Представлява ги софийски адвокат, който оспорва, че виновен за тежкия инцидент на „Струма“ е само шофьорът

750 000 евро обезщетение за загиналите си близки в катастрофата на магистрала „Струма“ от ноември м.г. искат 10 граждани на РС Македония. Искът е насочен солидарно към Агенция „Пътна инфраструктура“ и Българската асоциация на автомобилните застрахователи. При инцидента загинаха 46 души.

Заради материалните претенции на хората, представлявани от столичния адвокат Николай Димитров, в четвъртък на мястото на инцидента се проведе оглед. За да се стигне до него,

Димитров завел дело в районния

съд в Перник Причината е, че според заключението на разследващите за катастрофата вината е единствено на шофьора. Той карал с „несъобразена с пътните условия скорост“. Димитров не е съгласен, смята, че и състоянието на пътя е оказало влияние, посочи юристът пред „24 часа“.

Затова завежда дело и оспорва заключението. Първото заседание е през януари. След няколко гледания в съда магистратите разрешават оглед на местопроизшествието. Всъщност той започва от 3 километра преди удара с мантинелата. Вещите лица изследват асфалта, като са взели проби от него. Проверили са и състоянието на мантинелата. Друго, което ще обследват, е маркировката по пътната настилка и дали е видима вечер. Акцент е и състоянието на пътните знаци и дали те могат да бъдат скрити от дървета и дали са поставени на правилните места, или има по-добри.

Данните ще бъдат използвани, за да се реши за иска на адвоката. Той обясни, че го е завел в България, защото лимитът за колективен иск е 5,25 млн. евро. В РС Македония сумата е ограничена до 600 000 евро.

И в двете страни сумата е твърда, без значение колко са ищците

От Агенция „Пътна инфраструктура“ коментираха пред „24 часа“, че във въпросния участък между пътните възли Боснек и Старо село 1 в началото на 2022 г. пътната сигнализация е била подменена с нови знаци. Фолиото на буфера в началото на ограничителната система е сменено с по-висок клас, за да има същата светлоотразителност като останалите знаци. Монтирани са и допълнителни знаци Е18 – „Вода за пиене“. Знаци има и на отбивката на площадката за отдих, на 250 и на 1000 метра преди нея.

В разделителната ивица непосредствено след площадката за отдих е поставен нов пътен знак Г1 – „Движение само на право след знака“.

Буферът е елемент за начало на ограничителната система, която се монтира при опасност с цел разделяне на транспортните потоци и отбивки. Той е самостоятелен елемент за пътна безопасност, който олекотява евентуален удар на превозното средство при пътно произшествие. Инсталираният буфер е от най-висок клас и осигурява безопасното начало на ограничителната система, защитаваща спрелите автомобили на отбивката за отдих. Ограничителната система зад буфера може да задържа камион от 38 тона, казаха от АПИ.

Монтирани са и нови мантинели в средната разделителна ивица и в платното за Кулата.

Огледът на участъка от „Струма“ в платното за Кулата е извършен на 25 август по искане на вещо лице по гражданско дело № 6389/2021 г. по описа на Районен съд – Перник, за изготвяне на съдебно-техническа експертиза. Представители на Областно пътно управление – Перник, са съдействали чрез осигуряване на организация за безопасност на движението по време на огледа от вещото лице, добавиха още от АПИ.

Разследването по случая не е приключило. То е поверено на Националната следствена служба. Първоначалните заключения са, че виновен е шофьорът. Той карал с висока скорост и се ударил в отбивка, която води до няколко села, а от рикошета се забил в мантинелата. Автобусът избухнал в пламъци. В него имало няколко туби. Според официални изявления те били празни, имало само следи от бензин в тях. Дори не се разтопили, посочи шефът на следствието и зам. главен прокурор Борислав Сарафов. В първите часове на инцидента имаше съмнения, че в него е имало и други туби, пълни с гориво, и че именно те са причинили пожара, лумнал за минути. Огнеборците от Перник пристигнали на място за 11 минути, но автобусът вече бил почти изгорял. Само 7 души се спасили.

Самият бус се връщал от екскурзия в Турция. Там горивото е по-евтино и това би обяснило наличието на тубите с бензин.

Тази публикация е част от ежедневния преглед на печата на правна тематика

Коментирайте

avatar