„Лекс“ препечатва снимката и коментара към нея от фейсбук профила на адвокат Силвия Петкова:

На фона на хомофобския закон, както и на фона на въжделенията на родните депутати задължително да се изучава религия в училищата (каква религия, предвид свободата на вероизповеданията, не става ясно или може би ще въведем дефиниция за „нетрадиционна религия“ и ще отменим тази свобода), Софийският районен съд, Наказателно отделение, избухна с… параклис „Св. Прокопий“ в стая 149 в сградата на съда.

Повтарям – в сградата на съда! В сградата на съда в светска държава.

Както каза адв. Борис Малинов – стая 149 – последна инстанция.

140
Коментирайте

avatar
нови хронологично най-добре оценени
Някъв
Някъв
09 август 2024 20:02
Гост

поради каква причина и се дава гласност, и то по всички медии и на всякакви теми на тази юридическа фейсбук нула??

Анонимен
Анонимен
09 август 2024 19:48
Гост

Тази как точно свърза параклиса е съда с приет образователен закон, пък и ЛЕКС го намериха коментара й за удачен …Е СЪВСЕМ ЯСНО. Тук не иде реч за случайност, а за платени коментари, платени репортажи и липса на страх Божи. Но Бог вижда хората отвътре …

Тодоров
Тодоров
09 август 2024 19:34
Гост

Адв.Силвия Петкова не е чела КРБ, в която пише, че официалната религия в България е източното православие.
Вреоятно тя изповядва друга религия, но толерантността към останалите е също закрепено в КРБ.
Толкова злост и неграмотност има напоследък- явно наистина е война на ценности.

адвокат от САК- оригиналът
адвокат от САК- оригиналът
09 август 2024 19:12
Гост

КОДЕКС ЗА ЕТИЧНО ПОВЕДЕНИЕ НА БЪЛГАРСКИТЕ МАГИСТРАТИ ПРИЛОЖНО ПОЛЕ Кодексът за етично поведение е приложим към всички съдии, прокурори и следователи, членове на Висшия съдебен съвет, инспектори в Инспектората към Висшия съдебен съвет, наричани за нуждите на този кодекс – магистрати. БЕЗПРИСТРАСТНОСТ Безпристрастен е този магистрат, който установява истината за фактите единствено на основата на обективен анализ на доказателствата по делото, създава условия за равнопоставеност между страните и техните процесуални представители И ИЗБЯГВА ПОВЕДЕНИЕ , което може да се възприеме като привилегироване, предразположеност, предубеденост или предразсъдък, основан на раса, произход,етническа принадлежност, пол,РЕЛИГИЯ, образование, убеждения, ПОЛИТИЧЕСКА ПРИНАДЛЕЖНОСТ, лично и обществено положение… Покажи целия коментар »

Анонимен
Анонимен
09 август 2024 19:19
Гост

Как точно съществуването на Параклиса пречи на обективното установяване на истината за фактите ПО КОНКРЕТНИТЕ ДЕЛА, РАБОТЕНИ ОТ МАГИСТРАТИТЕ – нещо не се изясни. Явно безсилието да се изведе разумен аргумент ВОДИ ДО БЕЗУМИЕ.

адвокат от САК- оригиналът
адвокат от САК- оригиналът
09 август 2024 19:32
Гост

Въпроси с цел изясняването на казуса= 1. Чия е собствеността върху стая 142- може ли да се счита за отделен недвижим имот , с цел извършване на прехвърлителни действия с него, при положение, че към “параклиса“ няма обособен санитарен възел и следователно, параклисът НЕ МОЖЕ юридически да се счита за отделен недвижим имот, отделЕн от сградата на Съда 2. Чия е собствеността върху СРС- я църквата да покаже НА, от който е видно, че тя е законен собственик на сградата на СГС и начина на придобиване на този недвижим имот 3. Кой некадърник е разрешил “преоборудването“ на стая от СРС… Покажи целия коментар »

адвокат от САК- оригиналът
адвокат от САК- оригиналът
09 август 2024 19:34
Гост

В предходния ми коментар “стая 142“ да се чете “стая 149“

Анонимен
Анонимен
09 август 2024 19:52
Гост

Много писане – какво придобиване, какви наеми, какви преобразувания? Я почетете още малко и предозирайте съвсем.

Анонимен
Анонимен
09 август 2024 19:22
Гост

Я дайте тук със същия плам и за критерия ИМУЩЕСТВЕНО СЪСТОЯНИЕ, защото там има много какво да се пише и да се говори. Или Вие четете Етичния кодекс както дявола чете Евангелието…

Анонимен
Анонимен
09 август 2024 19:25
Гост

В този съд работят много хора, които не са магистрати. Гражданите подсъдимите/ задържаните също искат да се помолят.Какви са тези глупости?

Св. Прокопий Разградски
Св. Прокопий Разградски
09 август 2024 19:10
Гост

Силве!

Крайно време е … да го … лап.ш! Нали? С параклис, без параклис … все ти е там!

Анонимен
Анонимен
09 август 2024 19:00
Гост

Общо взето тъп фейсбук коментар и дребнаво заяждане.

адвокат от САК- оригиналът
адвокат от САК- оригиналът
09 август 2024 19:08
Гост

В това е и трагедията- че неюристи се пробвате да спорите по класическа юридическа материя с нула юридически знания като бекграунд, остракизирате основните правни принципи на правната доктрина в Р.България, а после, когато съдът ви посече с членовете на Закона, ревете като изоглавени, че нямало справедливост и правосъдие, просто защото ги има, но те не съответстват на вашето субективно схващане на справедливост и правосъдие…

Св. Прокопий Разградски
Св. Прокопий Разградски
09 август 2024 19:08
Гост

За съжаление това е нивото … на финансиране от Америка за България.

