Задължителен периодичен психотест за шофьорите на автобуси, колани в междуградските линии и съкратени срокове за издаване на разрешителни. Това са част от промените в закона за транспорта, приет на второ четене от ресорната парламентарна комисия.

Превозвачите се обявиха срещу част от текстовете и поискаха задължително ДДС за автобусната услуга, като мярка срещу нелоялната конкуренция. Транспортният министър се съгласи с част от исканията.

Повече от две години се бави приемането на Закона за превозите. На финалната права от бранша отново имаха критики.

Магдалена Милтенова, Камара на автомобилните превозвачи: Задължителното ДДС, коeто ние бяхме предложили, не е прието поне в бележките, които са към настоящия момент, което смущава бранша, защото все пак ние се стремим да работим на светло да има икономика на светло.

Димитър Димитров, Камара на автомобилните превозвачи: Ние настояваме за по-кратки срокове за издаване на документните на шофьорите, в това число и дигиталните карти, от които те имат нужда.

Росен Желязков заяви, че няма разминаване с бранша по въвеждане на единно ДДС за транспорта, нито по ускоряване на сроковете за издаване на електронни документи и разрешителни.

Росен Желязков – министър на транспорта: Ние работим сериозно с информационно обслужване по предоставянето на такава електронно-административна услуга, без човешка намеса, напълно автоматизирана. Разбира се тогава сроковете ще бъдат само няколко дни.

По отношение на задължителната регистрация по ДДС, още миналата година и МТ и МФ подкрепи тази мярка, така че ние не сме променили нашето виждане за това, че всички трябва задължително да бъдат регистрирани по ДДС.

Превозвачите се обявиха срещу периодични психотестове и споровете в кои автобуси да има колани.

Димитър Димитров, Камара на автомобилните превозвачи: За нас не е редно един професионален шофьор, който отговаря на много по-високи изисквания, отколкото на любителска книжка, да има изискване за психологическа годност.

Магдалена Милтенова, Камара на автомобилните превозвачи: По отношение на коланите, имаше много сериозен пропуск, автобуси, които са от клас 2, които са предвидени основно за правостоящи пътници, бяха задължени да се оборудват с колани. Надяваме се, че след изменението това ще бъде решено.

Росен Желязков, министър на транспорта: По отношение на коланите, за определeнa категория превозни средства, работим за промяна на закона, така че той да отговаря и да е адекватен на характера на превозното средство.

За психотеста все още има диференциация на мненията.

Росен Желязков обясни още, че България ще атакува в съда Страсбург пакета „Макрон“ , ако европарламентът го приемe през юли.

Тази публикация е част от ежедневния преглед на печата на правна тематика

Коментирайте

avatar