„Връчването на наказателните постановления е административен процес на наказващия орган. Не можеш да задължиш нито работодател, нито друг, като му вмениш такива правомощия да стане част от административния процес. Това значи работодателят утре да ходи по дела и да доказва дали е връчил акта, или не го е връчил“.

Така Богдан Милчев от Института за пътна безопасност коментира пред БНР идеята, появила се при разглеждането на Бюджет 2023, актовете, фишовете и неплатените глоби за нарушения на пътя от водачи на автомобили да бъдат връчвани и от работодателите им.

Той подчерта, чеи в момента НПК позволява на МВР да използва съдействието на работодателите, т.е., ако нарушителят не бъде открит на домашния му адрес, може да бъде търсен на работното му място.

„Като цяло това не може да стане практика. Учудващо е защо финансовият министър (Асен Василев) упорито продължава да не използва нещо, което вече от няколко години е готово, а това е Системата за сигурно електронно връчване. Тя е разработена и внедрена и няма никаква пречка по електронен път да се връчват тези наказателни постановления. Другото нещо, което е задължително, и се учудвам, че не се предприемат действия за него, това е по Системата „бонус-малус“. КФН е абсолютно абдикирала вече 3-та година. Похарчиха се милиони за тази система. През „бонус-малус“ застрахователят ще бъде информиран за всички нарушения и глоби. И тогава системата ще се регулира от само себе си много бързо“.

Милчев призова МВР да спре да решава организационните си проблеми чрез законодателни промени.

Тази публикация е част от ежедневния преглед на печата на правна тематика

Коментирайте

avatar