Умишлено естествено. Със специална цел. Ама специалните, а и общите не ги отбира ПРБ, когато Шиши е на % … или просто Ици му е дошъл в скута на кафе.

А ние двамата с Боби пием кафе!

Винаги Ваш, Гешев.

Нотариусът начело на ВАС
Нотариусът начело на ВАС
09 август 2024 19:00
Гост

Ооо … бъди какъвто си!

Ооо … помолете се и не се косете за правосъдието! Такова ПРОСТО НЯМА.

АМИН

Анонимен
Анонимен
09 август 2024 19:00
Гост

Ако кажа „аман от ненормални „либерасти“, които изопачават всичко традационно и ценно, което ни е крепяло векове наред да оцелеем като нация, веднага ще ме обяват за копейка и путинофил. Истината е, че унищожаването на религията като носител на духовното у българина е дело на комунистите, натрапени със съветските танкове. Баба ми е разправяла как първото нещо, което са правели комунягите във всяко село е да разстрелят без съд и присъда кмета, даскала и попа…т.е. всички, които са били носител на авторитет и иенности сред нашата общност. Сегашните борци за права /обикновено посредствени адвокати и НПО грантаджии, усвоили милиони/, за… Покажи целия коментар »

Св. Прокопий Разградски
Св. Прокопий Разградски
09 август 2024 18:52
Гост

Прекрасна идея. Лошо изпълнение!

Милиционерите толкоз си могат! Да беше го вдигнал в двора – има място, а не в … канцелария!

Анонимен
Анонимен
09 август 2024 18:58
Гост

Целият двор е над подземния паркинг и плочата не може да издържи. Аман от разбирачи, плюващи без да са направили нещо.

Св. Прокопий Разградски
Св. Прокопий Разградски
09 август 2024 19:14
Гост

Плочата не издържала малко бетон … Ало …

Ха ха ха ха ха ха!

Навремето ДС – правосъдието се клонира на Прокопиевци и … прости милиционери.

Това е положението.

Анонимен
Анонимен
09 август 2024 19:18
Гост

Как се правят основи върху бетон? Хайде ми дайте отговор и на този въпрос и се посмейте още малко.

Анонимен
Анонимен
09 август 2024 19:04
Гост

Ако беше в двора щеше пък да искаш в сградата и доколкото е известно “ милиционерът“ няма общо с инициативата.

Кръстосано субсидиране на гърба на данъкоплатците
Кръстосано субсидиране на гърба на данъкоплатците
09 август 2024 18:24
Гост

Православието по конституция не е официална религия, официалната власт е отделена от всякакви вярвания, а само традиционна – практикувана от голяма част от населението в миналото. Точно защото не е официална, държавно имущество не би следвало да се предоставя без плащане на наем, защото реално това имущество се плаща от гражданите, които не са вярващи или не са християни.

Анонимен
Анонимен
09 август 2024 18:32
Гост

Нищо не се разбира. На кой да се предостави? То се ползва от гражданите и от работещите в съда? т.е. християните, които го използват трябва да плащат на тези, които не са вярващи? Я пак уточнете?

Вижте
Вижте
09 август 2024 18:22
Гост

КРБ Чл. 13 (2) Религиозните институции са ОТДЕЛЕНИ от държавата. Това значи, че е нарушение на нашата Конституция в ДЪРЖАВНА сграда като съда да има параклис. Какво пречи параклиса да е залепена сграда ДО сградата на съда, а НЕ част от самият съд- за това конкретно става въпрос… Вижте в нета какво е секуларизъм и секуларна държава. Традиционна религия НЕ ЗНАЧИ , че България е теократична държава- т.е. че източника на правото е библята в качеството й на християнска свещена книга. Източниците на правото в България НЕ СА библията, новия завет и т.н., а конституцията и обективното право. Който иска… Покажи целия коментар »

Анонимен
Анонимен
09 август 2024 18:25
Гост

Параклисът не е институция. Няма проблематика тук.

адвокат от САК- оригиналът
адвокат от САК- оригиналът
09 август 2024 18:30
Гост

Параклисът е част от религията, нейна веществена изява. Сграда, стая, кабинет с религиозно значение в секуларния бг съд- ей за това наушение става въпрос, и не се правете на 2 и половина.

Анонимен
Анонимен
09 август 2024 18:36
Гост

Ако параклисът е в някоя съдебна зала – да. Но той не е в съдебната зала, колега, а близо до ареста, в общите части на сграда, използвана от съд и прокуратура и общодостъпна за всички граждани. Не ставайте смешни.

Анонимен
Анонимен
09 август 2024 18:28
Гост

Много напън. Ами дайте и съдиите и прокурорите, които са християни да ги отделим от държавата, а? Ако искат да се молят – да ги уволним.

адвокат от САК- оригиналът
адвокат от САК- оригиналът
09 август 2024 18:33
Гост

Ама религията е ОТДЕЛНО от държавата, ве, аланкоолу- ти да не си в 5ти клас, та не знаеш, че в момента, в който магистратът си изпълнява магистратските задължения, НЯМА ПРАВО ни на религиозни, ни на политически предпочитания, а… Ей по това твое незнание си личи, че си неюрист….

Анонимен
Анонимен
09 август 2024 18:40
Гост

На предпочитания ДА, но на лична молитва има право и параклисът е именно място за лична молитва.

