Прокуратурата изиска информация за тънкия асфалт
Цялата налична информация за установени нередности при изграждането и поддържането на пътища в страната, е изискал главният прокурор Иван Гешев от министерствата на регионалното развитие и на вътрешните работи.
„Информацията е поискана във връзка с твърдения в медиите за извършени нередности при строителството и ремонта на магистрали и участъци от републиканската пътна мрежа, включително Северната скоростна тангента и магистрала „Хемус“, обясниха от прокуратурата.
Преди дни министърът на регионалното развитие арх. Иван Шишков съобщи, че проверка е установила, че на Северната скоростна тангента липсва една трета от заложения по проект асфалт. Т.е. настилката вместо 20 см, е едва 14 см.
Преди това Шишков съобщи, че и на магистрала „Хемус“ е спестена около една трета от асфалтовия слой, а в замяна на това шлаката в основата е над нормата. Най-зле е участъкът София – Яна. „При изискване за 28 см асфалт взетите проби са показали наличие между 18 и 21 см, а шлаката в земната основа е в голямо количество“, каза министърът и коментира, че е удивително, че нито фирмата надзорник, нито държавните контролни органи са забелязали, че отсечката е изпълнена с огромни икономии на асфалт.
Сега с проблема с тънкия асфалт, който намалява значително „живота“ на пътищата, обяви, че се заема и прокуратурата. От там посочиха, че наличната в МВР и в МРРБ информация следва да бъде предоставена в най-кратък срок. „Тя е от съществена важност и е определяща, за да може Прокуратурата на Република България да осъществи правомощията си за извършване на проверки по реда на чл. 145 от Закона за съдебната власт (ЗСВ), за образуване на досъдебни производства и провеждане на ефективни разследвания по реда на НПК“, посочва Гешев в писмата си до двамата министри.
От прокуратурата посочват, че при установяване на достатъчно данни за извършени престъпления, материалите ще бъдат изпратени на компетентните прокуратури с оглед преценка за реализиране на наказателна отговорност.
И напомнят, че разкриването на престъпления е от компетентността на МВР и то следва да уведоми своевременно компетентните прокуратури, като предостави събраните данни или доказателства.
Ако бъдат установени и данни за незаконосъобразни административни актове, Върховната административна прокуратура също ще предприеме действия по атакуването им в съда.
23
Коментирайте
Проблемът се корени в една личност с каскет, която спъва всеки опит за наказателно преследване срещу едни престъпници, които го сложиха на поста точно за тази цел.
Не, проблемът е в човешкия фактор – некадърни и назначени с връзки по върховете услужливи служители на партийната мафия, която управлява България то десетилетия и краде безнаказано и без никаква мяра с години.
На „младите“ и „нахъсаните“ им се нагледахме – напушени, недоучили, подкупни, откровено прости, неграмотни, тарикати на дребно, незнаещи дори български език добре, но със самочувствие до небесата и готови за шепа долари да продадат и родните си майки. Мерси от поредните такива нищоправници и вредоносници! Съвсем други хора са нужни – кадърни, грамотни, с опит и най-важното – честни, неподкупни, работливи, мислещи. Точно те са кът у нас и последните години никой не им дава да шукнат и да се покажат, че са опасни за платените мафиотски службаши, завладели върховете в управлението на държавата. Шепата останали тук такива свестни хора… Покажи целия коментар »
И Шишков като Рашков – пропаганда на корем, а сигнали до компетентните органи – йок. „През февруари 2021 г. в района става инцидент, при който 16-годишно момче е убито от токов удар на бул. „Иван Гешов“. Оказва се, че токът идва по оголен кабел на незаконен павилион пред входа на болница „Св. Иван Рилски“. Последва спор кой е виновен за инцидента и кой носи отговорност за злополучния търговски обект – болницата, с която има договор, или общината. Шишков, който тогава бе главен архитект на община „Триадица“, е принуден да подаде оставка, но подчерта, че не се чувства виновен. Делото за… Покажи целия коментар »
„Стефан Чайков: Насажда се мнение за пътната гилдия, че се е сдружила и краде от асфалта „Авансовите плащания са нормална търговска практика в чужбина“ „За да се докаже количеството и качеството на положения асфалт, на всеки 2000 квадрата от пътната настилка, трябва да правите по три ядки, или 30 проби на километър трябва да се направят, за да се види колко е дебелината на асфалта. Асфалтът не е сирене, което да отрежеш точно до сантиметър. Проби не се правят по дължината на коловоза, а напречно, за да се види как се е изместил асфалтът и какво е състоянието на пътя… Покажи целия коментар »
Ами слабата криминалистическа подготовка води до слаби резултати в борбата с престъпността. Как ще разследват като нямат подготовка по криминалистика?
