К орабът „Вера Су“ вече е собственост на държавата и ще бъде ремонтиран. Сагата с плавателния съд приключи. След 36 дни край скалите, многократни опити за изтеглянето му и екстремна операция за спасяване на екипажа по мрежа над бурното море, корабът беше изтеглен от местността „Яйлата“, информира NOVA.

След полунощ „Вера Су“ беше откаран на буксир до пристанище Варна. Там в кораборумонтния завод корабът ще бъде ремонтиран, а сметката трябва да бъде платена от застрахователя.

В противен случай държавата ни ще заведе иск.

Във Варна министърът на транспорта Христо Алексиев беше категоричен, че собственикът на „Вера Су“ е целял корабът да бъде потопен. Екипите на „Морска администрация“ подготвяха операцията по изтеглянето повече от 7 часа. В полунощ корабът бавно тръгна към Варна.

„Успяхме на първо място да спасим екипажа, успяхме да запазим човешкия живот при една много сложна операция“, коментира Алексиев.

Toй отбеляза още, че България е единствената морска държава в Европа без спасителен кораб. И поиска промени.

„Не е задължително при всички случаи държавата да купи кораб, но тя трябва да осигури поне процедура поне при тази ситуация как се действа“, заяви Христо Алексиев.

Ключът за успеха беше умението, опита и всичките дейности, който в последствие направихме заедно. Предният път, видяхте, че не успяхме. Взех под внимание всичко каквото пропуснахме и опитът, който показаха всички останали, и уменията, които имаше, доведоха до успешния край на операцията“, заяви кап. Венцислав Иванов, директор на ИА „Морска администрация“.

Търговският кораб „Вера Су“ под панамски флаг, превозващ над 3000 тона азотни торове, заседна край защитената местност „Яйлата“ на 20 септември. Първият опит за претоварване на карбамида на 26 септември завърши с неуспех, след като част от количеството се изсипа в морето. С баржи, осигурени от Европейската агенция за морска безопасност, в последните няколко дни втечненият карбамид бе изтеглен от товарното помещение на плавателния съд.

Окръжната прокуратура в Добрич води разследване за инцидента с кораба. Капитанът Хайдар Е./59 г./ и вторият помощник капитан Кемал А. /26 г./ са с постоянна мярка „задържане под стража“. Двамата са привлечени към наказателна отговорност, че са допуснали корабът да заседне и така са създали опасност за живота на други хора и за значително увреждане на чужд имот.

Тази публикация е част от ежедневния преглед на печата на правна тематика

Коментирайте

avatar