„Топлофикация“ погва длъжниците по телефона Дават ни под съд, ако трупаме сметки година и половина

Столичната „Топлофикация“ ще звъни по телефоните на потребителите, ако са се забавили с плащането на сметката си за парно и топла вода с повече от 20 дни.

Служителите на дружеството ще подканят с обаждането абонатите да си платят доброволно задълженията, като им предлагат и варианти за разсрочване. Те ще правят това до 550-ия ден (около година и половина) от издаването на първата неплатена фактура. Заедно с това ще посещават на място длъжника в дома му. Ако в този период той не започне да си плаща или не се договори за разсрочване на дълга, ще го дават под съд. Това е заложено в бизнес плана на „Топлофикация-София“ за тази година.

Според общите условия клиентите са длъжни да заплащат стойността на фактурата за потребеното количество топлинна енергия за отчетния период в 45-дневен срок след изтичане на периода, за който се отнася. Това означава, че сметката за януари, която ще излезе до средата на февруари, трябва да платим до 15 март. Ако обаче не се издължим до 5 април, тоест още 20 дни след посочения срок, „Топлофикация“ ще започне да ни звъни по телефона и на вратата вкъщи, да ни праща служител да ни напомня, уговаря, обяснява, предлага разсрочване и предупреждава, че ще ни съди.

На 551-вия ден, ако кандардисването е без резултат, срещу длъжника се завежда дело. В бизнес плана е записано „при непостигане споразумение за доброволно плащане на дължимите суми за топлинна енергия и просрочия над 551 дни да се пристъпва към събиране на вземанията по съдебен ред.“

Преди това служителите трябва „активно да информират клиентите за възможността за разсрочване на задълженията за определен срок. Те трябва да оказват съдействие при изясняване на случаи на рекламация от потребителя, довели до спиране на плащанията“. Те трябва да проявяват „гъвкавост при договаряне на начините на разсрочване на задълженията – предлагат се три варианта, с възможност за индивидуално договаряне“.

Тази публикация е част от ежедневния преглед на печата на правна тематика

1
Коментирайте

avatar
нови хронологично най-добре оценени
Чавдар Кънев
Чавдар Кънев
10 февруари 2021 22:58
Гост

Софийска вода ми звъняха за една неплатена ф-ра за 15 лева.С мотив,че вече има „излязла“ втора фактура.За тази втора не съм получил фактура и я НЯМА в сайта на Изи Пей,където плащам.В сайта им действително я има тази фактура със срок за плащане 03.03.21.Не е ли необходимо да се контролират вътрешните правила на монополистите? 10.02.21г.