Столични неволи
Вече и съдът, и прокуратурата търсят къде да паркират
От 1 декември служебният паркинг пред Съдебната палата пустее. Там вече не може да бъдат открити служебни автомобили на съдилищата и прокуратурите, помещаващи се в палатата, а на някой и друг доставчик, куриерска фирма или на човек, паркирал за малко, за да свърши набързо някаква работа.
Причината за пустеещите места е, че от началото на декември отпадна безплатният служебен абонамент за паркиране, което принуди съдилищата и прокуратурите да потърсят съдействие от Висшия съдебен съвет (ВСС).
В края на октомври т.г. Столичният общински съвет прие промени в Наредбата за организация на движението на територията на Столична община (НОДТСО). С тях от 1 декември т.г. се отменя чл. 115, който предвиждаше безплатен служебен абонамент за паркиране на автомобили на „държавни органи и организации – създадени със закон, решение на Министерски съвет или на Народното събрание, на държавни и общински културни и научни институции, по улици, булеварди, площади и паркинги – общинска собственост“.
След приемането на промените, от общинското дружество „Център за градска мобилност“ (ЦГМ) уведомяват всички съдилища и прокуратури в Съдебната палата, че от 1 декември се прекратяват договорите им за безвъзмездно ползване на паркоместата в режим „служебен абонамент“ на ул. „Позитано“ между бул. „Витоша“ и ул. „Лавеле“.
Същевременно от ЦГМ изпращат и условията, при които вече могат да се наемат места, като те не се различават от тези за частните лица. Едно служебно паркомясто в „Синя зона“, в която попада и Съдебната палата, е 650 лв. на месец (в „Зелена зона“ е 450 лв., а в свободните зони – 264 лв.).
При предплата за цялата година има 10% отстъпка, т.е. вместо 7800 лв., цената излиза 7020 лв., а ако се плати авансово за 6 месеца – намалението е с 5 на сто.
За кандидатстване се изисква молба, свободен текст, копие от актуално състояние от Агенцията за вписванията, копие за договор за наем или копие на нотариален акт за желания адрес.
В Съдебната палата се намират шест съдилища и две прокуратури, а ползваните от тях паркоместа до началото на декември са били общо 20. Върховният касационен съд и Софийският апелативен съд са имали по три, Военно-апелативният съд, Софийският градски съд, Софийският окръжен съд и Софийският военен съд по две. Общо шест са били местата за прокуратурата.
Това означава, че за наем на 20 паркоместа ще са необходими 156 000 лв. на година (или 140 400 лв. с 10% отстъпка).
Заради това в средата на ноември съдилищата се обръщат с молба за съдействие към ВСС, още повече че според ЗСВ Пленумът организира управлението на имуществото като средствата за поддръжката, наеми, такси и т.н. се осигуряват от бюджета на съдебната власт.
Комисията „Управление на собствеността“ (КУС) към ВСС на два пъти обсъжда въпроса и дава няколко препоръки. Най-напред писмата от съдилищата да се изпратят на правната комисия, която да прецени дали да не предприеме действия за промяна на наредбата по отношение на това да се определи точен брой места за паркиране съобразно броя на съдилищата и прокуратурите в палатата.
След това КУС предлага на председателите на съдилищата, в качеството на заинтересовани страни, пряко засегнати от измененията в наредбата, да предприемат действия по частичното ѝ оспорване пред административния съд. По информация на „Лекс“ прокуратурата вече е сторила това, съдилищата могат да се присъединят към делото.
Не на последно място комисията предлага да се проучи възможността за престой на служебните автомобили на частни паркинги в района.
Докато се реши въпросът, някои органи на съдебната власт засега използват „услугите“ на колегите си, т.е. паркират автомобилите там, където има служебен паркинг. Други вече са започнали преговори с ЦГМ за наемане поне на едно място, защото две вече им идват твърде скъпо.
Засега не е ясно как стои въпросът за административните съдилища, както и за прокуратурите извън палатата, които също се намират в „Синя зона“. Възможно е те също да са започнали преговори с общинската фирма за сключване на договори за наем на паркоместа.
Проблемът няма да се отрази на Софийския районен съд и Софийската районна прокуратура, на специализираните съдилища и прокуратури, както и на Националната следствена служба, които разполагат със собствени паркинги.
29
Коментирайте
Върнете историческия музей в съдебната палата! Съдът може да отиде в друга сграда.
Некои съображения: 1. В цяла западна Европа центърът е пешеходна зона. Аз се изумявам на досегашната противоконституционна привилегия да паркират безплатно. Тези улици около съда трябва да станат пешеходни зали. В съда ще ходите както се ходи до съд по света-с трамвая! Справка-Брюксел. Справка-Берн. 2. Станаха много съдии, много прокурори, на лидерско място сме по съдийско-прокурорски назначения на глава от населението. А и администрацията е много. Време е за съкращения. Знаете ли принципа 80-20. Този принцип е безспорен, и значи,че при 80 процента съкращения спада качеството с 20 процента. Съветът ми не е за 80 процента, но за 20 процента… Покажи целия коментар »
Изобщо трябва да стане пешеходна областта, аз си ходя с трамвая, взема си нещо за четене, така правя.
