В Пловдив увеличават санкциите за нарушителите, които замърсяват въздуха. Потребители, които горят нерегламентирани суровини ще плащат вече до 1000 лева глоба, а незаконното изхвърляне на строителни отпадъци ще застрашава фирмите с до 4000 лв глоба.

Само в рамките на един месец през входно-изходните артерии на Пловдив са преминали близо шест милиона автомобила. От тях половината са с най-ниският екологичен клас.

„През пунктовете са минали около 95 хиляди, от които 41 хиляди са в категория 1,2. Ние нямаме никакъв друг изход освен да увеличаваме контрола, санкциите за нарушителите, да ангажираме обществото“, заяви Анести Тимчев, заместник- кмет.

Неправителствени организации обаче виждат основни пропуски в плановете на общината, а за да сработят идеите трябва да се заложат дългосрочни решения.

„Изготвя се общ устройствен план, в него зелените площи на човек от населението се намаляват. От друга страна искаме да няма трафик, но същевременно нямаме околовръстен път. Ако искаме да изкараме колите от центъра, ние трябва да направим от къде да минават тези коли“, посочи Невена Цветкова, ландшафтен архитект.

Пловдивчани са съгласни да се въведат зони с ниски емисии и достъпът на коли до тях да бъде ограничен, но мислят че преди санкциите хората трябва да бъдат стимулирани да подменят автопарка с по-екологичен.

До няколко месеца ще бъде разработена методиката, по която да функционират новите зони с ниски емисии в Пловдив. Сред предложенията на Общината са буферни паркинги за живеещите в централната градска част, както и ротация на колите с четни и нечетни номера.

Тази публикация е част от ежедневния преглед на печата на правна тематика

Коментирайте

avatar