адвокат от САК- оригиналът
адвокат от САК- оригиналът
09 август 2024 18:53
Гост

Ако ще, да се моли по 1000 пъти ПРЕДИ да започне да упражнява магистратските си правомощия-лошо няма, но НЕ МОЖЕ ПО ВРЕМЕ на изпълнението им, да отдава предпочитания на религия или политическите си пристрастия. Той е ДЛЪЖЕН да ги извършва съгласно вътрешното си убеждение- т.е. съгласно доказатателствата, годни за съд, а не съгласно какво предписва тази или онази религия или политическа група или съгласно личните му религиозни или политически убеждения…

Анонимен
Анонимен
09 август 2024 19:02
Гост

Само не разбирам КАК точно съществуването на Параклис с общ достъп ИМА ОТНОШЕНИЕ към написаното от Вас.

Анонимен
Анонимен
09 август 2024 18:56
Гост

Ве, филанкишията се включи. Оригиналът. С многоточия. И приравнява любовта към Бог на политическите предпочитания. Да забраниш на магистрат да се моли с лична молитва е все едно да му забраниш да гласува. Или пак бъркам? Нарочно се изразявам по- простично и с ясен пример, за да спестя следващи епитети и да бъда разбран.

адвокат от САК- оригиналът
адвокат от САК- оригиналът
09 август 2024 19:03
Гост

Чети и реви,неюристе- никой не ми плаща, за да ти преподавам- РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ В И С Ш С Ъ Д Е Б Е Н С Ъ В Е Т КОДЕКС ЗА ЕТИЧНО ПОВЕДЕНИЕ НА БЪЛГАРСКИТЕ МАГИСТРАТИ ПРИЛОЖНО ПОЛЕ Кодексът за етично поведение е приложим към всички съдии, прокурори и следователи, членове на Висшия съдебен съвет, инспектори в Инспектората към Висшия съдебен съвет, наричани за нуждите на този кодекс – магистрати. БЕЗПРИСТРАСТНОСТ Безпристрастен е този магистрат, който установява истината за фактите единствено на основата на обективен анализ на доказателствата по делото, създава условия за равнопоставеност между страните и техните процесуални представители… Покажи целия коментар »

Анонимен
Анонимен
09 август 2024 19:10
Гост

Как точно съществуването на Параклиса пречи на обективното установяване на истината за фактите ПО КОНКРЕТНИТЕ ДЕЛА, РАБОТЕНИ ОТ МАГИСТРАТИТЕ – нещо не се изясни. Явно безсилието да се изведе разумен аргумент ВОДИ ДО БЕЗУМИЕ.

Анонимен
Анонимен
09 август 2024 18:13
Гост

Параклис означава УСПОКОЕНИЕ. Я се успокойте малко и да се помолим за душиците на тези нещастници, които си мислят, че говорейки и пишейки против БОГ могат да бъдат спасени. Следващият път „Лекс“ да публикува иконата СТРАШНИЯ СЪД и главният редактор хубаво да се вгледа в нея.

адвокат от САК- оригиналът
адвокат от САК- оригиналът
09 август 2024 18:27
Гост

КРБ Чл. 37. (1) Свободата на съвестта, свободата на мисълта и изборът на вероизповедание и на религиозни или атеистични възгледи са ненакърними. Държавата съдейства за поддържане на търпимост и уважение между вярващите от различните вероизповедания, както и между вярващи и невярващи. (2) Свободата на съвестта и на вероизповеданието не може да бъде насочена срещу националната сигурност, обществения ред, народното здраве и морала или срещу правата и свободите на други граждани. Чл. 57. (1) Основните права на гражданите са неотменими. (2) Не се допуска злоупотреба с права, както и тяхното упражняване, ако то накърнява права или законни интереси на други. Чл.… Покажи целия коментар »

адвокат от САК - ментакът
адвокат от САК - ментакът
09 август 2024 18:55
Гост

Нямам диплома „по право“, но ще си купя от някой ПУЦ.

Анонимен
Анонимен
09 август 2024 18:09
Гост

Има осъдени и задържани, които са изявили желание да се помолят. Параклисът е изграден и за тях. Или понеже искат да се помолят като християни вече нямат това право? В Затвора също има Параклис. И те ли са „избухнали“?

МАРИН МАРИНОВ
МАРИН МАРИНОВ
09 август 2024 18:06
Регистриран

Много ме радва това, че съдиите от софийски районен съд са решили да се обърнат към религията чрез обособяването на параклис в рамките на съда. Нека преди да пристъпят към решаване на съдбите да минават през този параклис.

ТИМи
ТИМи
09 август 2024 18:28
Гост

Религията не допуска съществуването на светски съд, поради което наличието на параклис в съда е невероятна простотия. В затвора, в болницата, министерството може да има всякакви храмове, но в съда не.

МИМи
МИМи
09 август 2024 18:57
Гост

ПростакЪт си ти!

Ползвай огледало.

Анонимен
Анонимен
09 август 2024 18:02
Гост

Адв. Силивя Петкова е автор на в. „Дневник“ – има доста статии. Моля Лекс, преди случайно да препечатва подобни коментари да провери, какви средства е получила адвокатката от този вестник, както и от други издания на „Икономедия“, официално финансирани от фондация „Америка за България“. Тази фондация чрез финансови механизми с чуждестранни неизяснени източници влияе целенасочено върху налагането на трансхуманизма като висша ценност – дори и над Бог. Освен да се помолим за душата на адв. Петкова друго не ни остава.

