топлинни счетоводители заради пандемията не успяха да отчетат навреме уредите и това доведе до забавяне на изравнителните сметки. Отново заради коронавируса много потребители не осигуриха достъп до дома си за отчет. Сега се налага 24% от изравнителните сметки да бъдат преизчислени, защото тези потребители в законовия срок са подали сигнал до своя топлинен счетоводител и са поискали повторен отчет на уредите.

Елизабет Павлова, пресаташе на „Топлофикация-София“: И само един апартамент да не е осигурил достъп и след това вече, в последствие, след като са били направени изравнителните сметки на сградата, след това да е осигурил достъп – това означава, че всички изравнителни сметки следва да бъдат коригирани, за да бъдат преизчислени. Една част от жалбите – по-голямата, са свързани с този проблем.

Наскоро омбудсманът поиска проверка на изравнителните сметки, тъй като в институцията са получени изключително много оплаквания от граждани. А днес Диана Ковачева поиска от „Топлофикация“ да компенсира жителите на квартал „Дървеница“, останали без топла вода над два месеца, което е по-дълго от първоначално обявения срок за ремонт на топлопреносните съоръжения.

Тази публикация е част от ежедневния преглед на печата на правна тематика

Коментирайте

avatar