Сериозни промени в Закона за движение по пътищата предвижда проект, публикуван на страницата на НС. Скоростта по магистралите у нас да бъде максимум 130 км/ч, а ТОЛ-камерите да засичат средна скорост и да се ползват от МВР.

Мариян Василев е експерт по авто-мото подготовка. Бил е инструктор, а сега се занимава с международни превози. Изминава хиляди километри месечно и с автомобил, и с тежкотоварни камиони. Да се намали скоростта по родните магистрали за Мариян Василев е безсмислено.

„10 км не са такъв фактор. Всяка година вадят статистики, че се повишава смъртността и самите произшествия. Да, но някой направи ли си сметка с колко се е повишил трафикът, а не да правим сметки, колко катастрофи има“, пита той.

B мoтивитe ĸъм зaĸoнoпpoeĸтa e зaпиcaнo, чe пpeвишeнaтa и нecъoбpaзeнa cĸopocт e пpичинa за повишената смъртност на пътя. Именно първокласните пътища, а не магистралите са проблемни според автоексперта. Намаляването на скоростта по магистралите ще създаде и административна тежест на държавата, а не облекчение за шофьорите, според Василев.
„Смяна на пътни знаци, смяна на закон за движение – ангажимент, който за мен е излишен“, посочва той пред NOVA.

Експертът по авто-мото подготовка обаче е съгласен с това ТОЛ-камерите да засичат средна скорост и да се използват от „Пътна полиция“ за налагане на глоби при превишаването ѝ.

А що се отнася до друг наболял проблем – незаконните гонки по пътищата и демонстративното каране и снимане на километражи със скорост до 300 км/ч, то според Мариян Василев е нужен нестандартен подход от държавата към тези шофьори. Проектът за промени в Закона за движене по пътищата трябва да мине първо редица обсъждания и няколко гласувания в пленарна зала, преди да бъде обнародван.

Тази публикация е част от ежедневния преглед на печата на правна тематика

Коментирайте

avatar