Бартерът
Бартерът
09 август 2024 18:09
Гост

„проф. Ангел Калайджиев е автор на ЛЕКС – има доста статии. Моля Дневник, преди случайно да препечатва подобни коментари да провери, какви средства е получил…“

„“Търговска дейност“, „управителен“ и „контролен“ орган по смисъла на Търговския закон“ – https://www.dnevnik.bg/analizi/2024/08/08/4661210_turgovska_deinost_upravitelen_i_kontrolen_organ_po/

Анонимен
Анонимен
09 август 2024 18:20
Гост

проф. Ангел Калайджиев е професор. А тази е адвокатка, която пише във фейса. Как пък точно нея я избраха? Май има разлика? И да – дехуманизацията на правото е и в СУ. И да – за определени възгледи се става професор в днешно време. Защото чрез правото вече се извършва социално инженерство, а не се уреждат съществуващите социални отношения.

АМЕРИКА ЗА БЪЛГАРИЯ
АМЕРИКА ЗА БЪЛГАРИЯ
09 август 2024 18:58
Гост

Да се помолим в този параклис за успокоението на Големия Сатана!

АМИН

Анонимен
Анонимен
09 август 2024 17:50
Гост

По логиката на пишещите „борци за свободи“, всички не етнически българи са дискрминирани на много по – силно основание, защото съдебният език е български, трябва да се въведе паралелно еврейски, арменски и прочие. Обаче забравят, че всички живеем в държава с име БЪЛГАРИЯ, с традиционно източноправославно вероизповедание /и с пълна толерантност към другите религии/ и с официален единствено български език. Такива са реалностите, с които трябва да се съобразяваме, от което изобщо не следва, че някой е дискриминиран.

Анонимен
Анонимен
09 август 2024 17:39
Гост

Има параклис и на етажа на ВКП в Съдебната, в АС Пловдив….Пет минути фейсбук слава.Не е това проблематиката на съда и премахването на параклисите не представлява съдебна реформа.Не са изградени с бюджетни средства, мисля.

Анонимен
Анонимен
09 август 2024 17:48
Гост

Утре ще поискам от ВСС да се изградят молитвени стаи за нашите братя мюсюлмани, юдей, арменци. Радвам се, че ще бъдете първият, който ще ме подкрепи – все пак сте толерантен християнин.

Мммм
Мммм
09 август 2024 17:55
Гост

Това за ВКП е нормално, като се има предвид какво нещо беше главен прокурор. Въпросът е защо съдът пада на същото примитивно ниво.

адвокат от САК- оригиналът
адвокат от САК- оригиналът
09 август 2024 18:10
Гост

Пронлемът не само на съда, а и на ВСИЧКИ бг граждани не е, че нямаме качествени закони, а че самите бг граждани МАСОВО НЕ ЖЕЛАЕТЕ да ги спазвате- в ТОВА е проблемът на България.Пак питам- учили ли сте какво е секуларна държава в юф или изобщо нямате завършено висше юридическо образование, м… Знаете ли какво е правен принцип и можете ли в качеството си на бг правоспособен юрист да разкриете истинският смисъл на чл.13 ал.2 от КРБ- знаете ли как да преведете тази конституционна норма с висока степен на абстрактност., на разбираем говорим бг език така, че и лице с… Покажи целия коментар »

Анонимен
Анонимен
09 август 2024 17:32
Гост

„Johnnie Glupavia
Рейтинг: 255
17:34, 08 авг 24
Весело
Тая държава комсомолци като Прокопи я моделират вече 20 години…..“

Това е първият коментар в Дневник под аналогичната статия на същата „адвокатка“ – дописник.
ЛЕКС и Дневник си менкат публикации за да си подобрят читаемостта.
Който му се чете да сравнява – https://www.dnevnik.bg/analizi/2024/08/08/4656044_demokraciia_i_svetska_durjava_po_bulgarski_homofobiia/

Анонимен
Анонимен
09 август 2024 17:18
Гост

За съжаление поредно дъно в жалките опити за заяждане със СРС – сега се споделят малоумни постове на треторазрядни адвокати. Параклиси има в стотици обществени сгради в страната, вкл. в много съдебни палати, има ги и на запад, и в САЩ, и винаги е имало само позитивни отзиви за това. Еснафщината и посредствеността на „журналисти“ и „юристи“ е стигнало до необятно дъно. Срамно и абсурдно е да се правят внушения, че изграждането на параклис има нещо общо с правата на определени групи хора и предизборни упражнения на политици. Доживяхме до там, че е срамно да кажеш, че си християнин и… Покажи целия коментар »

Анонимен
Анонимен
09 август 2024 17:21
Гост

Чудесно!!! А къде са стаите за мюсюлмани, юдеи, арменци, хиндиуси… Или това не е дискриминация, а „посвещение“ на традиционната религия в България? Хората от тези религии нямат право на молитва ли?!

Анонимен
Анонимен
09 август 2024 17:32
Гост

Имат, има и джамии и синагоги и прочие, в самия център на София, всички съжителстват чудесно за щастие, въпреки дебилни разсъждения като вашите, които с логически умения на насекомо се опитват по опростачен начин да отрекат очевидни неща. Все пак прочетете, понякога помага – чл.13,ал.3 от Конституцията: Традиционна религия в Република България е източноправославното вероизповедание.
Толкова по въпроса.

Анонимен
Анонимен
09 август 2024 17:38
Гост

А българинът бил толерантен?! Е, доказахте отново обратното – има и църкви на всеки ъгъл. Апропо, Вие (изписва се с ГЛАВНА буква, както и „Вашите“) черкувате ли се като ревностен (традиционен) християнин?!

