Семейството на мъж от Калифорния, който загива в ужасяваща катастрофа, докато неговата Tesla е била в режим „aвтопилот“, съди производителя на електрически автомобили заради твърдения на компанията и главния изпълнителен директор Илон Мъск, че технологията му за самоуправление е усъвършенствана и е готова за движение, предава Independent.

Генезис Джовани Мендоса Мартинес, на 31 години, загива зад волана при катастрофа с Model S, който купува с вярването, че може да се управлява сам, пише между кориците по дело, заведено от родителите на Мендоса, Едуардо и Мария, и брат му Калеб, който също е тежко ранен при катастрофата на 18 февруари 2023 г.

Tesla, от своя страна, твърди, че нейните автомобили имат „сравнително безопасен дизайн, измерен чрез подходящ тест съгласно приложимия държавен закон“ и че инцидентът „може да е причинен изцяло или частично“ от „собствената небрежност“ на Джовани Мендоса.

Адвокатът Брет Шрайбър, който представлява семейство Мендоса, каза пред The ​​Independent: „Това е още един пример за използване на Tesla по нашите обществени пътища, за да извършва изследвания и разработки на своята технология за автономно шофиране“.

Според семейството синът им е един от многото членове на обществото, подведени от публичните изказвания на Илон Мъск, както и рекламните кампании на Tesla, в които се твърди, че колата „се кара сама“.

В далечината противопожарен камион е бил паркиран диагонално през две ленти за движение, с мигащи аварийни светлини, за да отклони приближаващите коли от мястото на сблъсъка, продължава жалбата.

Втора противопожарна кола също е била на място, заедно с две коли на калифорнийския магистрален патрул. Всички са били с активирани аварийни светлини. Колата на Tesla се е блъснала с висока скорост в един от пожарните автомобили, което е довело до смъртта на водача.

„По време на сблъсъка Джовани не управлява превозното средство, а вместо това пасивно седи на шофьорската седалка с включена функция „автопилот“, продължава жалбата.

„Всъщност данните от самата Tesla показаха, че превозно средството средство е било в „автопилот“ приблизително 12 минути преди катастрофата, без педал на газта или педал на спирачката през това време от Джовани. Приблизителната скорост на Субектното превозно средство е била 114 км/ч през 12-минутния период.“ Данните освен това показват, че Джовани „като цяло е поддържал контакт с волана до момента на катастрофата“, според жалбата.

Тази публикация е част от ежедневния преглед на печата на правна тематика

Коментирайте

avatar