България е мобилизирана да не допусне новите правила за международните превози в ЕС да бъдат приети от сегашния състав на Европейския парламент, но ако това се случи идната седмица, планира да заведе дело срещу акта в Съда на ЕС. Това съобщи в интервю за БНР транспортният министър Росен Желязков.

Министърът подчерта, че България ще опита да не допусне точката да влезе в дневния ред, чието гласуване е утре, 25 март. „Ако на 27-и влезе това за разглеждане – за това да има множество предложения, в това число и компромисни текстове, за да се получи ако не резултатът, който целим – да не бъде гласувано, то поне да се приемат текстове, по-близки до нашите компромиси“, каза Желязков.

Стремежът на България е неблагоприятният за българските транспортни компании нормативен акт да не се приема по време на румънското председателство на Съвета на ЕС, което приключва в края на юни и да остане за гласуване от следващия състав на Европейския парламент. Ако това не стане, вече се изследват възможностите за завеждане на дело в Съда на ЕС.

Пакетът „Мобилност“ не трябва да мине в този вид, каза Желязков и добави: „Това е един гювеч, един мишмаш от законодателни предложения, за което съм сигурен, че ако влезе на заседание на 27 март, голяма част от членовете на ЕП няма да знаят за какво гласуват“. По думите му ако се приемат неблагоприятните текстове, средните и малки компании ще са най-потърпевши.

В началото на януари комисията по транспорт на Европейския парламент подкрепи предложението камионите, извършващи товарни превози в ЕС, да се връщат веднъж на три седмици в държавата, където е регистрирана фирмата собственик. Това бе само един от трите доклада, които обсъждаше транспортната комисияq (повече за тях четете тук) засягащи условията за извършването на международни пътни превози. Отхвърлени бяха двата доклада, свързани с почивките на водачите и техните възнаграждения.

Желязков изрази надежда президентът да пусне за публикуване в „Държавен вестник“ измененията в Закона за концесиите, които целяха да облекчат условията за концесиониране на летище „София“. Промените бяха приети от Народното събрание на 14 март. Веднага след като публикацията в държавното официално издание излезе, срокът за подаване на документи – 3 април, ще бъде удължен със седмица.

Тази публикация е част от ежедневния преглед на печата на правна тематика

Коментирайте

avatar