Бързи промени в Закона за автомобилните превози подготвя Изпълнителната агенция „Автомобилна администрация“ за коланите на автобусите. Те ще задължат всички седалки в автобуси, които пътуват над 35 км или пък излизат на републиканска пътна мрежа, задължително да са с колани. Това съобщи за „24 часа“ зам.-изпълнителният директор на агенцията Дамян Войновски.

Преди това новият шеф Бойко Рановски съобщи по Нова тв, че промените ще бъдат вкарани в парламента още през септември. Той поясни, че ако се налага, собствениците на автобусите ще сменят и седалки, за да бъдат с колани.

„24 часа“ научи, че промените ще бъдат записани в преходните и заключителните разпоредби на вече внесен закон, за да стане по-бързо.

За колани във всички автобуси заговори министърът на транспорта Ивайло Московски за първи път след серия катастрофи през ноември 2017 г., след това отново щеше да ги въвежда през април. Предвиждаше се коланите да бъдат въведени и за по-старите автобуси в Закона за пътните превозни средства, който сега се пише.

В България са регистрирани над 23 000 автобуса, 15 000 от тях са с регистрация преди 2006 г., което означава, че са произведени фабрично без колани.

Автобусите с лиценз за превоз на пътници пък са общо 13 000 и според Рановски половината нямат колани.

Разликата от над 10 000 автобуса, които не са лицензирани за обществен превоз на пътници, е сериозна, каза Войновски. Дори да има автобуси, които са на общини, на училища, на фирми, за тъй наречения превоз за собствена сметка, вероятно не са малко тези, които са регистрирани на физически лица.

Зад тях се крият нелегалните превози.

Затова се предвижда промяна – автобус да се регистрира единствено на юридическо лице. Целта е никой гражданин да не може да притежава такъв вид превозно средство и да вози нелегално пътници.

Тази публикация е част от ежедневния преглед на печата на правна тематика

Коментирайте

avatar