Това е безогледна наглост! Защо ще молят ВСС да им плаща паркоместа??? Обикновените и простосмъртни хора на кого да се помолят??? Магистратска държава.
Гледайки в гугъл мапс си се виждат коли паркирали вътре.
Пропуск на статията да го отбележи, защо ли?
Съдът и прокуратурата си искат безплатното паркиране, политическите партии от началото на годината имат право на безплатни площи за офиси за „политическата им дейност“ и накрая сметката им идва при нас.
В Ню Йорк и милиардери от Уолстрийт пътуват с обществен транспорт, но по тези ширини излезли от фермите, и придошли от изтока(лица, на които на запад никой няма да позволи да магистратстват, там за да си магистрат се иска все пак социален произход-да можеш да проследиш рода си поне няколкостотин години назад, а дядо ти да не е фермер в ТКЗС-то) се самосмятат за по-по-най, и ,,че е срамно да са в метрото. По цял свят в центъра на градовете се пътува с трамвай, метро, или се движижш пеша(например-в Брюксел-целия център е пешеходна зона), а не с автомобил. С автомобила-на… Покажи целия коментар »
Това с милиардерите и метрото е мит, с който се утешаваме ние простосмъртните! Иначе за забрана на коли в центъра съм „за“.
При фантастагористимичната сума за ЧНГ, плюс огромните заплати(на фона на срива в частния сектор) спокойно инсталираните могат да сключат договор с общината за 1 година. Държавата дава този бонус за ЧНГ(напълно незаслужен-не сме в Шенген заради съдебната система-вж думите на посланик Ван Кестерен) , каквито суми при частника няма-така,че 7000 лв за наем на паркомясто за 1 година са налице!
Факт-държавата даде тези пари-за наем на паркомясто, като бонус за ЧНГ(да напиша ли сумата-смятайте-между 1р5 заплати до 2,7 заплати-според зависи от съда, текущата заплата отделно), и пак с претенции! Бонусът за ЧНГ надхвърля заплатата на български порфесор от БАН,, за една година
При наличието на един служебен автомобил, интересно кой е ползвал останалите места ?
Служебните коли паркират в дворчето на Съдебната палата. Въпросът е къде ще паркират Руси, Стела и др. такива. Наистина съм притеснен!
Така е…ще се поизцапат марковите костюмчета и обувки докато стигнат пеша до сградата! Злобно а?
Тия правила са гадни за много хора.
Ужас.
Поредното безумие на общинския съвет на София. Търпете още. След две години пак си преизберете Фандъчка да управлява и ГЕРБ.
Че колите са много в София и всеки иска да си паркира където му е кеф е факт. Но и не може общината само да слага зони, но да не инвестира и стотинка в подземни паркинги или такива на няколко етажа, както е в Европа.
Много ли е трудно да се ползва метрото? Станция Сердика е на минути от Съдебната палата примерно.
Не е лесно да си живял с десетилетия под комунистически режим, да си чакал за собствена вещ с години. Вещ от типа на кола. И сега да избиеш комплексите си, като си вземеш 2 коли и трябва задължително да паркираш с тях до офиса си. В София се ползва градски транспорт!
Защо ли не съм изненадана. Но проблема е, че не се взема решение да не се влиза с коли на територията на центъра и това е. А не частични решения да се правят в СОС.
Как да не се влиза в центъра, като съдебната палата е там? Къде да спират куриерските автомобили на съд и прокуратура, като понякога делата са с обем един микробус? В двора е пълно с коли на съдебна охрана, които конвоират задържани и подсъдими. Тук не става въпрос за частни автомобили, а за служебни такива. По този ред на мислене и колите на всички министерства и всякакви институции ще си плащат на общината. Няма лошо, но не добре измислено.
>> Как да не се влиза в центъра, като съдебната палата е там?
много просто – разкарва се съдебната палата от там и сградата се дава на Националния исторически музей. потърсете на картата къде се намира Софийският районен съд, гражданско отделение.
Кохортата Фандъкова – ГЕРБ-ВМРО управляват както си искат. Нямат от къде вече да крадат ГЕРБ освен от кметовете си и градовете си.
Ako СОС не ти измислят нещо, с което да ти скапят живота в столицата, няма кой друг да го направи.
Да ходят с колела. В Нидерландия го правят
Хаха,правят го само за снимки пред медиите!
Иначе карат последни модели Мерцедес и БМВ!
А служебната поща как предлагате да се разнася – с пощенски гълъби?
служебна поща – 20 коли денонощно? хората огромни магазини успяват да заредят през нощта, а тук два чувала папки не могат.
Прокуратурата е в състояние да си плати за паркомясто, видно от сумите, събрани от прокурата, напълно законно по казуса Осемте джуджета. Вж първото видео -и подкупът(напълно законен) посочен като сума, и изчезналите 35кг злато, и за асансьорния завод-законно секвестиран.
Изобщо, отдавна ви казвам,че прокуратурата не само може да се самофинансира, напълно законно, но и да плаща отчисления към бюджета.