адвокат от САК- оригиналът
адвокат от САК- оригиналът
09 август 2024 18:03
Гост

А Вие прочетохте ли чл. 13 ал.2 от КРБ-(2) Религиозните институции са ОТДЕЛЕНИ от държавата. Това значи, че е нарушение на нашата Конституция в ДЪРЖАВНА сграда като съда да има параклис. Какво пречи параклиса да е залепена сграда ДО сградата на съда, а НЕ част от самият съд- за това конкретно става въпрос…И погледнете в нета какво е секуларизъм и секуларна държава- защото явно не сте юрист, но като джурналята много ви се иска без диплома за завършено юридическо образование, да се изхождате по въпроси на правото и коментарите ви да звучат юридически… Ами не- не сте юрист и това… Покажи целия коментар »

Анонимен
Анонимен
09 август 2024 20:18
Гост

Колко са юдеите и хиндуисите в СРП И СРС? Може да си отговорите сам, къде са стаите на тези хора – там, където са и те. В България сме преобладаващо източно православни и колкото и да се стараете не може да подмените този факт. Не Ви ли е срам?

Абе
Абе
09 август 2024 17:03
Гост

Еее, друго си е да напраиме един прайд в съдебната палата.

Каква е тази женица с диплома за юрист
Каква е тази женица с диплома за юрист
09 август 2024 16:50
Гост

Докъде се докараме, да е срамно и да се сочи с пръст параклис и иконите ? Какъв ли човек трябва си, коя, каква майка те е отгледала ?

Анонимен
Анонимен
09 август 2024 16:54
Гост

Така е, ами, трябва да се предаде на „Другарския адвокатски съд“, да се анатемоса от Светия синод. Апропо, Вие като се черкувате, вярвате ли на светостта на БПЦ?!

Безум
Безум
09 август 2024 17:03
Гост

Съдът е светска институция, отрицание на религиозните предразсъдаци, догми и т.н., въздавящ справедливост на всички, без значение от верската принадлежност. Религията, която и да е тя, няма място в съда. Това е много сериозно нарушение на конституцията и е смешно, че не само ръководството на съда, но очевидно и голяма част от юристите не го разбират.

Анонимен
Анонимен
09 август 2024 17:08
Гост

След тази стая трябва да за де изгради джамия, синегога, арменска църква, СРС, нима нашите съграждани мюсюлмани, евреи и арменци да нямат право да се помолят преди дЯло?! (а защо да не бъдат вписани в македонската Конституция българите?!). С една дума – адвокатът принципно е прав, има неравноправност на религиите.

666
666
09 август 2024 17:36
Гост

В православната ни държава, всеки има своя храм. Официалната ни религия, е източно православие. Официалният ми език, е български. С което всички братя не християни, живеещи в нашата държава, трябва да се съобразяват. Имаме и джамии, и синагоги, и будистки храмове, които братята и сестрите си посещават.

666
666
09 август 2024 17:32
Гост

Официална религия в РБ, е източното православие. Не знам кой университет/ПУЦ/, е завършила ЙОристката, но не е СУ. Та, параклиси може да има всуде, т.е. НАВСЯКЪДЕ, където стъпва православен отрок, за да въздава благодарност и проси с молитва застъпничеството на Бог и неговите светии в православната ни държава /все още/. Явно ЪдвУкаткаъта, е комунистическо внуче, възпитано в атеистично либерастките догми. В затвор, съд, болница, държавно учреждение, училище, университет, е препоръчително /дано стане задължително/ наличието на един от символите на национално самоопределение – вярата. Та за тази вяра имаме Патриарх Евтимий, Балканджи Йово, Шибил, Левски. Ама трябва да знаеш кои са.… Покажи целия коментар »

Умен и мъдър
Умен и мъдър
09 август 2024 18:30
Гост

Я ми дефинирай що е то „религиозен предразсъдък“ другарки?!

Ръководството на съда не е за смяна, с изобщо не трябваше да бъде избирано, защото се състои от Пуцаджийчета и милиционерчета. Каквито има премного и в ПП-ДБ и от тях и във ВСС.

Абе
Абе
09 август 2024 17:04
Гост

Епа каква, джендърска.

Само една забележка
Само една забележка
09 август 2024 16:40
Гост

Да не чувам повече, че съдебната реформа не върви. В гражданското на СРС един смахнат алкохолик на ръководно-съдийска длъжност, който продължава да върши простотии и безумия като брачен съдия, беше уредил клуб „Мале, мале“. Сега в наказателното на СРС имаме параклис „Св. Прокопий“. Само една забележка – мястото му е във ВКС, щото там „Божията“ милост върши корупционни чудеса на последна инстанция.

Анонимен
Анонимен
09 август 2024 16:44
Гост

Отново глупости – точно за „Мале-мале“ не е вярно. Но това кой го интересува?! Важното е да се говорят на ангро, че всички са корумпирани- Апропо, Вие черкувате ли се, а давате ли „рушвети“ на служители на КАТ, а на общински служители?!

666
666
09 август 2024 17:39
Гост

Не може го стигна смахнатия алкохолик, срещу него да бягаш.

Анонимен
Анонимен
09 август 2024 16:35
Гост

Само на мен ли се „привижда“ на тази снимка двуглав орел. Какво изобразява това?!

Абе
Абе
09 август 2024 17:09
Гост

Спокойно, не е това, което си мислиш. Символ на православието е.

Анонимен
Анонимен
09 август 2024 17:15
Гост

Абе, много прилича на едно друго „православие“ – с полковник от КГБ начело и георгиевски лентики. Други са символите при цал Иван Александър!!!

Re:
Re:
09 август 2024 18:33
Гост

Е. и?

666
666
09 август 2024 17:41
Гост

Чети евангелието и историята и ще разбереш. Никакви орли няма, лаик.

