Компанията Twitter Inc се съгласи да плати 150 милиона долара, по обвинения, че злоупотребява с лична информация, като телефонни номера за реклама, след като е уверила на потребителите, че информацията им е поверителна. Това показват съдебните документи, подадени в сряда, съобщи „Ройтерс“.

Споразумението обхваща периода май 2013 г. – септември 2019 г., според съдебните документи.

В допълнение към глобата, споразумението изисква Twitter да подобри своите практики. В жалбата се казва, че погрешните декларации нарушават Закона за Федералната търговска комисия и споразумение от 2011 г. с агенцията.

„По-конкретно, докато Twitter представяше пред потребителите, че събира техните телефонни номера и имейл адреси, за да защити акаунтите им, не разкри, че също така използва информация за контакт с потребителите, за да помогне на рекламодателите да достигнат до предпочитаната от тях аудитория“, се казва в жалбата.

Главният директор по поверителността на Twitter, Деймиън Кийрън, каза в изявление, че с споразумението „ние сме се съгласили с агенцията относно оперативните актуализации и подобренията на програмата“, за да защитим поверителността и сигурността на потребителите.

Twitter е безплатна услуга, която печели пари предимно чрез реклама. Милиардерът Илон Мъск, който купува услугата за 44 милиарда долара, разкритикува нейния бизнес модел, управляван от реклами, и обеща да промени източниците на приходи.

„Ако Twitter не беше правдив тук, какво друго не е вярно? Това е много тревожна новина“, запита Мъск в туит късно в сряда, коментирайки рекламните практики на компанията за социални медии и глобата.

Представители на САЩ посочиха, че от 3,4 милиарда долара приходи, които Twitter спечели през 2019 г., около 3 милиарда долара са от реклама.

Компанията има приходи от 5 милиарда долара за 2021 г. По-рано този месец се посочва, че е заделила 150 милиона долара, след като се е съгласила „по принцип“ за неустойка с FTC.

„Twitter получи данни от потребители под претекст, че ги използва за целите на сигурността, но в крайна сметка също така използва данните, за да насочи към потребителите с реклами“, каза председателят на FTC Лина Хан в изявление. „Тази практика засегна повече от 140 милиона потребители на Twitter, като същевременно увеличи основния източник на приходи за Twitter.

Споразумението на Twitter следва години на разногласия относно практиките за поверителност на технологичните компании.

Разкритията през 2018 г., че Facebook, най-голямата социална мрежа в света, използва телефонни номера, предоставени за двуфакторна автентификация, за да обслужва реклами, разгневиха защитниците на поверителността.

Facebook, сега Meta, по подобен начин постигна споразумение за 5 милиарда долара през 2019 г.

Тази публикация е част от ежедневния преглед на печата на правна тематика

Коментирайте

avatar