В ъвеждат нови пътни знаци и указателни табели за шофьорите. Това се случва с промяна в наредба от регионалното министерство. Оказва се, че вдигането на коли и слагането на скоби се извършва на ръба на закона от години.

В 15 ч. следобед един от наказателните паркинги в София е препълнен с колите на шофьори, паркирали неправилно. Вдигнати са от паяк на база познатият на всички пътен знак.

„Всъщност, този символ не фигурираше в наредба 18 и на практика той не се използваше правилно, нямахме право да го използваме. Всеки елемент за организация на движението, който не е част от съответната наредба 2 за пътна маркировка или 18 за пътни знаци, не може да бъде използван за сигнализиране на пътищата“, заяви Диана Русинова от Института за пътна безопасност.

Така се оказва, че от общините в цялата страна имат право да ни глобяват за неправилно паркиране, но не и да ни вдигат автомобилите. Според юристи това дава възможност на шофьорите да остават ненаказани.

„Към настоящия момент съдебната практика каза, че голяма част от репатрирането, принудителното преместване на автомобили, е незаконосъобразно. Доста хора са търсили правата си по съдебен ред и съдът се е произнесъл в позитивна посока от гледна точка шофьора, чийто автомобил е бил принудително преместен“, каза още адвокат Мария Янева.

Казусът със санкционирането за неправилно паркиране, но в „зелена“ или „синя“ зона, е подобен, но и той е пред разрешаване. Въвеждането на новите знаци и табели вече е обнародвано в Държавен вестник.

Тепърва те ще се изработват преди да започне подмяна и монтаж, а в писмена позиция до NOVA, от регионалното министерство заявиха, че допълнителните табели за принудително отстраняване на пътни превозни средства и поставяне на ограничителни средства са регламентирани в наредба 18. Те се поставят за допълнителни указания към пътните знаци, които забраняват спиране и паркиране.

Тази публикация е част от ежедневния преглед на печата на правна тематика

Коментирайте

avatar