Анонимен
Анонимен
09 август 2024 16:24
Гост

В СЦЗ има отдавна и не е религиозна институция тоже:).На американския долар пише „In God we trust“, туй щото ги печата религиозна институция или са религиозен символ, не средство за разплащане.Повече течности и на сянка .

progressive
progressive
09 август 2024 16:10
Гост

Като се има предвид, че православната доктрина е в основата както на историческия български, така и на съвременния руски фашизъм, това е поредното доказателство, че съдебната система в България се управлява от фашисти, хора, изповядващи една антидемократична и противочовешка идеология, несъвместима с принципите на свободния свят.
Долу гнусната диктатура!

Ad nauseum
Ad nauseum
09 август 2024 18:34
Гост

Оди се пери!

Анонимен
Анонимен
09 август 2024 15:50
Гост

Свети прокопий от дневник и капитал и неговите пророци Полий Паунов и Йонкий Грозий Страсбургски

Атанас
Атанас
09 август 2024 15:38
Гост

Когато са те налегнали комплекси омешани със самонадеяност на база диплома от „престижен“ университет, раждаш безумия и правиш кариера! Ще каже някой, сичката Мара втасала! Що не слезе на партера и по коридорите да си види, че в поверения му съд няма маси! На място където всеки носи документи, попълва книжа…няма маси! Що не влезе в читалнята ( адвокатска стая)!? Едно помещение без прозорци ( в затвора има), с маломерни маси без второ ниво за багаж, без закачалки! И това е вече с години! Изживява се човека, като някакъв си, какъвто не е и никога няма да бъде! Абсолютно ненужни… Покажи целия коментар »

Re:
Re:
09 август 2024 18:37
Гост

Не съм против параклиса, а против ръководството на СРС!

Същата работа като СРП.

Анонимен
Анонимен
09 август 2024 15:03
Гост

https://www.dnevnik.bg/author/%D0%A1%D0%B8%D0%BB%D0%B2%D0%B8%D1%8F%20%D0%9F%D0%B5%D1%82%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B0 – обърнете внимание къде списва колегата редовно и вече трябва да ви е ясно, защото е толкова фрустирана от параклиса в СРС, както и защо lex обръщат изобщо внимание на мнението на един от близо 14 хиляди вписани адвоката в Република България.

Анонимен
Анонимен
09 август 2024 15:26
Гост

След като забранихме „джендъризма“, сега ще отменяме свободата на словото ли? Къде трябва да пише – в Пеевските или Бойковите медии ли?! По-сериозно, моля, това е все още правен сайт. С едно изречение – с тези внушения небразбрахме Вашето становище по въпроса!

Анонимен
Анонимен
09 август 2024 15:46
Гост
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица
Наблюдател
Наблюдател
09 август 2024 14:52
Гост

Либералите много обичат да критикуват Християнството, но НИКОГА НЕ правят същото с други религии (напр. Юдаизма), защото веднага ще бъдат обвинени в „расизъм, дискриминация“ и т.н.

progressive
progressive
09 август 2024 16:22
Гост

Ами не става въпрос за молитвено помещение за юдаизма

регресив
регресив
09 август 2024 18:38
Гост

Добре Иудо!

адвокат от САК- оригиналът
адвокат от САК- оригиналът
09 август 2024 14:22
Гост

За всички неюристи и лица с незавършен 8 клас в Р.България Конституция на Република България Чл. 58. (1) Гражданите са длъжни да спазват и изпълняват Конституцията и законите. Те са длъжни да зачитат правата и законните интереси на другите. (2) Религиозните и другите убеждения не са основание за отказ да се изпълняват задълженията, установени в Конституцията и законите. Чл. 6. (1) Всички хора се раждат свободни и равни по достойнство и права. (2) Всички граждани са равни пред закона. Не се допускат никакви ограничения на правата или привилегии, основани на раса, народност, етническа принадлежност, пол, произход, религия, образование, убеждения, политическа… Покажи целия коментар »

Анонимен
Анонимен
09 август 2024 14:09
Гост

Дано винаги остане такъв атеист, който да се смее над религиозните неща. Дано животът й е такъв, че никога да не се домогва до Божията помощ

Младши прокурор
Младши прокурор
09 август 2024 13:57
Гост

Конституция на Република България
Чл. 13.
……………………………
(3) Традиционна религия в Република България е източноправославното вероизповедание.

Анонимен
Анонимен
09 август 2024 15:35
Гост

А „нетрадиционната“ какви ще я правим?!

Анонимен
Анонимен
09 август 2024 15:36
Гост

Да допълня – „Вие черкуват е ли се или само цитирате КРБ?! „

Анонимен
Анонимен
09 август 2024 15:52
Гост

Нтредационната е грантовизма по капитал и дневник. Догодина изчезва, кат дойде бай ви тръмпи. Без парички от билитис, подобни постове нЕма да има.

Анонимен
Анонимен
09 август 2024 16:09
Гост

Благодаря за съдържателния отговор – не очаквах нищо различно. Погледнете обаче новите социологически проучвания в САЩ. А Вие защо се интересувате от изборите в САЩ, мисля, че Путин спечели в Русия или греша?!

Ad nauseum
Ad nauseum
09 август 2024 18:40
Гост

Големият Сатана си отива!

Иде генерал Армагедон!

