След дълги наблюдения и изследвания на няколко предизборни кампании доцентът от Университета за национално и световно стопанство (УНСС) Катя Михайлова предлага 24 конкретни предложения за промени в Изборния кодекс. Става въпрос за промени, които касаят отразяването на предизборната кампания в медиите.

Предложенията на доц. Михайлова са публикувани в новата й книга „Меди@ избори“, която излиза на фона на предстоящите обсъждания на съществени промени в Изборния кодекс в Народното събрание.

Сред предложенията са в сегашните текстове на Изборния кодекс да се прецизира контролът върху предизборната кампания в медиите. Една от идеите е да се въведе редакционна отговорност за съдържанието на разпространените от търговските електронни медии материали.

Предлага се още Централната избирателна комисия да контролира дейността на доставчиците на медийни услуги не само по време на предизборната кампания, а – от датата на издаване на президентски указ за насрочване на изборите, което по закон значи поне още един месец преди кампанията. Мотивът за това предложение – комисията да може да контролира офертите на доставчиците за отразяване на кампанията, които трябва да се публикуват по-рано. Предлага се обаче доставчиците на медийни услуги да нямат задължение да публикуват безвъзмездни договори, защото наблюденията показват, че такива не се сключват.

В книгата „Меди@ избори“ се предлага още освен със Съвета за електронни медии избирателната комисия да сключва споразумения за мониторинг на медиите и с други изпълнители, за да има равнопоставеност между електронните и печатните и онлайн медии.

Сред предложенията са още прецизиране на текстове в Изборния кодекс, които касаят, дефиницията на медийна услуга, правото на отговор и др.

Тази публикация е част от ежедневния преглед на печата на правна тематика

Коментирайте

avatar