ГЕРБ се уплаши, че цената на билета от 1,60 лв. в София може да падне окончателно в съда и затова реши да отмени наредбата, която регламентира поскъпването. Затова алармираха общинските съветници от БСП. Те припомниха, че граждани, подкрепени и от левицата, обжалваха Наредбата за реда и условията за пътуване с обществения градски транспорт в частта й за новата цена на талона за единично пътуване. Точно преди година Административният съд в София отмени поскъпването заради липсата на икономическа обосновка. Решението бе обжалвано от общината и ЦГМ и се очакваше на 25 април да се произнесе окончателно и ВАС. Дотам обаче едва ли ще се стигне, тъй като точно два месеца преди тази дата общински съветници от ГЕРБ решиха да предложат нова наредба, с което отменят старата. Така на практика решението на съда по вече отменен документ става безпредметно, обясни Милка Христова от БСП. Според нея така ГЕРБ се опитва да си спести срама и неудобството от очакваното решение на ВАС, което ще признае и правотата на БСП. Социалистите са категорични, че новите текстове, предлагани от управляващите, могат да бъдат внесени само като промени в съществуващата в момента наредба, без да е нужно да се прави нова. Новият документ също може да бъде обжалван и преди следващо решение на съда, пак да бъде отменен. Така става съдебен пинг-понг, обобщи Христова.
Новата наредба трябва да стои на страницата на СОС до края на март и вероятно ще може да се приеме в началото или средата на април, непосредствено преди насроченото дело.

БСП иска паркинги вместо нови зелени зони

Вместо да разширява зелените зони в четири столични района, общината трябва да изгражда паркинги. Около тази позиция отново се обединиха общинските съветници от БСП в София. Във връзка с предстоящото разширение в „Оборище“, „Красно село“, „Възраждане“ и „Лозенец“ социалистите са направили анкета сред 1000 жители на района. От нея е станало ясно, че хората искат осигурено място за паркиране до домовете си, повече паркинги, но не и глоби и забрани, разказа Калоян Паргов, лидер на групата на БСП в СОС.
От левицата заявяват още, че с разширяването на платеното паркиране проблемът се прехвърля към съседните райони, които ще се задръстят от коли по улици и тротоари. Те също се поискат въвеждане на зона и до Околовръстното, обясни още Паргов. Той бе категоричен, че БСП ще продължи да настоява паркирането да се прехвърли на общинско предприятие и парите от него да отиват за инфраструктурата.

Тази публикация е част от ежедневния преглед на печата на правна тематика

Коментирайте

avatar