Анонимен
Анонимен
09 август 2024 13:50
Гост

И какво лошо има и на кого пречи?! Гражданите, които идват в наказателно отделение често са там, защото им се е случило нещо лошо, и може да имат нужда да потърсят утеха? Тази ‘адвокатка’ определено е ударила дъното на простащината…
Никой не я кара да влиза насила – нито в параклиса, нито в съда…

адвокат от САК- оригиналът
адвокат от САК- оригиналът
09 август 2024 14:08
Гост

Конституция на Република България Чл. 13 (2) Религиозните институции са отделени от държавата. Простащината, надменността, цинизмът и тъпотията е у всеки неюрист, който е бг гражданин, но дори не си е чел върхиовния закон на държавата, никога не е учил в университет и в юф що е цезаропапизъм, папоцезаризъм и секуларност, но с върховно неподплатено със специализирани юридически знания самочувствие, се меси в чисто юридическите казуси и убеждава жертвите/ пострадалите- за какво ти е адвокат, остави ги тези изедници, аз ще ти свърша повече работа в съда, без да съм юрист и адвокат и ще ти взема в пъти по-евтино… Покажи целия коментар »

Батко
Батко
09 август 2024 15:20
Гост

Еии, ашколсун! Не съм учил, неразбирам, ама ще ти свърша работа, ще ти спечеля делото!
Браво, Бравоз! ХваЛа на таквиз хора!:):):)

Анонимен
Анонимен
09 август 2024 14:27
Гост

Не му у там мястото. При председател бивш служител на ГДБОП и при демонстрации в стил „над нам само небе“, това е гавра с религията. Ела, Господи, и си прибери вересиите!

Цитат
Цитат
09 август 2024 13:49
Гост

„Ако евроатлантизма е да ме направи жена, не съм евроатлантик. Няма да го направя и не желая внуците ми да го направят“.

адвокат от САК- оригиналът
адвокат от САК- оригиналът
09 август 2024 14:17
Гост

Да не сте от руските старообрядници, че да не допускате в 21 век в ЕС държавата България хетерожените да имаме право да упражняваме “мъжките“ професии от рода на адвокат, съдия, прокурор, ЧСИ, ДСИ, юрисконсулт и т.н., а…

Александър Дачев частен съдебен изпълнител
Александър Дачев частен съдебен изпълнител
09 август 2024 14:50
Регистриран

Това че някой не харесва джен*ър идеологията не го прави автоматично русофил, русофоб и не знам още какъв русо…
Едното няма нищо общо с другото! Все едно да Ви кажа, че не харесвам червеното и Вие да кажете, а значи харесвате синьото. Ами не всъщност харесвам пембяното!

П.П. А защо не упражнявате „мъжките“ професии от рода на заварчик, зидаро-кофражист, шлосер, стругар?!

Анонимен
Анонимен
09 август 2024 15:30
Гост

А осъждате ли неоимпериалистощическата война на Путин? За другото е ясно!

Св. Прокопий Разградски
Св. Прокопий Разградски
09 август 2024 18:43
Гост

Осъждам Големият Сатана.

Никой друг!

адвокат от САК- оригиналът
адвокат от САК- оригиналът
09 август 2024 17:17
Гост

Защото съм правоспособен юрист и адвокат, а не заварчик и стругар- затова.И не- тук не става въпрос за описания от вас казус, а за нарушаване на конституционните права и свободи на лицата от женски биологичен пол и с хетеросексуална ориентация- масово коментарите са дискриминиращи спрямо точно тази категория бг граждани, част от които съм и аз. Вижте чл. 37 ал.2 предложение последно от КРБ и ще схванете за какво иде реч… Тук става въпрос за пряка дискриминация по чл.4 от ЗЗДискр., извършена чрез публикуване на коментари със съдържание, в което е налице нарушаване на правата на лицата от женски биологичен… Покажи целия коментар »

progressive
progressive
09 август 2024 16:17
Гост

А ако внуците ви поискат, с кое право ще им забраните? То самия факт че някой го тресат подобни опасения, явно не му е сигурна работата…

Смехурко
Смехурко
09 август 2024 13:47
Гост

„Св. Прокопий“ – това ми прилича на гавра със свети Прокопи от Воден

Андрей Карлович
Андрей Карлович
09 август 2024 18:45
Гост

Не бре! Т’ва е Св. Прокопий Разградски!

С целия блясък на либералното ВЕК Политбюро на ПП-ДБ и с-ие либерастия.

Силвички милвички и друг комосмол - атеисти
Силвички милвички и друг комосмол - атеисти
09 август 2024 13:42
Гост

В САЩ дори се кълнат в библията да казват истината и само истината. Еххх, какви адвокатки- активстки/ комосомол- доносници/ имаме. Явно според тази Силвия религията е нещо лошо??????????

Анонимен
Анонимен
09 август 2024 13:49
Гост

като е попаднала на мъж или жена атеисти, тъй ще е…..

един юрист
един юрист
09 август 2024 13:08
Гост

Има трима светци, закрилници на юристите, добре би било и на тях да има параклис! Да може правосъдната система в България да работи по-добре! Това са : Светий Дионисий Аеропагит, Свети Филогониос, Свети Василий Велики!

Анонимен
Анонимен
09 август 2024 13:48
Гост

Забравяш още и Свети Василий Общоадминистративноактий от Сердика

един юрист
един юрист
09 август 2024 13:04
Гост

В съдилищата в Република Гърция има икони на Господ! Никой няма проблем с това, освен атеистите, които искат да провокират и създават проблем там където няма!

progressive
progressive
09 август 2024 16:26
Гост

Икони на Господ ли? А туй то! И как изглежда Господ, като белобрад дядка ли? Аси кощунството

Православен християнин
Православен християнин
09 август 2024 19:03
Гост

Погледни в огледалото и ще го видиш твоя Господ … нещастнико!

