Жалбата на столичани срещу поскъпването на билетчето за градски транспорт на 1.60 лв. може да остане без последствие. Върховният административен съд трябва да заседава по делото срещу цената му на 25 април. Столичани атакуваха старата наредба, с която от 1 юни 2016 г. цената на билета беше увеличена на 1.60 лв., с мотива, че поскъпването не е аргументирано с икономическа рамка. Междувременно обаче – на 5 април, Столичният общински съвет прие нова наредба. Това може да обезсмисли жалбата на гражданите.

Общинският съветник от БСП Милка Христова коментира пред в. „Сега“, че по всяка вероятност делото ще бъде прекратено, тъй като магистратите могат да преценят, че то вече няма предмет. Както в. „Сега“ писа, в новата наредба наред с други промени като намаляване на глобите, нощен градски транспорт и зеления билет, отново е записана цената на билета от 1.60 лв. Според общинския съветник от БСП Борис Цветков този път вносителите на доклада са посочили „по-смислена“ финансова обосновка за формулировката на цената му. „Различното сега е, че беше отменена формулата, по която се образува цената. Сега тя е друга, но доколко е смислена и законосъобразна, може да реши съдът“, каза и Христова.

От БСП предупредиха, че ще атакуват в съда и новата наредба. В момента, в който текстовете й се появят на интернет страницата на Столичния общински съвет, в 14-дневен срок граждани и неправителстени организации могат да обжалват правилата в тях. Преди седмица от Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт изразиха притеснение, че „Столичната община опитва да бетонира скъпия билет“ с новата наредба, въпреки че ВАС още не се е произнесъл окончателно. Гражданите припомнят, че на 17 февруари 2017 г. административният съд отмени приетата на 14 април 2016 г. наредба като незаконна, но през март т.г. Столичният общински съвет обжалва решението на магистратите във ВАС. „Гласуването в комисията по транспорт на СОС е станало изцяло на тъмно на 28 март т.г. Целта явно е била да не присъстват нито граждани, нито журналисти и да се спестят неудобните въпроси, които щяха да бъдат поставени“, сочат от организацията.

РЕЗУЛТАТИ

Само през първите три вечери, откакто беше въведен нощен градски транспорт, контрольорите в Центъра за градска мобилност са продали 905 билета. От дружеството се похвалиха, че това не е малко, като се има предвид, че според справка от 2009 г. за цял месец са били продадени едва 2700 билета. Сега най-натоварена се оказва линията, която свързва кварталите „Младост“ и „Люлин“. Поне месец обаче ще е необходимо на ЦГМ да изчисли потреблението на нощен градски транспорт, тъй като през изминалите празници все пак много граждани на София не са били в града.

Тази публикация е част от ежедневния преглед на печата на правна тематика

Коментирайте

avatar