Ню Йорк се готви да наложи първата такса за задръствания в САЩ, но се сблъсква с ожесточена съпротива – включително от страна на известните жълти таксита в града. Планът, подобен на тези, които отдавна са въведени в Лондон и Сингапур, има за цел да подобри качеството на въздуха, като облекчи задръстените от трафик улици на Манхатън. Друга от целите е да събере необходимите приходи за модернизиране на системата на метрото, която се използва от около 4 милиона души всеки ден.

Схемата, която трябва да започне да действа през следващата година, се оспорва в съда, което показва трудностите при налагането на такси на шофьорите. Длъжностните лица настояват, че това ще помогне на околната среда, като намали замърсяването и ще направи града по-ефективен, като ускори времето за пътуване.

„Определянето на таксите за задръствания е възможност за поколенията“, заяви Джон Маккарти, говорител на нюйоркската Метрополитен транспортна администрация.

Планът предвижда таксуване на шофьорите за преминаване под 60-а улица в Манхатън – район, който обхваща Мидтаун и Уолстрийт. MTA все още не е определила тарифите, но обмисля да събира 23 долара в час пик и 17 долара извън пиковите часове.

Таксиметровият шофьор Уейн Чин се опасява, че таксата, която шофьорите ще прехвърлят на клиентите си, ще доведе до намаляване на броя на курсовете. Той печели около 300-400 долара седмично и вече се бори да изплати заем от 170 000 долара, който е взел за да изкара разрешителното си за таксиметров превоз.

„Не знам дали бих могъл да оцелея, да плащам ипотеката и да издържам семейство“, казва 55-годишният мъж, който се е преместил в САЩ от Мианмар през 1987 г.

Съюзът на таксиметровите работници в Ню Йорк, който представлява 21 000 шофьори, изчислява, че данъкът може да доведе до загуба на приходи от 8 000 долара годишно. През последните седмици членовете му излязоха на протести, за да поискат да бъдат освободени от таксата.

Източник: БГНЕС

Тази публикация е част от ежедневния преглед на печата на правна тематика

Коментирайте

avatar