В един ден – на 8 август, Борислав Муеров беше пенсиониран от МВР от поста заместник-началник на Главна дирекция „Национална полиция“ и веднага назначен за шеф на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ (ИААА).

Рокадата предизвика недоволство в транспортния бранш. Причината е съмнения в компетенциите на Муеров да заеме поста. Това се казва в разпространено съобщение до медиите на едни от най-големите организации в бранша – Асоциация на българските предприятия за международни превози и пътищата, Българско обединение на шофьорите, Европейски транспортен клъстер, Конфедерация на автобусните превозвачи и Съюз на центровете по авто-мото подготовката.

Недоволство

Те посочват, че Борислав Муеров започва работа в системата на МВР през 1991 г.

„Ясно го помним в ролята му на заместник-началник на Главна дирекция „Национална полиция“. Тази длъжност заемаше, когато погази конституционното право на мирен протест на превозвачите и ни наказа, защото използвахме това си гражданско право“, пишат превозвачите.

Те посочват, че Муеров е най-високопоставения служител на терен по време на протеста, когато въпреки съгласуването със Столична община и СДВР не са допуснати да протестират на определеното от тях място.

„По чие нареждане, остава загадка и до днес, но няма загадка в това дали действията му бяха законосъобразни. Отговорът е прост – не бяха“, твърдят превозвачите.

По тази причина те смятат, че сега Борислав Муеров няма как „безпристрастно“ да обсъжда бъдещето на транспортния сектор.

„Какви методи има в арсенала си силовият кадър на МВР и какъв ще е ефектът върху дейността на всички занимаващи се пряко или косвено с транспорт? Преди година заподозряхме, че се връщаме във времена на крайни недемократични действия. Година по-късно нищо не се е променило, дошло е време за награда под формата на назначение на извършителя на действията“, смятат превозвачите.

Те питат и каква компетенция притежава Муеров, за да застане на този пост.

„Разполага ли с мнение и какво е то по отношение на тол системата, транспортната свързаност, инфраструктурното обезпечаване, правилата за прилагане на пакет „Мобилност“, новите технологични изменения при тахографите от второ поколение, проблемите при обучението на водачите и контрола на пътя на автобуси и товарни превозни средства и по другите наболели теми за транспортния бранш“, се казва в разпространената позиция.

Превозвачите са учудени как човек, завършил Национална спортна академия ще управлява Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ (ИААА).

Те питат: „Ще репресира ли Муеров превозвачите и като шеф на ИААА така, както го направи преди 12 месеца?“

Организациите напомнят, че транспортният бранш има и ресорен заместник-министър, който, видно от няколкото проведени срещи по различни теми от други институции, за съжаление очевидно не разбира от материята, за която е оставен да отговаря. Името на заместник-министъра не се посочва, а до момента транспортният министър все още не е представил екипа си за управление.

И награда за добра служба от МВР

Борислав Муеров е освободен от МВР, след като навърши пределната възраст за пенсиониране.

Той е награден от вътрешния министър за дългогодишната си служба и професионално изпълнение на задачите в системата на МВР, се казва в официалното съобщение на МВР.

През последните 10 години Борислав Меуров оглавяваше „Охранителна полиция“ към СДВР в периода 2013 г. – 2019 г.

В началото, когато пое този ресор, столицата беше обхваната от продължили близо година антиправителствени протести срещу кабинета „Орешарски“, окупацията на Софийския университет и редица други обществени и партийни прояви.

През 2019 г. Борислав Муеров беше назначен от тогавашния вътрешен министър Младен Маринов за шеф на Областната дирекция на МВР в Габрово.

Тази публикация е част от ежедневния преглед на печата на правна тематика

Коментирайте

avatar