Много неприети обаждания на Националната телефонна линия за деца са установили експертите от Държавна агенция за закрила на детето след проверка и мониторинг на работата на телефонната линия. Това заяви пред „Монитор“ Ваня Кирилова – държавен експерт в дирекция“ Политики и програми за детето, стратегическо развитие и координация“.

Причините, които ДАЗД посочват като определящи решението да поемат телефонната линия са 3. Първата е свързана с изтичането на договора с Фондация „Анимус“, която до момента обслужваше линията за деца, втората и основна причина е тази, че в следствие на ежемесечния контрол, се откроява тенденция, на много неприети разговори, което би могло да бъде застрашаващо живота и здравето на дете или възрастен в нужда и третата причина е намерението да се подобри защитата на личните данни, уточни държавният експерт.

Решението, което е взето за линията за деца е обмислено и преценено от цялото Министерство на труда и социалната политика, а целта е да се подобри интегрираната база данни за всички случаи, които постъпват от деца и родители.“Планираме да надградим софтуера и да подобрим техническата база на телефонната линия, така че да няма неприети обаждания , коментира още Кирилова.

Обяснението за пропуснатите разговори на Националната телефонна линия, е че обажданията са много, а разговорите са дълги, и технически се случва така, че няма кои да поеме входящото обаждане, уточни Кирилова в отговор на въпрос, защо има пропуснати обаждания. Въпросът коментира и Катя Кръстанова от фондация Асоциация „Анимус“, като разясни, че пропуснатите обаждания са в следствие на това, че разговорите с деца често изискват доста време. Линията е натоварена, хората работят на 12 часови смени, а заплащането им е около 700 лева месечно, като всички работещи са квалифицирани с образователна степен „Бакалавър“ коментира още Кръстанова пред „Монитор“. Позицията на Асоциация „Анимус“ е, че обслужването на линията за деца трябва да бъде предоставено чрез конкурс – обществена поръчка, защото телефонната линия е социална услуга в подкрепа на децата, а контролът й трябва, да е както до момента към Държавната агенция за закрила на детето.

Телефонната линия за деца винаги е била на ДАЗД, и това е регламентирано в Закона за закрила на детето и винаги контролните функции са били на държавата, заяви Ваня Кирилова, като увери че хората, които ще работят ще преминат специално обучение и ще бъдат висококвалифицирани. Експертът разясни, че работят в екип със служителите на телефонната линия, помещават се в една сграда и целят да помагат и защитават правата на децата и възрастните, които търсят помощ на Националната телефонна линия за деца.

„В лицето на държавата Държавна агенция за закрила на детето осигурява 210 хиляди лева годишно на Асоциация „Анимус“ за издръжка на телефонната линия“, разясни експертът от ДАЗД Кирилова. ,

Над 2000 човека са потърсили консултация и помощ в ДАЗД, което опровергава твърденията, че хората нямат доверие в институциите а напротив. „Абсурдно е неправителствения сектор да твърди, че Държавната агенция за закрила на детето няма компетенции, тъй като именно ние консултираме голяма част от НПО-тата и им издаваме лицензи, знаем силните и слабите им страни.“, коментира Кирилова по повод на отвореното писмо до министър-председателя Бойко Борисов и целия Министерски съвет, 76 граждански организации и обединения от 25 населени места в България, настояват да бъдат изяснени причините за създаване, според тях, на сериозен риск за търсещите помощ деца и родители.

Тази публикация е част от ежедневния преглед на печата на правна тематика

Коментирайте

avatar