Анонимен
Анонимен
09 август 2024 12:59
Гост

В двора на Националния център по хематология и Онкологичната болница също има параклис. В Гърция почти във всеки двор има параклис. В САЩ в пожарната и полицията – има параклис. Не схващам какъв е проблема и в сградата на съда да има такова място. Беки някой се разкае пред Бог за стореното! Бедата е в това, че никой няма страх несамо от от правосъдието, но и от Бог! Впрочем някой адвокати също имат нужда от очовечаване, че нещо медийните изяви са ги главозамаяли, не мислите ли!

1234567
1234567
09 август 2024 13:04
Гост

А светската държава къде я забравихте в САЩ дори на парите пише, че вярват в бог. Не ни сравнявайте!

Пенчо
Пенчо
09 август 2024 13:42
Гост

Светската държава изхвърли принципа на верността от семейния кодекс през 2009г. и принципа на справедливостта и обективната истина от ГПК от 2008г. Така че ако съдията не е наясно, че носи отговорност и /освен пред всички други/ пред БОГ, много, много по- зле ще бъде. Но вие адвокатите и гражданите си лъжете безпроблемно по делата…

Спас
Спас
09 август 2024 15:44
Гост

Лъжем щото ни плащате малко! Я да си плащате!
Тогава ще говорим истината.
А тя е, че не си плащате! Все гледате да не настинете и да не се минете! Второто не Ви се получава. Вечните жертви сте, хората с такова мислене!

progressive
progressive
09 август 2024 16:28
Гост

Вероятно затова разстрелват хора по улиците. Явно религиозният фанатизъм не им се отразява добре

allah
allah
09 август 2024 12:56
Гост

Я сега и едно минаре отгоре на Военното НДК и мир да има, хахахах

Православен християнин
Православен християнин
09 август 2024 18:49
Гост

Аз съм „ЗА“. Идеята е добра!

Хъксли
Хъксли
09 август 2024 12:50
Гост

„Няма справедливост без религия, защото религията е адаптирана философия, а философията е религия на мъдростта. И защото справедливостта минава през съвестта- божественият храм у всеки от нас. Онова чувство за хармония с равновесието във Вселената. За това няма нищо странно търсещият справедливост да поглежда нагоре. „Велико усилие е пътят към небето – това е едно завръщане“, казва Луций Сенека, философът на Нерон.“

Из „ХРАМ БЕЗ БОГ (записки по българската демокрация)“ от адв. В. Брайков

Анонимен
Анонимен
09 август 2024 13:19
Гост

Ако имаше повече като Брайков, светът щеше да е много по-добро място…Но ерудицията, образованието, интелектът и човечността му са такава рядкост в наши дни…

Проскубания бухал
Проскубания бухал
09 август 2024 12:43
Гост

Името на избрания светец е доста показателно не само за религиозната символика, а и в контекста на актуалната политико-икономическа олигархична реалност в България и идеологическото сливане на властите в държавата.

П.С. Поздрави на ментора на една парламентарна формация, който проявява завидна упоритост да налага своите бизнес интереси чрез послушни партийни, които нито веднъж не са „ухапали ръката, която ги храни“ е името на справедливостта и своите избиратели, а мълчат гузно и се преструват, че не чуват отправяните спрямо тях критики за тежка зависимост и таен лобизъм.

Анонимен
Анонимен
09 август 2024 13:34
Гост

„Франсоа-Мари Аруе“ – „Не съм съгласен с това, което казваш, но докато съм жив ще защитавам правото ти да го казваш“ или простичко: „Становището на Бухала е отново смислено, ама не съм съгласен с него“. Колко различно от антиевропейските позиции, които ни натрапва със своите „проскубани мисли“. Четете Волтер, г-н Бухале!

Малина
Малина
09 август 2024 12:42
Гост

Куха работа

Тончев
Тончев
09 август 2024 12:42
Гост

Има си хас. Откачалките вече са навсякъде

Милчев
Милчев
09 август 2024 12:41
Гост

Путинска риторика навсякъде вече. Евала Борисов, Евала Пеевски, Евала Изрожденска Комунистическа партия!

Анонимен
Анонимен
09 август 2024 12:40
Гост

В САЩ ги има. Във всяка пожарна, полицейски участък, има по една стая – параклис

Анонимен
Анонимен
09 август 2024 12:39
Гост

Хубаво е такова да си направят и в парламента кретените да идат да си опрощават греховете. Че са насъбрали много по точките за чревоугодничество, лъжа, прелюбодейство и какво ли още не.

Анонимен
Анонимен
09 август 2024 12:39
Гост

Да видим сега кой ще влиза там обаче

Анонимен
Анонимен
09 август 2024 12:38
Гост

Абсолютно шашава работа

Анонимен
Анонимен
09 август 2024 12:36
Гост
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица
Анонимен
Анонимен
09 август 2024 12:40
Гост

И вие ли сет радетел на кухата фраза родена от Кремъл „традиционно християнско семейство“? Идваща от държава чийто най-голям приятел е ИСЛЯМСКА РЕПУБЛИКА ИРАН?

Пенчо
Пенчо
09 август 2024 13:53
Гост

Тази фраза не принадлежи само на Кремъл, а на всички християнски държави, включително тези от западния свят. Ирония е, че на западните християни вече отдавна им е забранено да говорят за Христос, дори на Рождество Христово, не означава, че новозаветното християнство вече не съществува. На мен пък ми е интересно като не вярвате в Бог, защо всички атеисти говорите, че след смъртта си съответния човек е звездичка на небето, или в рая. Раят е само за вярващите, но до него се стига само след Божия съд. И там грантовете няма да помогнат.

Милчев
Милчев
09 август 2024 12:41
Гост

И вие вярвате на „новото нормално“. Което винаги си е било нормално, ама вие… сега мислите, че е нещо ново