И най-добрите криминалисти от целия свят да се съберат, докато каскета продължава да стои върху тиквата и да я пази резултата ще продължи да е същия
Прикриватурата ще назначи съдебна асфалтно-тиквена експертиза, която да установи, че е невъзможно от научна гледна точка 30% липсващ асфалт да се превърне в златни кюлчета в банкянски чекмеджета.
Ама експертизата ще е готова чак след като изтече давността за престъплението, евентуално когато апартамента на Тиквата в Дубай бъде напълно обзаведен
Абе чист е като сълза Тиквуций… ако зависеше от Гешев досега да го бяха канонизирали едновременно католическата и православната църква…
Блажени са вярващите
Понеже евентуално биха повдигнали обвинения на база на документи – то е ясно, че на хартия всичко е направено отвъд изискванията по обществената поръчка. Може и там да пише, че асфалта не е 20 см. а е 25см.
Глупости. Нищо няма да направите. Няма да повдигнете обвинения.
Олеле, сега е ясно, че ще има правосъдие. Как не.
Поредната порция фасадна демокрация.
Можете да си пуснете и да чуете Ицо Хазарта при Тото в подкаста на Тото. Там Хазарта обяснява много интересни неща, от които човек може да си направи много ясна равносметка какъв е манталитета на управляващата до преди година и нещо партия ГЕРБ. От там и защо пътищата са такива. Това не се е правло само по инициатива на ТРЕЙС, Главбулгар и други стоителни фирми. Впрочем ТРЕЙС построиха доста магистрали и в съседна Сърбия. И там не са мръднали. Но там властите изискват да се направи качествено. А тук – да се направи с далавера.
Аз даже си мисля, че фирмите дори нямат чак такъв зор да претупват работата и да я правят некачествено. Но вероятно поради исканите пари от управляващите тогава на фирмите им се налага да пестят от материали за да може да дадат рушвети на гербавите.
По казуса „Нексо“, по който дейността е базирана в чужбина и се касае за изключително сложна финансово-тенхологична материя, ПОРЪЧКОратурата повдигна няколко обвинения за няколко дни. По този казус, където нещата за очеизвадни, ПРИКРИВАтурата сигурно поне няколко години ще възлага експертизи и международни поръчки, за да установи дебелината на асфалта, който и първокласник с линийка може да измери.
Това е действие, което в нормалните държави прокуратурата ще извърши. Но предвид къде живеем е ясно, че последващите действия няма да са такива, каквито са в Европа.
фирмите, дето са си спестявали от материали, надали са го правили без знанието на тогавашните управляващи от ГЕРБ. А те са шефове на Гешев. Тоест – чакайте си някакъв резултат.
Край! На асфалта му е спукана работата! Със сигурност тоя асфалт ще лежи … обаче ми се струва малко расистка работа – що черните пътища не ги закачат?!
Е, то е ясно какво е положението.
Колеги, всички знаем, че проблемът се корени в остарелите и непригодни НК и НПК. Трябват ни смели и отговорни законотворци, които да гласуват качествени закони. С тази конституция и форма на управление, теоретично не е възможно да правим бързи и качествени реформи. За да се смени нещо трябват млади и нахъсани хора, а тях първи ги унищожиха..